Martin Sobola

Ugh! – když člověk dostal křídla

Ugh! – když člověk dostal křídla

Pamatujete si doby, kdy pod herní recenzí byla velká kolonka „nápad“? Tam se tenkrát koukalo nejdříve. Tato kolonka, na rozdíl od těch technických nepodléhá času a bude se vždy hodnotit úplně stejně. Přiznám se, že si nepamatuji konkrétní článek o Ugh!, ale jsem si jist, že hodnocení v této kategorii bouralo tu nejvyšší hranici.

16.  8.  2001 | PC | 7
Téma
Z monitoru na stříbrné plátno: bojovky, mlátičky, rvačky

Z monitoru na stříbrné plátno: bojovky, mlátičky, rvačky

Adaptací naší počítačové zábavy na filmové plátno přibývá a aniž bychom si to uvědomovali, mají pro nás nemalý význam. Jsou totiž jakousi prezentací našeho koníčku „obyčejným“ lidem a spoluvytváří tak jejich pohled na nás. Jak tedy dopadly ty první pokusy, které si z her braly do ohniska kamery vděčné téma syrového souboje?

15.  8.  2001 | 4
Abuse – vzpomínky na revoluci

Abuse – vzpomínky na revoluci

„Se speciálním krytem, pravá ruka na klávesnici a levá na myši. Žaludek mi svíral strach a zorničky jsem měl nervózně rozevřené. Celá ulice už se chystala spát, ale stále nemohl najít ten vhodný okamžik, abych ukončil tuto hru.“ Hodil by se tento text k novému mega-trháku? Asi ano. Ke hře Abuse se hodí mnohem víc.

9.  8.  2001 | PC | 11
AkceRecenze
Action Man Destruction X – další záchrana světa

Action Man Destruction X – další záchrana světa

Infogrames tentokrát přišla s něčím, co se dvakrát nepovedlo. Nevím, jak vypadaly předcházející tituly s Action Manem v titulní roli, ale tento díl akční složku dosti potírá a nepřichází s ničím, co by ho mohlo nahradit. Hra obsahuje ale i závodní část, a tak se podívejme, jak tato směs dopadla.

7.  8.  2001 | 1
Elvira – královna temnot

Elvira – královna temnot

Miss roku 1990. Krásná, štíhlá černovláska ovládající mocná kouzla. To je obrázek ženy, která se nedá odmítnout. Je neodolatelně přitažlivá a vy kvůli ní podstoupíte naprosto cokoliv. Ale jen na chvilku si nedáte pozor a očaruje vás svým nevratným kouzlem. Kouzlem, které vás už nepustí. Kouzlem, které trvá i přes deset let.

5.  8.  2001 | PC | 15
AkceRecenzeMax PayneMax Payne 1
Max Payne – noc s očima dokořán

Max Payne – noc s očima dokořán

Dá se tomu vůbec uvěřit? Jméno, které po pět let plnilo rubriky preview je konečně v plné kráse kompletní a na dosah ruky! Stálo nám to všechno za to? Jsou všechny ty superlativy odrazem skutečnosti? Je doopravdy takový jak všichni čekáme? Byli jsme až na jejím konci a odpověď známe.

2.  8.  2001 | 43
Cosmo´s Cosmic Adventure - přítel z jiné planety

Cosmo´s Cosmic Adventure - přítel z jiné planety

V jeho době byla skákaček doslova záplava. On měl však tak vysoký skok, že v onom moři nebyl k přehlédnutí. A skákal tak dlouho a dobře, až si přišel pro zlatou desku za počet lidských pamětí, ze kterých už nikdy nezmizí. Kolik z vás se asi na této ceně podílelo? Kdo ano, má štěstí.

2.  8.  2001 | PC | 10
TémaCounter Strike
Minh Le: Mr. Counter Strike

Minh Le: Mr. Counter Strike

Je nenápadný, skromný a hry dělá pouze pro sebe. I Counter-Strike měla být hra pro jeho potěšení. Že to hraje víc lidí, než kteroukoliv jinou hru, je věc jiná. “Opravdu jsem plánoval, že se stanu programátorem, budu pracovat v nějaké velké společnosti a víte, budu mít normální život. Hádám, že to se změnilo.“

20.  7.  2001 | 3
Max PayneMax Payne 1Max Payne 2Max Payne 3
Max Payne konečně útočí

Max Payne konečně útočí

Již od začátku tohoto týdne se zběsile lisují cédéčka, tisknou krabice, běží pásy a vyjíždí kamióny do všech směrů a to s jediným poselstvím: Max Payne. Hráčský svět je čím dál nervóznější, musí to potkat každého z nás! Teď už není kroku zpátky, neexistuje žádná výmluva či další zdržení, Max Payne se řítí!

19.  7.  2001 | 8
Téma
Proč jsou gameři na světě?

Proč jsou gameři na světě?

Nic není tak černobílé, jak se může zdát. Myslíte si, že fenomén počítačových her je jen zatraceně šťastná náhoda? Kdepak. Spousta psychologů, sociologů a historiků by dokázali hovořit o jejich specifické roli, funkci a poslání. Kdo byli „pravěcí“ gameři a jak jsme se z nich vyvinuli my? Odpovědi najdete zde.

17.  7.  2001 | 5
Budokan – duch válečníka

Budokan – duch válečníka

Neumím žádné chvaty a nemám sílu za sto mužů. Nejsem král v obratnosti, ani rychlejší než vítr. Nemám doma žádnou zbraň, ani s nimi neumím zacházet. V životě jsem nebyl v Asii, neučil jsem se žádnému bojovému umění, neznám ani řádně pravidla, neznám celý tento svět. Přesto jsem měl kdysi silný pocit, že jsem mu tak blízko. Budokan: The Martial Spirit.

13.  7.  2001 | PC | 5
Magic Carpet: Magická posedlost

Magic Carpet: Magická posedlost

Nepotřebuje benzín, nevyžaduje údržbu, nemusíme ho vozit do servisu, není potřeba ho mýt. Nemá žádné složité páky, nezná rychlostní limity ani maximální možnou výšku. Dá se s ním létat těsně nad zemí nebo vysoko v oblacích. Je pohodlný, tvarovatelný a aerodynamický. Nejlepší dopravní prostředek. Koberec, model Bullfrog ’94.

5.  7.  2001 | PC | 1
Gods: Bohové z dávných časů

Gods: Bohové z dávných časů

Jen si vzpomeňte. Jaké to tenkrát bylo mít takhle těžký a obrovský kus plechu na obličeji. Jaké to bylo lézt po žebříkách, utíkat, skákat a bojovat? Co to bylo za pocit, bát se o svůj vlastní život, abychom se potom už nikdy víc bát nemuseli? Jaká byla cesta k nesmrtelnosti? Já myslím, že to všechno bylo moc fajn.

1.  7.  2001 | PC | 8
Téma
Vzestup a pád Johna Romera

Vzestup a pád Johna Romera

Wolfestein, Doom, Quake. Byl pravá ruka Johna Carmacka, nebo tahoun Id Softu? Sebevědomý úspěšný muž nebo namyšlený programátor, co zaspal dobu? Proč je jeho obličej v Doomovi II a Carmackův ne? Proč vůbec z Id odešel a byl to správný krok? A konečně – zabil se John Romero při letecké havárii?

29.  6.  2001 | 1
TémaBatman: Arkham CityBatman: Arkham OriginsBatman: Arkham Knight
Batman: The Movie aneb maska dokonalosti

Batman: The Movie aneb maska dokonalosti

Podívejte se na oblohu! To není pták, to není letadlo…to je Batman! Milionář Bruce Wayne se v noci převléká do netopýří kápě, aby ochránil lidi bez viny a potrestal ty s hříchem. A firma Ocean se zavřela do svého kutlochu, aby stvořila skvostné dílo pro fandy filmu i pro ty hříšné neznalce.

28.  6.  2001
Téma
Levelord aneb modleme se mapeři!

Levelord aneb modleme se mapeři!

Absolutní špička level designu. Několikrát se nám snažil vysvětlit, jak to vlastně dělá, ale stejně tomu nikdo nikdy nepřijde na kloub. Možná je to schované v té láhvi vodky, které tak rád holduje, možná v plechovkách piv či jeho jiných drobných neřestech.

15.  6.  2001 | 2
TémaRozhovor
Rozhovor: Nejlepší hráčka Q3A na světě – Kornelia Takacs

Rozhovor: Nejlepší hráčka Q3A na světě – Kornelia Takacs

Ženy se velice často za monitory akčních her nevidí. Maximálně se vám podívají přes rameno, zakroutí hlavou a jdou si po svých. Asi to nemají v krvi. Výjimky však také existují. Jedna z nich dokázala porazit na kolena takové množství hráčů, že její jméno už přestalo být tuctovým nickem a je noční můrou i těch nejpřednějších Quakovců. Co se skrývá za jejím triumfálním úspěchem? Co je to vůbec za člověka? Kornelia Takacs exkluzivně pro Doupě.

13.  2.  2001 | 24
Téma
Mozart videoher: Shigeru Miyamoto

Mozart videoher: Shigeru Miyamoto

Oblíbená otázka na tělo různých tvůrců bývá ten typ, kdy se vás zeptají na jednu věc, kterou byste zvolili, kdybyste po sobě měli zanechat jen jednu věc. Položíme-li takovou otázku panu jménem Videohry, asi tuším, jak by zněla odpověď. Mario Bros. Ať kouknete kamkoliv, řádí tam on. Stále stejně energicky, jako před léty. A pokud by to neměl být zrovna on, něco od Shigeru Miyamota to bude zcela určitě.

2.  2.  2001
Téma
Otec Ultimy: Richard Garriott

Otec Ultimy: Richard Garriott

Richard Garriott alias Lord British má v rukávu jedno slovo, které pro něj znamená hvězdnou slávu. K Ultimě nesměle došel, vymyslel ji, díl od dílu vylepšoval a trávil ohromné množství času nad tím, aby se svými příběhy byla jedním z nejoriginálnějších děl počítačové historie. Sledoval, jak se z jeho dítěte se stává klasika, legenda. Být alespoň jeden takový člověk v každém herním žánru jako je on, lidé by nedělali nic jiného, než hráli hry.

26.  1.  2001 | 1
Quarantine: tanec krve a motoru

Quarantine: tanec krve a motoru

Způsoby, jak člověka potrestat, bývají různé. Zákon to řeší však nekompromisně. I vězení však mají hodně tváří. Od klasických věznic až po tyranská místa nelítostně odříznutá od světa. To už musíte být veliké zvíře, abyste se tam podívali. Drake Edgewater takový člověk je. Mezi největší spodinou světa dělá taxikáře. A taky odsud hodlá honem rychle vypadnout. Doufám, že ho v tom nenecháte a zase nastartujete veterána jménem Quarantine.

21.  1.  2001 | PC | 3
12