Že by hra změnila uprostřed vývoje engine, se moc často nestává.
Star Citizen, duchovní nástupce franšízy Wing Commander a největší crowdundingový úspěch, oznámil, že přechází na nový engine. Tým z Robert Space Industries v tiskové zprávě uvedl, že místo CryEnginu od Cryteku budou nyní používat Lumberyard od Amazonu.
To znamená, že strávili ohromné množství času osekáváním hry, která ještě není hotová, aby ji mohli přesunout na nový motor.
„S Amazonem pracujeme více než rok. A těšíme se na další spolupráci. Amazon je technologická špička,“ stojí v tiskové zprávě. „Lumberyard poskytuje průkopnickou technologii pro online hry. Sdílíme stejnou technologickou vizi. Přechod na Lumberyard proto byl plynulý a jednoduchý.“
Zpráva přichází jen krátce poté, co Crytek uzavřel pět svých mezinárodních studií. Důvodem je reorganizace společnosti. CryEngine je klíčovým produktem Cryteku, který stojí za většinou zisku společnosti.




Star Citizen vypadá vskutku úchvatně
Star Citizen je složitý modulární projekt, na kterém pracuje tým více než 350 vývojářů. Jádrem hry na single-player zážitek nazvaný Squadron 42, ve kterém hraje například Mark Hamill, kterého můžeme znát jako Luka ze Star Wars.
První epizoda single-player modulu měla vyjít tento rok, ale studio jej odložilo na rok 2017.