Steam nechce hry prolezlé reklamou jako na mobilech. Z nabídky je vyhodí | Zdroj: Valve

Zdroj: Valve

Steam nechce hry prolezlé reklamou jako na mobilech. Z nabídky je vyhodí

Valve upravil pravidla pro reklamy, které musí dodržovat tituly vydané na Steamu. Nadále toleruje klasický product placement, bez toho by se ostatně neobešly sportovní nebo závodní hry, kde dresy Adidas nebo známé značky aut jsou také formou reklamy, ale také jde o vyžadovanou součást zážitku. Steamu nevadí ani křížová propagace, kdy produkty (nejen ty herní) na sebe navzájem upozorňují.

V pravidlech ale přibyly nové odstavce, které zakazují používat reklamu jako hlavní obchodní model:

  • Vývojáři by neměli využívat placenou reklamu jako obchodní model ve své hře, jako například požadavek, aby hráči sledovali reklamu nebo se jinak zabývali reklamou, aby mohli hrát, nebo aby hru stavěli za reklamu. 
  • Pokud obchodní model vaší hry na jiných platformách stojí na reklamách, před vydáním ve službě Steam budete muset odstranit všechny související prvky. Při podobném přechodu můžete zvážit změnu hry na „jednorázově placenou“, nebo ji vydat jako bezplatnou s volitelnými vylepšeními prodávanými mikrotransakcemi či DLC.
  • Vývojáři by neměli používat reklamu jako způsob, jak poskytnout hráčům hodnotu, jako například poskytnutí odměny hráčům za sledování nebo zapojení do reklamy ve hře.

To jsou praktiky používané zejména u mobilních her, které jsou často zdarma, ale uživatel si musí vydělat herní měnu tím, že sleduje reklamní bloky. Jinými slovy, vývojáři už nemohou hry z mobilů portovat 1:1. Pokud tam takové prvky mají, musí je odstranit nebo nahradit mikrotransakcemi.

via The Gamer

Určitě si přečtěte

Články odjinud