5
Fotogalerie

Squadron 42 je kompletní, teď je čas na doladění. Takhle vypadá příběhová kampaň nejdražší hry v historii

Tenhle sci-fi příběh měl být původně součástí Star Citizen. V průběhu vývoje se z něj stala samostatná hra Squadron 42. Podle původního plánu měla singleplayerová část vyjít už v roce 2014, ale jak sami vidíte, došlo k "drobnému" zpoždění. Teď už ale konečně studio Cloud Imperium Games míří do finiše. S novým videem oznámili, že obsah Squadron 42 je kompletní a nyní se tým soustředí na vychytání všech drobností a nedostatků. Kdy bychom se měli dočkat ostrého vydání, ale stále nevíme. 

Vývojář Chris Roberts představil Star Citizen už v roce 2012. Ambice jeho týmu nebyly malé, ale svým konceptem vesmírného sci-fi simulátoru, který staví na základech položených tituly, jako je Freelancer nebo Wing Commander, zaujal miliony hráčů. Projektu se dostalo obrovské podpory v kampani na Kickstarteru a příspěvky komunity pokračovaly díky tomu, že tvůrci prodávají obří vesmírné lodě do hry za stovky dolarů. V průběhu let rozpočet neskutečně narostl a letos přesáhl hranici 600 milionů dolarů, což ze Star Citizen dělá nejdražší hru v celé herní historii. 

Zatímco Star Citizen bude MMO s živoucím světem, do jehož rozvoje zasáhnout samotní hráči, Squadron 42 se soustředí na vyprávění filmového příběhu. S tím mu pomůže i obsazení několika hollywoodských herců. Jako první v ukázce uvidíte tvář Gilliany Anderson, kterou zároveň můžete znát jako agentku Scullyovou z Akt X. Dalšími hvězdnými jmény jsou Mark Hamill, Gary Oldman nebo John Rhys-Davies, kterého si jistě pamatujete jako Gimliho z Pána prstenů. Známých jmen se ale na tomhle projektu podílí podstatně víc. 

Přímo ve videu můžete také vidět srovnání toho, jak se za poslední dobu posunula podoba Squadron 42. Snad každý aspekt je na tom lépe, ať už se podíváme třeba na nasvětlení nebo modely postav. Svoji část si ukouslo také herní prostředí, jehož design vypadá skvěle. Tvůrci se inspirovali sci-fi klasikami ze 70. a 80. let a přidali k tomu i své vlastní nápady. Nutno také uznat, že doprovodná hudba, která zní hned na začátku, se ke scenériím perfektně hodí. 

Richard Tyrer, jeden z režisérů hry, říká, že si jeho tým dává záležet na tom, aby se hráč co nejvíc cítil jako pilot vesmírné lodi. Mimo jiné tomu pomohou animace postavy pro každou drobnost. Je jedno, jestli zrovna chcete něco sebrat ze země, stisknout tlačítko nebo otočit kohoutkem. Všechno bude mít vlastní animaci. Plynulost hry nechtějí narušovat ani načítacími obrazovkami či prostřihy

4db792ca-1d11-476d-8db1-9cf1078c2c6062ca1c89-01b4-4956-9508-2d52a64dd18e45305ac9-986a-4d59-91df-c11617cee757

Jen tak letmo byly zmíněny důležité prvky jako vylepšená umělá inteligence, rozdílné chování lodi při létání na planetě a ve vesmíru, upravené uživatelské rozhraní a v neposlední řadě využívání multitoolu, který nebude chybět v naší výbavě. Poslouží třeba jako svářečka a umožní nám také přenášet těžké objekty. Určitě toho ale zvládne víc. 

Vydání finální verze Squadron 42 je nejspíš ještě dost daleko, Star Citizen pak ještě dál. V blízké budoucnosti bychom se alespoň měli dočkat častějších updatů ze strany vývojářů a obsah do Star Citizen bude přibývat s větší kadencí, než tomu bylo doposud. 

Určitě si přečtěte

Články odjinud