Nativních her pro Switch 2 zatím není mnoho. Z většiny jsou to hry, které můžete znát z ostatních platforem. Podívali jsme se na několik z nich spolu s upgradovanou Zeldou.
Cyberpunk 2077 - Výborný port s několika rezervami
Her v nativních verzích pro Switch 2 je zatím jen pár. Z tohoto výčtu kvalitou grafiky jasně vyčnívá Cyberpunk 2077 v Ultimate edici. Polský CD Projekt hojně podporoval i předchozí konzoli od Nintenda a Zaklínač zůstává jedním z nejpůsobivějších portů. Tentokrát se do vývoje pustili sami ve svých interních studiích a výsledek je více než uspokojivý.

V nastavení najdete dva grafické režimy. Místo volby mezi 30 a 60 FPS, jako tomu je na konkurenčních konzolích, si vybíráte mezi 30 a 40 FPS. Vzhledem k tomu, že displej handheldu umí 120 Hz, se vývojářům otevřela možnost používat i tuto frekvenci. Při hraní v doku je samozřejmě potřeba, aby si s ní rozuměla i vaše televize. I když se to může zdát jako malý nárůst, umí udělat razantní rozdíl a doufám, že hry budou využívat nastavení na 40 FPS častěji.
Ať už vyberete jakoukoliv možnost, Cyberpunk na Switchi 2 vypadá opravdu dobře. Na PlayStation 5 a Xbox Series X samozřejmě nemá, ale to snad ani nikdo neočekával. Oproti verzím pro PS4 a XO je ale o dost napřed. Důkazem je i to, že si tady zahrajete rozšíření Phantom Liberty, které pro předchozí generaci konzolí nevyšlo.
Kvalitou je na tom grafika dobře, ale výsledek při hraní není zcela stabilní. Jsou pasáže, kdy několik hodin nenarazíte na žádný problém. Pak nastanou chvíle, kdy počet snímků za sekundu klesá ke 20. Vzhledem k tomu, jakou má CD Projekt pověst, bych se nedivil, kdyby v tomto směru přišlo vylepšení. Třeba s nadcházejícím patchem, který se chystá pro všechny platformy.
Když už vznikala verze pro Switch 2, vývojáři si očividně řekli, že do ní nacpou podporu všech možností, které konzole nabízí. Při hraní využijete dotykovou obrazovku, míření gyroskopem i funkce myši nových Joy-Conů. S ovládáním je to ale trochu krkolomné. Při změně ovladače ho pokaždé musíte měnit v nastavení a několikrát se stalo, že se z myši přepnulo do původního stavu, aniž bych na cokoliv sahal. Mnohem lépe tuto vlastnost využívá hra, o které si můžete přečíst na dalším listu.

Podpora dotykové obrazovky je skvělým přídavkem. Během konverzací stačí klepnout na kteroukoliv z možností, stejně tak i pohyb v nabídkách menu, práce s inventářem nebo rozdělování zkušenostních bodů je pohodlnější, než kdybych to všechno měl dělat páčkou ovladače.
Jestli je pro vás Switch 2 hlavní platformou a ještě jste Cyberpunk nehráli, i přes pár nedostatků bych vám tuto verzi doporučil bez obav. Obzvlášť pokud necháváte konzoli hlavně v doku. Při hraní v handheldu je to jeden z největších žroutů baterie, kdy vám na jedno nabití vydrží zhruba 2 hodiny. Pochvalu si CD Projekt zaslouží navíc za to, že v krabicové verzi je karta se hrou místo toho, aby zvolili levnější řešení s Game-Key kartami, které komunita nemá v lásce.
Pokračování 2 / 4
Hogwarts Legacy - Ukázkové využití myši
Do kouzelnického světa jste se mohli podívat už na původním Switchi, kde Hogwarts Legacy vyšlo ve značně osekané podobě. Pokud tuto verzi máte, můžete si ji za menší poplatek vylepšit do nativní Switch 2 verze, která má velmi blízko k tomu, jak hra vypadá na konzolích PlayStation 4 a Xbox One.

Na rozdíl od Cyberpunku tady nenajdete žádné nastavení grafiky. Hogwarts Legacy běží v základu na 30 FPS a během testování jsem nenarazil na žádné větší zakuckání. Hlavní ale je, že se tato verze zbavila dodatečného nahrávání. Na původním Switchi jste se s ním setkali třeba i při příchodu do Prasinek. Teď už si maximálně počkáte chvíli přede dveřmi místností, než se za nimi během okamžiku načte vše potřebné.
Hogwarts Legacy z mých zkušeností také nejlépe ze všech her pracuje s ovládáním a jeho změnami. Když máte v ruce samostatné Joy-Cony 2, můžete plynule přecházet mezi páčkami a myší. Není nutné lézt do nastavení. Jakmile senzor myši zachytí pohyb, automaticky se na něj hra přepne. Spolu s tím se změní i namapování tlačítek tak, aby bylo při hraní na myši pohodlnější, kdežto u Cyberpunku vše zůstává v původním stavu.
Ve všech dalších ohledech je to stejné kouzelnické dobrodružství, jak ho můžete znát z dřívějška. Stále je to příběh o vzbouřených skřetech a hledání prastaré magie. Hogwarts Legacy se může pochlubit hlavně skvělou atmosférou světa Harryho Pottera, který v této verzi vypadá o několik řádů lépe než na předchozí konzoli od Nintenda.
Pokračování 3 / 4
The Legend of Zelda: Breath of the Wild + Tears of the Kingdom - Žádané updaty s gimmickem navíc
Závidím každému, kdo bude hrát obě tyto hry na Switchi 2 poprvé. Už na původním Switchi jsem si je neskutečně užil, ale s tímto upgradem by to bezpochyby byl ještě lepší zážitek. Nintendo s nimi využívá dodatečný výkon, se kterým běží Breath of the Wild i Tears of the Kingdom ve vyšším rozlišení při 60 FPS.

Vylepšení je znatelné na první pohled. Největším pozitivem je pro mě vyhlazení hran a celkově větší ostrost naprosto všeho. Na absenci antialiasingu jsem si stěžoval snad u všech velkých her pro Switch. S nástupem nové generace se snad tohoto neduhu už konečně zbavíme.
Obsahově jsou nové verze s těmi staršími totožné. Jako bonus můžete využít funkci Zelda Notes v mobilní aplikaci Nintendo Switch App. Ta je užitečná hlavně pro hráče, kteří ve hrách rádi vyzobávají každou drobnost. Interaktivní mapa vás navede ke skrytým tajemstvím a neobjeveným svatyním, svůj postup můžete jednoduše sledovat.



Když dorazíte ve hře na určitá místa, z mobilu se ozve hlas Zeldy s promluvami o světě a příběhu. Nejsou to zrovna zásadní věci, spíš se z nich dozvíte menší zajímavosti. Skrz aplikaci také lze sdílet vybavení s ostatními hráči přes QR kódy. Obě hry sdílí všechny funkce až na jednu výjimku. V Tears of the Kingdom si můžete vytvořit také QR kód pro sdílení vašich výtvorů, ať už je to vozidlo, vzducholoď nebo cokoliv jiného. Stejně tak jednoduše dostanete do svého světa tvorbu ostatních hráčů.
Jsou to zajímavé funkce, ale nedokážu si představit, že bych vedle konzole neustále měl čumět do telefonu. Nejužitečnější mi přijde funkce navigace, kdy si po dokončení hry můžu jednoduše najít, co mi ještě chybí. Ale když už mám v ruce mobil, můžu rovnou jít na jakýkoliv web a stejně rychle si najít to, co potřebuju. Zelda Notes tak působí hlavně jako gimmick, kvůli kterému jsou updaty pro obě Zeldy placené místo toho, aby vyšly zdarma jako u Maria nebo Splatoonu. Alespoň že s předplatným NSO + Expansion Pass je dostanete zdarma.
Pokračování 4 / 4
Yakuza 0: Director’s Cut – Ta nejlepší verze
Nikdy bych nevěřil, že konzole od Nintenda bude nejlepším místem pro hraní Yakuzy. U nultého dílu to ale v tuto chvíli skutečně platí. Dlouholetá série japonského studia Ryu Ga Gotoku se této platformě vyhýbala, po portu prvního dílu došlo i na Yakuzu 0. V tomhle případě nejde o prosté převedení již existující verze. Director’s Cut není v názvu jen tak náhodou.

Příběh o začátcích člena jakuzy Kazumy Kirjú si prožijete v doposud nejvyšší kvalitě, co se konzolového hraní týče. Yakuza 0 totiž nikdy nevyšla v nativních verzích pro PS5 a XSX. Director’s Cut na Switchi 2 vypadá lépe, než na starším PlayStationu a Xboxu. Navíc je to jediná verze, kde kromě japonštiny najdete také anglický dabing. Když už se pracovalo na nové lokalizaci, revizí prošla i textová angličtina, aby dávala ve všech situacích smysl.
Port je to bezchybný. Vypadá skvěle při hraní v handheldu i v doku, hranici 60 FPS drží naprosto stabilně. Navíc nabízí i něco pro hráče, kteří Yakuzu 0 už dříve hráli. Součástí hry je několik nových filmečků a příběhových momentů, které ještě o něco lépe dokreslují děj.
Fanoušci série se často dohadují, jestli začít od nuly, nebo si nejdřív dát Yakuzu Kiwami. V tomhle případě je odpověď jednoznačná. Doporučil bych rozhodně nulu, protože Yakuza Kiwami nemá nativní podporu pro Switch 2. Nevyužívá tedy dodatečný výkon a při hraní v handheldu vypadá trošku mázle oproti tomu, jaký obraz ze sebe zvládne dostat původní Switch.

V nabídce menu najdete navíc nový mód Red Light Raid. Ten bude bavit hlavně milovníky bojových sekvencí. Vyberete si postavu a musíte se probít skrz různé úrovně s odlišnou mírou obtížnosti.
Do hraní se můžete pustit až ve čtyřech hráčích online. Je tady ale docela mrtvo a spoluhráče jsem našel jen zřídkakdy. Naštěstí si můžete přizvat alespoň NPC. Nabídka postav je bohatá a za získané peníze si kromě odemykání nových je můžete také vylepšovat. Je to menší přídavek, který neurazí, ale zároveň příliš nenadchne. Příběh zůstává tím hlavním.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na devíti webech.
Chci Premium a Živě.cz bez reklam
Od 41 Kč měsíčně