Anders
10. 2. 2005 • 14:08

Kde je Descent? v r. 1996 naprosto volny 3D pohyb a jakakoliv 3D scena. K zanru FPS bych ji radil spis, protoze slo take jen o strileni.



BTW: co treba NAPROSTO uchvatna hra "Into The Shadows", ktera se bohuzel nikdy nedockala finalni podoby. Behala plynule na 486DX a mela realisticke stiny!

Anders
10. 2. 2005 • 14:09

sorry, spatna diskuze...

Nóblhóch
27. 5. 2004 • 10:13

Ta povídka nebyla až tak hrozná, (tak jako HL2 :), ale doporučuju všem a hlavně autorovi (pokud to ještě neudělal) přečíst si knihu - naposledy je u nás vydaná pod jménem S.T.A.L.K.E.R. - tak by se Vám to nemuselo plést - Oproti hře nevzniklo pásmo Jadernou havárií, ale po návštěvě mimozemských civilizací - to je však celkem jedno, o to se v knize moc nejedná - celé pásmo je uzavřené armádou a povolují se jenom vědecké expedice do něj. Stalkeři jsou dobrodruzi, kteří se přes zákaz vydávají hledat do pásma různé artefakty, které poté prodávají překupníkům - ženou je hlavně peníze a musí se vyhýbat nejen nástrahám pásma, ale právě i vojákům - vyrážejí tedy v noci a co nejvíce nenápadní. Dost mě teda pobavilo, že v povídce měli žlutým písmem na sobě napsáno stalker :)) - Jinak není ostuda o nějaké knize nevědět, ale když se už dlouho chystá hra na motivy této knihy a chcete napsat povídku (a to já chválím, psaní je super zábava), tak by neškodilo se trochu informovat. 

Patrik Kanka
27. 5. 2004 • 21:27

Zdravím,
 
Rád bych podotknul, že jsem se nijak neinspiroval onou knihou bratrů Strugackých (či jak to vyskloňovat:) a více méně ani hrou, z níž jsem si vzal pouze základní myšlenkou. Vlastně jsem našel inspiraci někde (daleko) jinde:) A z článku to je, myslím, dobře čitelné, když se nějací STALKEŘI objeví až v samotném závěru. A díky otevřenému konci si pak můžete domýšlet, kdo to ti STALKEŘI jsou, co dělají v černobylské oblasti, atd. Nevylučují se tak (nepočítejme žluté nápisy:) ani faktické spojitosti s hrou či knihou. Nicméně to nebylo náplní článku, který měl především pobavit:) A jakým způsobem záleží na každém čtenáři.

Nóblhóch
27. 5. 2004 • 23:38

Tak nejdřív jedno sebekritické rýpnutí - ta kniha u nás vyšlá se nejmenuje S.T.A.L.K.E.R, ale normálně Stalker (už jsem taky zblblej z tý hry - nicméně, když chci něco napsat, taky bych se moh informovat - aspoň se podívat do knihovny). 
Ale teď už k odpovědi - psát si může každej co chce - a pokud jde dokonce o povídky, tam je ta volnost snad největší, ale pokud tuto povídku uveřejníte na doupěti před vydáním velmi očekávané hry na motivy velmi slavné knihy a pojmenujete ji tak, jak jste ji pojmenoval, nějakou souvislost bych očekával (a to dost silnou)- Inspirace knihou nebo knihou přes hru - není nic špatného. Vy ale tvrdíte, že inspirace přišla odjinud - abych řekl pravdu, jen těžko se tomu věří - nosný nápad tedy pásmo (zóna), Stalkeři, ponurá atmosféra, mutanti - to všechno jste si vypůjčil - co jiného (a hlavně k čemu) Vás tedy inspirovalo? Nic moc jiného jsem v povídce nenašel - snad jedině myšlenku zájezdu do pásma, která je pravda v knize i hře nepředstavitelná - to jste se možná nechal inspirovat Vieweghem a Účastníkama zájezdu
Ale rozhodně to bylo lepší než HL2, tak třeba už příště budu spokojenej - každopádně si to určitě přečtu a to je přece úspěch.

Patrik Kanka
28. 5. 2004 • 0:07

Opět zdravím,
 
Já si naopak myslím, že kniha, jíž se inspiruje hra S.T.A.L.K.E.R., se jmenuje Piknik u cesty a pod tímto názvem se objevila i u nás. Možná se mýlím… Avšak stále si myslím, že bych se nemusel pro potřeby článku o ní informovat, neboť myšlenu jsem našel ve hře, byť byla inspirovaná knihou. Nacházíme se na herním serveru, kde, myslím, není zapotřebí – a v mém článku tak, jak byl prezentován, dvojnásob – zacházet do hlubších souvislostí. Konec konců, nachází se v článku něco, co není v souladu s náplní hry nebo knihy?
Ano, psaní odráží tvůrčí sílu a zobrazuje individualitu člověka, to je na tom krásné. A ta svoboda. Proto je také více méně jedno, do jaké míry je článek inspirován tím či oním. U mě to tedy byla – opakuji se – hra, její základní myšlenka, příběh. Avšak stejně tak mě ovlivnila i reportáž, která se objevila v nejmenovaném papírovém magazínu a kromě jiného zahrnovala i exkursi do černobylské oblasti.
A tak jsem si řekl, co kdyby? Kdyby se fikce  – ať herní či knižní (v mém případě herní) – stala skutečností…
A co se týče názvu, S.T.A.L.K.E.R.: Tajemství Černobylu, není pointa příběhu samotným tajemstvím. Kolik toho ve skutečnosti víte o Černobylské elektrárně;?  

Nóblhóch
28. 5. 2004 • 9:23

S tím názvem - mám pravdu já a máte jí i vy - v roce 1974 vyšla s názvem Piknik u cesty, já jsem však uváděl nejnovější vydání (3.), které bude nejspíš nejlépe k dostání - nakladatelství Laser-books - edice trifid 2002 - opravdu jí doporučuji všem, kteří se už nemohou dočkat hry.

Sartori
23. 5. 2004 • 16:24

Asi takhle - povidky a obecne cetba mi nedela problemy, nejsem ten typ burana, co precte za celej zivot pet knih, ale jednu vec vam reknu: spatna recenze se da klidanko prekousnout, ale spatna povidka ani omylem. Osobne bych na Doupeti uvital spise nejake glosy, uvahy apod., nez nedomrle povidky, ktere nejsou mimochodem nijak zvlaste skvele - sorry, ale fakt jsem to musel rici naplno, pan Kanka, jak vidmo, musi jeste par knizek precist, nez se pusti do vlastnich memoaru, anebo nerika ono jedno prislovi, ze nejvetsi chut dostane clovek k psani az po padesatce? 

Hans
25. 5. 2004 • 16:42

Ano! Všichni jsme teď naprosto unešeni tvou konstruktivní připomínkou, která však měla jediný smysl, a to předvést tě jako toho největšího machra, který je ze všech zdaleka nejlepší. Fakt je ten, že ač jsi třeba ten vůbec nejlepší kritik, tak většina lidí po tvém chvástání určitě nezmění svůj názor. Ten můj je asi ten, že je článek docela zábavný a čtivý a dokázal u mě navodit přesně tu atmosféru, jakou bych čekal od hry, kterou je inspirovaný, čehož chtěl autor s největší pravděpodobností i docílit. Nemám nic proti vyjadřování vlastních názorů, ale není třeba se navážet do ostatních způsobem, jakým to děláš ty.

MILK
21. 5. 2004 • 14:29

osobne si myslim ze je to uplne v pohode....jedina chybka je klasicky v tom jakym zpusobem tu povidku uvedete, lidi co si to otevrou v nadeji novinek najdou toto dilko a zklamani neocekavanym obsahem znechucene pisi svoje prispevky :) ...ja si myslim ze se to cetlo dobre .... takze se nezlobte na prispevovatele kteri stihnou napsat reakci driv nez se zamysli :))...peace

Martin Zavřel
21. 5. 2004 • 16:07

Já myslím, že to jaký obsah článek má v tomto případě jasně naznačuje jméno autora - jeho minulé práce o nej hrách 2003 či Half-life 2 jasně ukazují, co od něj můžete čekat

tomas
21. 5. 2004 • 17:51

aha, takze podle jmena pozname, o cem v clanku pujde  Neni to trochu malo? Co lidi, kterym je jedno, jak se autor jmenuje / co kdyz minuli autorovy minuly clanky?

tom
21. 5. 2004 • 18:18

Pravda. Podle jmena se to moc neda. Jinak je to moc hezky napsane.
Ma to neco spolecneho se Stalkerem bratru Strugackych ?

Patrik Kanka
21. 5. 2004 • 19:53

Zdravím,

ne ne, dílem bratrů Strugackych jsem se neinspiroval, čistě hrou. O Pikniku u cesty jsem se - bohužel - dozvěděl teprve nedávno - po naspání článku.  

 

Tommy
21. 5. 2004 • 21:38

Patrikovy clanky muzete budto milovat, nebo nenavidet. Ja osobne je primo zboznuji, protoze jsou opravdu super, jen tak dal   

MILK
22. 5. 2004 • 9:08

tohle neni rozumnej argument k tomu jak obhajit uvedeni clanku...z nadpisu to proste patrne neni, to ze je to v rubrice clanky jsem si vsiml take az pozdeji (prece jen to tam zrovna neblika nebo neco)....proste podle me v prvni odstavci ktery se vam zobrazuje na hlavni strance melo byt napsano...."blablabla a ted si muzete v ramci zkraceni urputneho cekani na XYZ pecku precist tuto skvelou povidku....pokud se bude libit muzete se tesit na dalsi"....napriklad...myslim ze se chapeme :))

miro
22. 5. 2004 • 21:14

hovadina. ked sa to niekomu nepaci nech to necita, naco to obalovat kecami?

ImTheFly
22. 5. 2004 • 22:50

Dávám ti za pravdu... (je to jedno...)

pobavil jsem se a ještě ktomu jsem zčíhnul pár obrázků...

Těším se na hru i na další článek..

Mějte se hustě

voodoo
21. 5. 2004 • 14:29

ja si myslim, ze to bolo celkom fajn na odreagovanie.... dobre sa to citalo...

unknownonlineuser
21. 5. 2004 • 14:28

musim podporit redakci v psani tehle clanku velice dobre se to cte,jak uz tady zaznelo - nejaka part2 by se hodila



tomas
21. 5. 2004 • 11:20

Hmm, taky se mi to nejak moc nezda. Jako nic proti povidkam, ale ty si radeji prectu jinde, tohle se VAZNE na herni server nehodi...:((( Ach jooo

Nespokojený čtenář
21. 5. 2004 • 9:04

Co maj znamenat tyhle vaše stupidní články??Fakt mi to nepříjde vůbec zajímavý.Kdyby ste radší sehnali ňáký nový info než tyhle debility....

olgoj chorchoj
21. 5. 2004 • 7:53

Já málem dostal záchvat z toho že STALKER už vyšel a vy máte recenzi, ale je to nejtrapnější a nejhorší článek co na Doupěti kdy vyšel . Co to je za "autora" ten Patrik Kanka?

Milosh
21. 5. 2004 • 7:52

Dobře se to četlo,ale mohlo to ještě pokračovat  ...Doufám,že bude nějaká "part2"

Ondra
21. 5. 2004 • 7:19

Já si naopak myslím, že ten článek byl fakt SUPR SUPR, hlavně něco jinýho, než ty tuny suchejch s.aček u konkurence!!!!! BUDE DALŠÍ ČLÁNEK?

Anička Balounová
21. 5. 2004 • 5:09

nuda

chceme recenze a prerecenze

ne povidky ktery si muzu precist jinde

Mr. Vávra
21. 5. 2004 • 15:29

skvělý

chci povídky

ne tuny recenzí,kerý si můžu přečíst kdekoliv jinde

Určitě si přečtěte

Články odjinud