Víc než kdy jindy jich teď bude zapotřebí. Bojovníků za svobodu, odvážných a nekompromisních. Vojáků, kteří kráčí po stopách takových teroristů jako je ten pošuk z Afghánistánu. John Mullins, muž bojující proti zlu, nasazovaný tam, kde selhali agenti a naučený očekávat neočekávané se chystá opět do akce. Co nás čeká v druhém dílu slavné střílečky?
Víc než kdy jindy jich teď bude zapotřebí. Bojovníků za svobodu, odvážných a nekompromisních. Vojáků, kteří kráčí po stopách takových teroristů jako je ten pošuk z Afghánistánu. John Mullins, muž bojující proti zlu, nasazovaný tam, kde selhali agenti a naučený očekávat neočekávané se chystá opět do akce. Co nás čeká v druhém dílu slavné střílečky?Na rovinu řečeno, v SOF 2: Double Helix nás toho zas tolik nového nečeká. Příběh se bude držet scénářů klasických akčních filmů (nepředpokládám, že by ho kvůli útoku na WTC Raven Software předělávali), na druhou stranu i scénáře špatných akčních filmů se mohou uskutečnit. O tom dnes ví celý svět. Použití biologických zbraní je aktuální časovanou bombou a právě o smrtící virus, který by teroristé rádi zneužili, tu tentokrát půjde. Starý známý drsňák John Mullins společně se svojí novou parťačkou Madeline Taylorová, se bude muset zatraceně snažit, aby nedošlo k celosvětové katastrofě.
Jinak to bude rutina, která pouze poběží s řadou více či méně výrazných zlepšení. Hodně se toho v souvislosti s prvním dílem namluvilo o systému realistického zobrazení zranění GHOUL. V SOF 2 tedy logicky najdeme GHOUL 2 – údajně masivnější, vychytanější a šikovnější (znáte to, je to jako s těmi stále novými a novými pracími prášky pro ještě bělejší prádlo). Nicméně, kdo má rád propracované krvavé balety, přijde si na své. Detailnost by se měla zvednout a měla by jít až do takové míry, že trefen bude přesně ten pixel nepřítele, na který zamíříte. Pokud se tedy kulka zaryje do přívěsku na krku, najdete na něm příslušnou deformaci. Oblečení se bude trhat, kovové části oblečení budou poškrábané a kosti budou čouhat. Radost pohledět.
S vylepšenou grafikou (základem bude Quake 3 Team Arena engine), v níž budou zbraně tvořeny až 1500 polygony (není to tak dlouho, co to byla nedostižná hranice pro celé postavy) a lidé 3000 polygony se ovšem zvednou i hardwarové nároky. SOF měl sice hodně možností jak běh hry vyladit a totéž nás čeká v případě SOF2, nemůžete ale čekat, že vám tenhle bonbónek pojede na starém P 166 po tatínkovi. Minimum bude PII 300 MHZ, 64 MB RAM a Voodoo3, na PIII 700 MHZ se 128 MB RAM a GeForce 2 SOF2 rozběhnete v pohodě a pokud kradete, pak si pro absolutní grafické orgie pořiďte P4 1,5 GHZ, 256 MB RAM a některý z grafických akcelerátorů nové generace. V každém jiném případě si o nastavení detailů na max můžete nechat zdát.
Raven Software se vydáním Soldier Of Fortune a Star Trek Elite Force definitivně zařadili na špici vývojářů akčních her (což potvrzují i jejich smlouvy s jinými špičkami oboru na Jedi Knight II a Quake IV). Udržet se na vrcholu je ale vždy těžší, než se tam vydrápat a to si tvůrčí tým dobře uvědomuje. Právě proto se pevně zahryzl pouze do singleplayeru, multiplayer možná přijde na řadu až časem. Zdůvodnění je logické. Udělat hru, jejíž singleplayer by se mohl měřit důstojně s Half Lifem a multiplayer zároveň s Quake Arenou nebo UT by tříštilo síly.
Ale zpět k věci. Co dál bude SOF2 obsahovat? Tak například generátor náhodných map, který dodá hře na nepředvídatelnosti a hratelnosti. AI zřejmě bude rovněž o trochu vylepšena, nepřátelé budou často pracovat po dvojicích, kromě toho by se měli krýt, vyvolávat poplach, vyhodnocovat situaci a vůbec všechny ty věci, které slibují autoři valné části akčních her. Pokud se vám minule líbila jízda na vlaku, vězte, že tentokrát si stopnete kamion. Chybět nebude ani troška lítání v helikoptéře a snad i některé další dopravní prostředky. 10 misí tvořených pěkně kulatými 70 levely se bude mimo jiné odehrávat v Kolumbii (kde byste měli postupovat společně s přepadovým komandem), na Kamčatce, v Hong Kongu, Jordánsku a také v Praze. Že by John Mullins zachraňoval uneseného prezidenta Havla? Na výběr bude celkem 14 realistických zbraní a 10 typů granátů (ani jsem netušil, že jich tolik je).
Datum vydání zatím nebylo pevněji stanoveno, jediné časové určení, které oficiálně zaznělo je “letošní zima“. Kdo ví, jestli tedy budeme střílet teroristy už na Ježíška a nebo až v příštím roce. Každopádně, střílet budeme jen MY, majitelé PC, protože pro žádnou jinou platformu zatím SOF plánován není. Háhá.