Podle Sony jsou hry příliš velké a někteří zákazníci nemají dost rychlý Internet.
Vzhledem ke zvýšené popularitě digitální distribuce si někteří z vás možná říkají, proč se Sony vůbec obtěžuje zavést do Vity fyzické médium. Firma si však myslí, že svět na handheld bez fyzického média připravený není (viz PSPgo), spousta lidí totiž nemá dostatečně rychlé připojení k Internetu.
"Věříme, že někteří zákazníci připravení jsou, ale jiní zase ne, ten správný čas zatím nenadešel," řekl Shuhei Yoshida, prezident SCE Worldwide Studios. "Jsme přesvědčení, že na platformu zaměřenou na digitální distribuci ještě není správná doba."

"Některé PS Vita tituly, jako Uncharted: Golden Abyss, jsou velké téměř 4 GB, což může být pro některé zákazníky s nedostatečně rychlým připojením příliš velké sousto. Jiní zákazníci pak třeba mají rádi nakupování v kamenných obchodech, rádi si povídají s informovanými prodavači, nakupují a hrají hry přímo na místě. Nechceme jim tuto možnost upřít."
Jim Ryan, prezident SCEE, téma uzavřel slovy: "V určitých částech světa - jde o globálně zaměřené zařízení - digitální model ještě nebyl plně přijat."