Podobně jako Crash Bandicoot se letos dočká remasteru další skákačka z generace prvního Playstationu. Tentokrát přišla řada na fialového dráčka Spyra a dostaneme zase hned tři díly najednou.
Konečně jsme si potvrdili to, o čem se spekulovalo při vydání N'Sane Trilogy Crashe. Byl to svým způsobem takový test, jestli je o takové hry ještě zájem a očividně se zájemců našlo více než dost. Spyro přišel na řadu pravděpodobně proto, že byl ve své době s popularitou těsně za Crashem a vlastně šlo o takového maskota konzole Playstation.
Na rozdíl od se ale objevoval i před pár lety, a to v souvislosti se značkou Skylanders. To je hra, která přenáší fyzické figurky do virtuálního světa. Kolem Spyra byl postaven celý speciální díl jménem Skylanders Spyro's Adventures. Vyvíjelo ho studio Toys for Bob, a právě toto studio převede první tři díly Spyrových dobrodružství do moderního kabátku.

Původní tři díly vytvořilo studio Insomniac Games. To teď má plné ruce práce se svým současným projektem, Spider-Manem pro Playstation 4. I tak se ale prý s vývojáři z Toys for Bob o některých věcech ohledně Spyra radilo. Jinou formou původní tvůrci ve vývoji remasteru nefigurují.
V případě Spyra to bude s předělávkou trochu jinak než u Crashe. Také se bude začínat od úplného začátku, ale změn přijde o něco více
V případě Spyra to bude s předělávkou trochu jinak než u Crashe. Také se bude začínat od úplného začátku, ale změn přijde o něco více. Hlavně se budou týkat ovládání a kamery. Na prvním Playstationu ovládání nebylo zrovna tou nejpříjemnější a jednodušší věcí. Spyro navíc nemá statickou kameru, která to vývojářům Crashe tehdy dost ulehčila. V dnešní době s analogovými páčkami to ale nebude žádný problém, přepracované ovládání by tedy mělo výrazně pomoci.
Co se ale měnit rozhodně nebude je design úrovní. V tomhle ohledu chtějí vývojáři co nejvíce přiblížit hru originálnímu zážitku. To samé platí i v případě hratelnosti, která bude jen lehce zmodernizovaná.
Zatím jsme se dočkali oznámení verze pro čtvrtý Playstation a Xbox One. Tentokrát si tedy Sony nezajistilo časovou exkluzivitu, jak se jim to povedlo v případě Crashe. Datum vydání spadá na 21. září letošního roku. Stále se také šušká o verzi pro Nintendo Switch, která se dokonce objevila i na jednom zahraničním e-shopu. Je tedy velmi pravděpodobné, že se Spyro Reignited Trilogy objeví i na konzoli od Nintenda. To se ale nedá říct o PC. O té jsme totiž neviděli jediný náznak. Ale jestli to opravdu bude stejný případ jako Crash, tak se po nějakém čase objeví i tam.
Nostalgie tady hraje velmi důležitou roli, ale i hráči, kteří se Spyrem vůbec nepřišli v minulosti do styku, by tuto trilogii neměli minout
Z prvních obrázků musíme uznat, že předělávka vypadá opravdu nádherně. Nostalgie tady hraje velmi důležitou roli, ale i hráči, kteří se Spyrem vůbec nepřišli v minulosti do styku, by tuto trilogii neměli minout. N'Sane trilogy dokázala, že i předělávky starých skákaček se mohou rovnat součastné herní produkci.

I když jsme rádi, že staré plošinovky se vracejí formou remasterů, stále bychom raději viděli zbrusu nový díl. Je celkem jedno, jestli by to byl Crash, Spyro nebo třeba Croc, který je mimochodem také jedním ze žhavých kandidátů na předělávku do moderního vzhledu. Minimálně o novém Crashovi se mluvilo už na pár posledních E3, ale nic oficiálního z toho nakonec nevypadlo. Možná že se dočkáme letos. E3 už se blíží mílovými kroky a potenciálních oznámení je více než dost. Stále nám ale nezbývá nic jiného než si počkat, jak to všechno dopadne.