SÖLDNER: Secret Wars - Flashpoint pro týmy?

SÖLDNER: Secret Wars - Flashpoint pro týmy?

Obliba týmových akčně-taktických simulací je mezi hráčstvem, jak se tak zdá, stále větší a větší. Dokazuje to hlavně množství podobně zaškatulkovaných titulů v přípravě, mezi které patří i hra jménem SÖLDNER: Secret Wars. Nabídne nejen některé unikátní herní možnosti, ale zejména také kvalitní práci podpořenou léty zkušeností lidí z herní společnosti Wings Simulations.

Němečtí vývojáři Wings Simulations se asi nejvíce proslavili v roce 1999, když tehdy ještě existující společnost Psygnosis (nyní součást Sony) vydala jejich zatím poslední hru Panzer Elite, která je dodnes považována za jednu z nekomplexnějších tankových simulací. Už delší dobu pracují na dalším projektu a hodlají z něj opět vytěžit maximum.

 

Hra SÖLDNER: Secret Wars nás zavádí do roku 2010, kdy se světové velmoci jako USA či Rusko definitivně staly samozvanou "světovou policií" a války či menší konflikty jsou proto řešeny za pomoci tajných, speciálně vycvičených vojenských jednotek. Hráč se stane velitelem jedné z nich. Jako vůdce malé, ale dokonale vycvičené a po technické stránce bezchybně vybavené skupiny musíte řešit mise odehrávající se po celém světě. Máte k dispozici nejen množství nejrůznějších ručních zbraní, ale také helikoptéry, lehká obrněná vozidla a další. Většina výzbroje má svůj prazáklad ve skutečných prototypech, které ovšem najdete zatím pouze v laboratoři.

 

 

Úspěch či neúspěch v plnění úkolu má pak vliv i na další mise, protože hra obsahuje spletitý politický systém, který se stále mění a díky tomu se může měnit i náplň misí. Mimo to je terén v daných lokacích obvykle založen na skutečných geografických datech ze satelitů a prostředí se chová realisticky, narazíte tedy na přechody den - noc, simulace počasí, různá roční období a podobně.

Čím se autoři opravdu nechutně chlubí, to je tzv. PDS čili Pokročilý Destrukční Systém ("ADS - Advanced Destruction System"). V Secret Wars totiž můžete zničit nebo poničit skutečně všechno - od terénu přes budovy až po lesní porost. Může se to zdát jako maličkost, ale pro většinu hráčů je možnost zničit všechno co se hýbe i nehýbe zjevně velice důležitá. Navíc to podporuje realistické pojetí celé hry a ve své době na to trochu "dojel" třebas už v nadpisu zmiňovaný Flashpoint, kde nebylo možné ničit budovy ani výstřelem z tanku.

Hlavní rysy hry:

  • dynamické mise a úkoly
  • víceméně realistická bojiště
  • volitelný 1st person pohled
  • pokročilé možnosti destrukce předmětů
  • multiplayer až pro 32 hráčů, až pro 128 na specializovaných serverech

Hardwarové nároky jsou docela v rámci mezí - budete potřebovat alespoň Pentium III - 733 MHz (1,2 GHz doporučeno), 128MB RAM (256MB) a grafický akcelerátor s 16MB (32MB) paměti. Vydání hry SÖLDNER: Secret Wars plánuje společnost Jowood na třetí čtvrtletí tohoto roku.

Oficiální stránky: http://www.secretwars.net/
Výrobce: Wings Simulations (http://www.wingssimulations.com/)
Vydavatel: Jowood Productions (http://www.jowood.com/)

Určitě si přečtěte

Články odjinud