Ačkoliv digitální distribuce velkých hitů se dosud neujala, jak analytici před několika lety předpokládali, podhoubí stažitelných menších titulů a doprovodných produktů herní scény úspěšně roste. Důkazem budiž online systém Steam od společnosti Valve, který má k dnešnímu dni již třináct miliónů aktivních uživatelů. Ti si zatím mohli jeho prostřednictvím kupovat software, nicméně v těchto dnech byla spuštěna betaverze nového vývojového stupně služby, která má hráčům umožnit hrát společně online hry, diskutovat na virtuálních fórech a obecně se stát jejich novým domovem nabízejícím spoustu možností.
Bylo pouze otázkou času, než někdo s podobným konceptem na PC přijde. Xbox má svou online službu Live, Sony neustále pracuje na virtuálním světě Home, zatímco Wii se pokouší prorazit s Connect. Nový Steam si klade za úkol spojit všechny hráče nejpopulárnějších online titulů. Uživatel si v prvním kroku vytvoří účet se svou fotografií i všemi osobními údaji, aby si pak vytvoří seznam stejně vybavených přátel. Podobně jako ve většině samostatných instant messengerů typu ICQ pak bude vidět, zda jsou jeho přátele připojeni, ovšem nyní bude interface přítomen přímo ve hře a bude možné jednoduše navázat textový nebo hlasový kontakt například během hraní Counter-Strike. Dalším stupněm jsou skupiny, jež se budou formovat kolem specifického tématu – hry nebo jiného fenoménu. Stránky jednotlivých skupin budou informovat o aktuálním dění v rámci jimi sledované události či hry. Užitečným doplňkem pak mají být kalendáře a obecně celý systém plánování schůzek a herních zápasů. Vyrovná se online komunitní systém na PC jeho konzolovým protějškům.