Muzeum

Přečtěte si o tématu Muzeum. Abychom vám usnadnili vyhledávání zajímavého obsahu, připravili jsme seznam článků souvisejících s tématem Muzeum, které hledáte. Najdete zde články, fotografie i videa k tématu Muzeum.



TémaGalerie
Když jsou hry umění: nádherné obrázky, které by se klidně daly vystavit v galerii

Když jsou hry umění: nádherné obrázky, které by se klidně daly vystavit v galerii

Hry jsou uměním a díky moderních nástrojům můžeme tvořit nádherné pohlednice z našich výprav. Pojďme se podívat na ty nejlepší z posledních let.

7.  5.  2018 | Xbox One, PC | 1
AkceKomentářUplayOrigin
Assassin’s Creed Origins spouští interaktivní Discovery Tour

Assassin’s Creed Origins spouští interaktivní Discovery Tour

Interaktivní muzeum starověkého Egypta míří do Assassin's Creed Origins a vy můžete začít objevovat.

20.  2.  2018 | PC, Xbox One
RetroRPGTéma
Diablo – legendární drtič myší (muzeum)

Diablo – legendární drtič myší (muzeum)

Za pouhé dva dny vychází toužebně očekávané Diablo III. Ideální doba krátce vzpomenout na hru, která legendu odstartovala.

13.  5.  2012 | PC | 18
Otevřeno unikátní muzeum videoher

Otevřeno unikátní muzeum videoher

18.  4.  2011 | 3
Muzeum v knize: jedinečné knihy s vloženými dokumenty

Muzeum v knize: jedinečné knihy s vloženými dokumenty

26.  10.  2009
Videohry mají své muzeum

Videohry mají své muzeum

19.  3.  2009
AkceRetroRPGTéma
Muzeum: Fallout – válka se nikdy nemění, hry ano

Muzeum: Fallout – válka se nikdy nemění, hry ano

Jak se rodí legenda, jak umírá a kterak znovu vstává z kontaminovaného popela? Fenomén Fallout nebyl stvořen záměrně, jednoduše se vyskytl.

12.  11.  2008 | PC
AkceRetroTéma
Muzeum: Tomb Raider - když se polygony staly sexuálním symbolem

Muzeum: Tomb Raider - když se polygony staly sexuálním symbolem

První herní idol, který to dotáhl až na obálky neherních časopisů, dva filmy s Angelinou Jolie v hlavní roli, bezpočet modelek dávajících hrdince reálnou tvář, comicsy, figurky, romány, rychlý vzestup, pozvolný, ale drtivý pád a následná úspěšná resuscitace. Je až neuvěřitelné, čím vším si za deset let prošla zpočátku poměrně nenápadná hra Tomb Raider.

25.  9.  2007 | PC | 6
RetroStrategieRecenze
Muzeum: Age of Empires - hrdinou všech věků

Muzeum: Age of Empires - hrdinou všech věků

Starověk ve své roztahané časové ose malované do sešitů dějepisu byl do roku 1997 nudný. Pak ale zaútočili slavní dobyvatelé v díle, které uchvátilo puntičkářskou grafikou, možností projít v jedné úrovni několika časovými obdobími a poznáním, že Microsoft je schopen produkovat špičkové hry.

11.  9.  2007 | PC | 4
AkceRetroRPGRecenze
Muzeum: System Shock 1 & 2 – svatý grál herního prožitku

Muzeum: System Shock 1 & 2 – svatý grál herního prožitku

Hry dokážou zabavit primitivním nápadem, ale stejně tak mohou vytvořit svůj masivní vnitřní svět, který funguje podle vlastních pravidel a hráč do něj vtrhává coby pouhý vetřelec a návštěvník, aby se nechal absolutně pohltit. Připomeňme si hry, které mohou ve výkladovém slovníku zaujmout místo fráze „nejlepší cyberpunkový epos všech dob.“

23.  8.  2007 | PC | 21
OnlineRetroRPGRecenze
Muzeum: Ultima Online - matka online hraní

Muzeum: Ultima Online - matka online hraní

Úspěch World of Warcraft je fenomenální, 9 milionů hráčů, wow - nebo spíš WoW? Nebo bychom raději měli více přihlížet k Lineage 2, které tiše hrají desítky milionů lidí? Ne, je čas se podívat, kde to vlastně všechno začalo, na hru, která ostatním vydláždila cestu a dodnes má své věrné hráče.

28.  6.  2007 | PC | 5
RetroRPGRecenze
Muzeum: Fallout - slova jsou zbytečná

Muzeum: Fallout - slova jsou zbytečná

Najdete mnoho lidí, podle nichž je Fallout i dnes tou nejlepší hrou. Možná jste dokonce jedním z nich. Ať jste ale kdokoli, pokud vás jednou Fallout chytne, už vás nikdy nepustí.

17.  5.  2007 | PC | 8
ArkádyRetroRecenze
Muzeum: Oddworld: Abe`s Oddysee

Muzeum: Oddworld: Abe`s Oddysee

Není plošinovka jako plošinovka. V roce 1997 všichni, kdo považovali skákačky za nevinný žánr pro malé děti, dostali pořádný políček v podobě místy až mrazivé hry. Nahlédněte do podivného světa Oddworld, možná se vám podaří zachránit Abeho a jeho soukmenovce. Možná.

19.  4.  2007 | PC | 41
Retro
Muzeum Nintenda otevřeno

Muzeum Nintenda otevřeno

6.  4.  2007 | 5
RetroStrategieRecenze
Muzeum: Dungeon Keeper - hrdinové? Zničte je všechny

Muzeum: Dungeon Keeper - hrdinové? Zničte je všechny

Zachránili jste už všechny princezny? Nemáte už kam dávat poklady? Dokázali jste konečnost vesmíru, protože už vám nezbyly žádné další planety na dobývání? Pomohli jste už všem lidem v nouzi? Je čas přejít na druhou stranu barikády. Je čas být ZLÍ.

30.  3.  2007 | PC | 8
RetroRPGRecenze
Muzeum: Final Fantasy VII

Muzeum: Final Fantasy VII

Po včerejší mohutné recenzi na Final Fantasy XII mnozí nostalgicky vzpomínali na chvíle trávené se sedmým dílem této slavné série. Pokud chcete, přijďte si také zavzpomínat na fenomenální příběh zvící klidně i stovky hodin.

2.  3.  2007 | 3
AdventuryRetroRecenze
Muzeum: The Neverhood - oživlá plastelína

Muzeum: The Neverhood - oživlá plastelína

Na zábavnou hru nepotřebujete milióny polygonů, HDR či bloom efekt a shadery 3.0. Kdepak, stačí vám k tomu pár desítek kilogramů plastelíny a humor ostrý jak žiletky. Pojďme zavzpomínat na hru, jejíž unikátní zpracování dodnes nenašlo konkurenci.

2.  2.  2007 | PC | 28
AdventuryRetroRecenze
Muzeum: Broken Sword: The Shadow od the Templars - nelamte nad hrami hole

Muzeum: Broken Sword: The Shadow od the Templars - nelamte nad hrami hole

Pomalu se nám blíží čtvrtý díl adventurní série Broken Sword, do oka se však dostává slza vzpomínek na první objevení zlomeného meče. Pojďte si s námi zavzpomínat na krásné časy, kdy hrdinové byli udatní a pro krásnou ženu by šli na kraj světa.

11.  1.  2007 | PC | 11
RetroRPG
Muzeum: Albion - hvězdný klenot mezi nejlepšími RPG

Muzeum: Albion - hvězdný klenot mezi nejlepšími RPG

Mezi desítkami milionů polygonů se dnes ztrácí hratelnost, tvrdí mnozí a nemá cenu jim to vyvracet. Ať už ale dáte na hyperrealistickou grafiku jakkoli moc nebo málo, na tom nejdůležitějším se shodneme - tím je hratelnost. Pojďte si zavzpomínat na RPG, které tento aspekt dotáhlo k dokonalosti.

29.  12.  2006 | PC | 18
Retro
Muzeum: Ultima Underworld: The Stygian Abyss – prostě perla

Muzeum: Ultima Underworld: The Stygian Abyss – prostě perla

Dnes je revoluční každá druhá hra. Ale existují a existovaly hry, které pojem „revoluční titul“ definovaly; a Ultima Underworld je jednoznačně jednou z nich. Aneb víte, která hra přinesla první „opravdu 3D“ engine?

9.  11.  2006 | PC | 12
Retro
Muzeum: Gabriel Knight: Sins of the Fathers - strach z New Orleans

Muzeum: Gabriel Knight: Sins of the Fathers - strach z New Orleans

Adventurní žánr je mrtvý! Ať už s tímto názorem souhlasíte či ne, jedno je fakt. Zlatá doba Monkey Islandů a Questů je nenávratně pryč. A nám nezbývá, než vzpomínat, jaké pecky nás tenkrát dokázaly zabavit na dlouhé hodiny. Pecky, jako Gabriel Knight, legendární zakladatel kultovní série z pera božské Jane Jansen.

19.  10.  2006 | PC | 7
Retro
Muzeum: HeXen – kouzla s atmosférou

Muzeum: HeXen – kouzla s atmosférou

Doom, Doom, Doom, všude samý Doom. Brokovnici se pomalu dalo říkat doomovnice, jak byla s touto hrou spjatá. Pak ale najednou přišlo něco nečekaného – Doom bez brokovnice, dokonce ve fantasy prostředí. Jaké to kacířství, on to byl Heretic. A my se dnes podíváme na zoubek jeho mladšímu bratru honosícímu se titulem Hexen.

25.  8.  2006 | PC | 12
Retro
Muzeum: Dungeon Master – klasika všech klasik

Muzeum: Dungeon Master – klasika všech klasik

Hra, která vznikla dříve, než se mnozí naši čtenáři naučili vůbec číst. Přesto je však stále skloňována jako bájná modla hratelnosti a zábavnosti. Titul, jenž dal nový rozměr svému žánru. To vše, a ještě mnohem více, platí o Dungeon Master. Starší mohou zavzpomínat a mladší nahlédnout do herní historie.

17.  8.  2006 | PC | 24
Retro
Muzeum: Elastomania – esence hratelnosti

Muzeum: Elastomania – esence hratelnosti

Hratelnost. Mýtická to meta, které se snaží mnozí herní tvůrci dosáhnout. Přitom není třeba desítek licencí, tisíců slavných jmen a milionů polygonů. V jednoduchosti je síla, jak dokazují mnohé starší hry, a jednou z perel je i Elastomania.

28.  7.  2006 | PC | 3
Retro
Muzeum: Chrono Trigger – nezapomenutelný RPG klenot

Muzeum: Chrono Trigger – nezapomenutelný RPG klenot

Po delší době se vracíme s oblíbenou rubrikou Muzeum. A pustíme se do toho pěkně zostra, protože řešíme problém, jenž nás už dlouho pálil. Jak je možné, že jsme se zatím nevěnovali jednomu z nejlepších RPG všech dob a zároveň možnému pokořiteli Final Fantasy? Těžko říct, každopádně chybu teď napravíme.

23.  6.  2006 | PC | 13
RetroTéma
Muzeum: Caesar III – stará láska nerezaví!

Muzeum: Caesar III – stará láska nerezaví!

S únorovým vydáním časopisu Doupě se vám do rukou dostane plná hra Caesar III. Legenda na poli budovatelských strategií je nyní vystavena i v našem muzeu slávy. Pamětníci na ni buou nostalgicky vzpomínat, mladí hráči se přiučí něčemu z herní historie. Na 14. února pro vás navíc připravujeme článek s tipy a triky. Takže vzhůru do díla!

9.  2.  2006 | PC | 14
Retro
Muzeum: Caesar 3 – stará láska nerezaví

Muzeum: Caesar 3 – stará láska nerezaví

Kdo by neznal Caesara III? Hru, která se nesmazatelně zapsala do historie. Od jejího vydání až doposud jsou všechny nové budovatelské strategie právě s ním srovnávány. Ceasar 3 nabídl skvělý příběh, fantastickou hratelnost i famózní nápad s řadou inovací. Pojďme si připomenout jeho zlaté časy. Tak vzhůru do toho, císař již čeká!

20.  8.  2004 | PC | 17
Retro
Muzeum: Duke Nukem 3D – hora svalů, která se zapsala do historie

Muzeum: Duke Nukem 3D – hora svalů, která se zapsala do historie

Svaly po celém těle, krátký sestřih, černé brýle, naleštěná zbraň, pečlivě zavázané kanady, drsné chování a spousta průpovídek. Duke Nukem, hrdina nejednoho z nás. Snad každý chtěl být jako on. Stovky a někdy i tisíce hodin strávených zíráním do monitoru, daleko od skutečného světa. Vsadím se, že takto na Duke Nukema nevzpomínám sám.

4.  8.  2004 | PC | 21
Retro
Muzeum: Grand Prix Circuit - nostalgická vzpomínka

Muzeum: Grand Prix Circuit - nostalgická vzpomínka

Formule 1 není tím, čím bývala a ani formulové hry dneška nejsou zdaleka takové, jaké jsme je v minulosti znali. Klasika firmy Accolade z roku 1988, titul Grand Prix Circuit, se nesmazatelně vryl do srdcí a myslí všech milovníků závodního běsnění. Titul, který oplýval neopakovatelnou atmosférou. A věřte nebo ne, i po letech má své neopakovatelné kouzlo.

28.  7.  2004 | PC | 21
Retro
Muzeum: Vzpomínka na Conflict Freespace

Muzeum: Vzpomínka na Conflict Freespace

Vždycky, když se náhodou naskytne čas a příležitost zahrát si tuhle vesmírnou klasiku, neodolám a musím ji propařit až do konce. Když jsem tuhle po půl roce uklízel pokoj, vylouplo se dvojCDčko s Freespacem odkudsi z hlubin bordelu a dopadlo rovnou přede mě. No co jsem si měl počít?!

20.  2.  2003 | PC | 3
Retro
Muzeum: Imperium Galactica

Muzeum: Imperium Galactica

Aneb vesmírná real-time strategie, která před několika lety opět dokázala, že tento žánr, ač velmi sporadicky, dokáže stále ještě produkovat zábavné, chytlavé, atmosférické, jdním slovem prostě výborné gamesy. Samozřejmě, že nikdy nebyly, nejsou a nikdy nebudou úplně pro každého. Ovšem ty, kteří jim propadli, jistě více než potěší a samozřejmě i velmi dobře pobaví.

13.  1.  2001 | PC | 12
Retro
Muzeum klasických počítačových her

Muzeum klasických počítačových her

Vítám vás v nové sekci časopisu Doupě nazvané muzeum. Budou zde uveřejňovány články o starších hrách, které si zaslouží díky svým kvalitám pozornost. Většina z nich byla produkována v době, kdy oslnivá grafika, hudba ani zvuky nebyly tím, co hráče ke hrám poutalo.

20.  1.  2000 | PC | 13