Skvělých realtimovek není nikdy dost! Podle tohoto hesla se řídí nemalá skupina fanoušků jednoho z nejlepších herních žánrů a stejně tak i vývojáři RTS titulů. Nebudu tady rozpitvávat, co by mohl nový připravovaný titul The Epsilon Conflict nabídnout, v čem je a v čem vypadá, že bude dobrý. Pokud to opravdu chcete vědět, stačí si přečíst tuto novinku.
The Epsilon Conflict by měla být realtimová strategie s několika RPG prvky. Tvůrci se při vývoji řídí podle hesla – „easy to learn and play“ (omlouvám se všem, kteří by ocenili českou lokalizaci – ono po ní heslo ztrácí své kouzlo…), z čehož je jasně patrné, že chtějí hru udělat natolik jednoduchou, aby si ji mohl užít doslova každý. Samozřejmě však vyvrací jakékoliv tvrzení, že by se tím mohla hra stát nějakou fraškou – bez námětu a bez šance uchytit do svých pracek počítačové hráče (a podle toho, co je o ní známo, mají pravdu :).
Hra je, jako každá správná realtimová strategie, rozložena na několik částí. Tak za prvé je to velice různorodá kampaň, která má obsahovat něco okolo 30 misí. Každá bude samozřejmě jiná, setkat bychom se měli i s několika různými místy, kde se bude odehrávat. Bohužel zatím není znám příběh – podle několika neoficiálních zpráv by měl být klasický, jak jsme u realtimovek zvyklí, s tkz. „královským“ námětem – možná jsem to nevysvětlil příliš dobře, takže trochu jinak - příběh by se měl prostě točit kolem souboje několika znepřátelených královských rodů a jejich názorových rozdílů, přičemž hrát budete moci samozřejmě za každou stranu. Za druhé je to klasický single playerový mód, který je, co se týče systému, velice podobný např. Age of Empires (to znamená, že bude rozložen na několik podčástí - např. deatmatch, random map a jiné, možná s poněkud odlišnými názvy). Poslední částí, kterou autoři nesměli při vývoji opomenout, je editor vlastních misí a kampaní. Ten by se neměl příliš lišit od podobných „výrobků“ konkurence, uvidíme jak bude propracován (osobně bych uvítal propracovanost až do posledního detailu – přece jenom, navrhovat si vlastní mise je leckdy velice zajímavé :).
Věcí, která zatím působí na celé hře nejzajímavěji, jsou budovy a jednotky. Pokud jde o jednotky, mělo by jich být ve hře „pouhých“ 36 (to pouhých opravdu berte v uvozovkách :), zajímavostí je číslo týkající se počtu rytířů. Těch by mělo být celkem devět (jsem zvědavý, čím se budou od sebe lišit) a nejen u nich, ale i u většiny ostatních, by se měly objevit některé RPG prvky. Budovy budou samozřejmě velice podobné všem ostatním realtimovým titulům, ono vymyslet něco nového jde již velice těžko :) No a tohle všechno dohromady by mělo tvořit opravdu rozsáhlý vývojový strom.
Grafická stránka hry bude plně 3D (uvidíme, jak se s tím autoři poperou, na výsledek se opravdu těším :). Hráč by se měl na celou scénu dívat prostřednictvím kamery, kterou půjde samozřejmě jednodušše rotovat a otáčet.
The Epsilon Conflict je hra nadmíru zajímavá. Spojuje v sobě prvky klasických RTS, to vše však doplňuje 3D pohledem, což by z hlediska přehlednosti nemuselo být dobré. Jsem zvědavý, jak dopadne. Autoři mají před sebou ještě mnoho práce a doufám, že jejich titul nezapadne mezi průměr.