| Xbox | PlayStation 2 | GameCube |
výrobce | Microsoft | Sony | Nintendo |
procesor | 733 MHz Pentium III | 128-bit 294,912 MHz | IBM Power PC „Gekko“ 485 MHz |
grafika | 250MHz XPGU od nVIDIA a Microsoftu | 4 MB DRAM 147,456MHz | |
paměť | 64 MB | 32 MB RDRAM | 24MB (1T-SRAM) + 16MB A-Memory (100MHz DRAM) |
maximální rozlišení | 1920 x 1080 | 1280 x 1024 | nezjištěno |
max. rozlišení při max. kvalitě obrazu | 1920 x 1080 | 640 x 480 | nezjištěno |
Vyhlazování celé scény (Anti-alias) | ano | ne | ano |
špičkový tok dat pamětí | 6,4 GB/s | 3,2 GB/s | 3,2 GB/s |
výkon (polygony / sekundu) | 150 M/sec | 70 M/sec | 6 až 12 M/sec |
výkon (maximální vykreslení) | 100 M/sec | 20 M/sec | 6-12 M/sec |
pevný disk | 8 GB | neobsahuje | neobsahuje |
výměnné velkokapacitní médium | 2-5x DVD-ROM | 4x DVD-ROM | 8 cm optický disk 1,5 GB |
výměnné malokapacitní médium | 8 MB paměť. karta | 8 MB paměť. karta | Digicard 512kB, možno dokoupit adaptér na SD karty |
počet audio kamálů | 64 (256) | 48 | 64 |
podpora 3D zvuku | ano (64 3D kanálů) | ne | nezjištěno |
přehrávání DVD filmu | Nutno dokoupit dálkové ovládání za 29 dolarů | ano | Ne (ano upravená verze od Panasonicu dražší o sto dolarů) |
podpora HDTV pro film | ano | ano | ne |
podpora HDTV pro hry | ano | ne | nezjištěno |
porty | 4× vstup pro ovladač, 1× pro Ethernet (10/100) | 4 porty pro ovladač, 1x IEEE 1394, 2x USB a ethernet | 4 porty pro ovladač, 1× Anologový AV výstup, 1× Digitální AV výstup, 2× vysokorychlostní sériový port, 1× vysokorychlostní paralelní port |
cena | 299 dolarů | 299 dolarů | 199 dolarů |
Toto je pouze suchá řeč čísel. Velmi důležitým faktorem bude i podpora ze strany výrobců her a samotná hratelnost herních titulů. GameCube je zaměřena spíše na mladší uživatele a Nintendo samo má několik herních trháků například Luigi’s Mansion, Super Monkey Ball, cokoliv od Pokémonů a také sérii Resident Evil. PlayStation a Xbox se poperou mezi sebou o místo na výsluní na poli domácích přehrávačů videa a herní konzolí. Sony již disponuje desítkami konkurenceschopných titulů naopak pro Microsoft hovoří o něco lepší technické parametry, možnost dokoupit množství různých doplňků a jeho „mocná ruka“.
Zajímavostí je, že Microsoft prodává svojí herní konzoli se ztrátou. Na každém kusu tratí asi 125 dolarů a tento trend by se měl zvrátit až v roce 2004, kdy u Microsoftu předpokládají, že v té době budou již ovládat poměrně velkou část herního trhu. Celkem by mě zajímalo co na to obchodní komise? Další zajímavostí je, že se Xbox nebude prodávat ani v Hongkongu ani Číně. Činnost softwarových pirátů je v těchto oblastech tak vysoká, že nemá cenu tyto konzole sem dodávat. S příchodem těchto nových modernějších přístrojů bude stále těžší obejít softwarové i hardwarové ochrany zabraňující emulaci her pro tyto konzole na počítači. Důkazem toho může být bleem!, který již ukončil svoji činnost. Dokonce jsem již viděl, že někteří odpůrci Microsoftu se snažili vydávat chybovou hlášku při tvorbě nějaké aplikace za modrou (zelenou) obrazovku smrti.
Nintendo má svojí pozici u mladších uživatelů poměrně jistou a čas ukáže jak to dopadne mezi Xboxem a Playstation. Podle mne Microsoft zvítězí.