Jak se zdá, může za to integrace pohybového ovládání.
Sony stereoskopický obraz zbožňuje, to se moc dobře ví. Mnohé proto překvapilo, že jej neimplementovalo do svého nového handheldu, zvláště když jím oplývá 3DS od Nintenda. Proč tomu tak je, se pokusil vysvětlit Mick Hocking, jeden z šéfů SCEE. Podle něj za to může především pohybové ovládání.
"V době, kdy jsme chystali Vitu, jsme narazili na několik problémů," řekl Hocking Gamespotu. "Jedním z nich byly nekvalitní 'bezbrýlové' 3D obrazovky."

"Na malých displejích to může fungovat, ale musíte hlavu udržovat velmi, velmi nehybnou. U Vity, která má v sobě zabudovaný Sixaxis, můžete při hraní zařízení naklánět. S 'bezbrýlovou' 3D obrazovkou to nejde příliš dohromady."
Hocking však naznačil, že by 3D mohly nabídnout nějaké další modely. "Chtěli jsme přijít s OLED obrazovkou v opravdu vysokém rozlišení a proto jsme zvolili 2D... Alespoň tedy pro tento první případ."