Metal Geara pro PSX jsem zbožňoval, MG pro gameboy color byl velmi zdařilý, druhý díl jsem si náramně užil (i když ten konec byl více sci-fi než jsem si vůbec byl schopný představit), z třetího MGS ale už tak odvázaný nejsem. V zásadě základ zůstal pořád stejný bohužel pro mě jako na stealth akce ne moc nadaného hráče poměrně dost přitvrdil co se týká obtížnosti. Absence radaru z jedničky a dvojky mě místy doháněla k šílenství protože nepřehlédnout vojáky v hnědém proti hnědému pozadí při pohledu zdáli a rozlišení PS2 je úkol témeř nadlidský. Jasně nečekal jsem že budou mít všichni na hlavě červené praporky nebo jásavé uniformy ale co je moc to je moc. Ještě jsem jej nedohrál a příběh je určitě skvělý, jen se obávám abych si radši nepustil disk Existence a ušetřil si spoustu nervů. (začal jsem na obtížnosti normal a po prvních 15 minutách trapně přešel na easy).
Čtivý článek:) Zatím jsem hrál jen MGS2 a 3, takže shrnutí příběhu jsem uvítal. Oba dva díly jsou zpracováním téměř dokonalé (hudba, grafika, filmové sekvence..), bohužel samotná hratelnost již tak omračující není. Ve druhém díle byla perfektní první část na lodi, dle mého názoru to bylo díky neuvěřitelné atmosféře (od postupné likvidace nepřátel v dešťi a házení jejich těl přes palubu, přes pronikání temnou strojovnou a následně armádou až k MG). Pobíhat s Raidenem na tankeru mě již tak nechytlo, nevím, možná to bylo tím, že příběh byl od začátku celkem nejasný, jeho vyvrcholení se mi zdálo velmi překombinované a prostředí tankeru bylo až příliš jednotvárné. Zkrátka druhá část ani zdaleka nenavazovala na atmosféru z úvodu. Třetí díl byl dle mého názoru daleko chytlavější a musím říct, že celá pasáž v ruské tajze měla neskutečnou atmosféru. Procházet se džungli ve spojení s 5.0 zvukem byl opravdu neskutečný zážitek, zrhuba takhle jsem si totiž představoval, že jednou zpracují Predatora:) Ale hlavně musím poznamenat, že dvě pasáže mě doslova přibily k sedačce. Opuštěná chatka plná vojáků (v lokaci před vstupem za The End), kde máte x možností jak je zlikvidovat - moje oblíbená taktika byla nejdřív zneškodnit vojáky s vysílačkou a pak si pohrát se zbytkem, dokonce jsem zašel tak daleko, že jsem pro každého vojáka vymyslel jiný typ smrti (sniperkou skrz okno, otrava jídlem, ušktnutí hadem, nášlapná mina..). Vyvrcholením byl potom samotný souboj s The End. Pasáže mimo džungli byly sice také skvělé,ale zde mi to příšlo místy hodně lineární. Nicméně dvě výše zmíněné pasáže dělají z MGS3 dle mého názoru nejlepší hru na PS2 a snad spolu s Falloutem dvě nejlepší hry vůbec :) Netrpělivě čekám jak dopadne s hodnocením MGS4, v zahraničí zatím sklízí slušné hodnocení
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.