Česká firma 7FX se rozhodla oslovit světový trh s 3D akční hrou Team Factor, která by měla z hlediska propracovanosti multiplayerové strategie překonat kralující CounterStrike. Bližší pohled na tento nadějný projekt jistě neuškodí žádnému oku. Vzhledem k tomu, že jsme před měsícem přímo v sídle firmy 7fx byli, přinášíme vám nyní tento obsáhlý popis hry.
Ne, nepřejmenovali nám FlashPoint, jak možná některé z vás po přečtení několika kusých informací o připravované hře Team Factor napadlo. Po hlubším porovnání aspektů obou her totiž přichází zjištění, že vytváření jakékoliv paralely mezi těmito dvěma projekty je zcestné. Team Factor se totiž podobá spíše CounterStrike. Ani tento příměr však není úplně přesný. Autoři projektu si totiž dali za cíl předstihnout tohoto krále týmového multiplayeru přidáním několika originálních prvků, realističností pojetí akce a komplexností scénářů. A jak sami tvrdí, Team Factor rozhodně nebude pouhou kopií.
Největší síla Team Factoru by měla spočívat v nápaditosti misí. V některých případech se například nebude jednat pouze o duel mezi dvěma komandy, ale do operace se vloží ještě třetí strana a vzniklá mela jistě řádně zkomplikuje průběh akce. Jako ukázkový scénář uvádějí autoři situaci, kdy má váš tým zajmout živého velitele jisté významné domobrany na středním východě. Na tom by nebylo nic zvláštního, kdyby ovšem jiné komando nedostalo za úkol velitele zastřelit. První tým se tak dostává do svízelné situace, kdy musí bojovat s ochrankou velitele a zároveň čelit vražedným útokům třetí strany, která využije každé nepozornosti, aby kýženou osobu uvedla do pokojové teploty.
Hra se odehrává (to nám to hezky souzní) v současnosti, arzenál a vybavení vojáků bude tedy obsahovat pouze zbraně, které již byly vynalezeny a jsou dostupné v každém pořádném hračkářství. Právě na zbraně je kladen důraz a dle informací by měl být (nejen) v tomto směru Team Factor velmi realistický. Postavy s různými "povoláními" (a rážemi) by se také měly doplňovat lépe než v dosavadních hrách. Oproti CounterStrike se budou postupně vyvíjet a jejich záznamy budou uloženy v databázi.
Dějiště misí a druh scenérie se bude často měnit a vaše četa míní otravovat lid v různých částech světa, namátkou vybírám místa jako třeba tajné vojenské vývojové středisko v Rusku či latinskoamerická džungle, což je, jak jistě uznáte, celkem rozstřel :). S tím souvisí fakt, že hra nabídne mnoho různých prostředí (město, hory, zmíněná džungle) v několika povětrnostních situacích (sníh apod.). O efektní vizuální ztvárnění se postará vlastní engine LightForce.
Jak jsem již utrousil výše, mise budou nápadité a komplexní. To mimo jiné znamená, že taková pořádná akce pojme i několik (3-5) levelů, spojených příběhem do souvislého kusu. Kromě fiktivních scénářů se můžeme těšit také na možnost pozměnit dějiny v některé z misí, kde nahradí scénáristu reálný historický podklad.
Team Factor je předem určen pouze pro multiplayer, přičemž maximální počet hráčů jest 60. Mohou se utkat po LANu nebo Internetu pod operačními systémy Windows (D3D, OpenGL) či Linux (OpenGL). Stejně jako v postarší řeži Terminal Velocity bude do hry implementována možnost komunikace hlasem.
Vývojový tým je velice otevřený různým návrhům a vítá jakékoliv připomínky. Na oficiální stránce 7FX dokonce běží soutěž, ve které můžete za podnětný návrh získat zdarma hotovou hru a dobrý pocit, že je vaše jméno vytesáno v titulcích. Předpokládaný datum vydání je konec roku 2001, proto je na vymýšlení stále času dost.
Pokud vás tento projekt zaujal, vězte, že 7FX hledají programátory pro doplnění týmu. Umíte-li programovat v C++, máte zkušenosti se zpracováním 3D grafiky a jste z Prahy či blízkého okolí, kontaktujte je na adrese
pslavik@7fx.com.