Michael Crichton patří bezesporu k nejúspěšnějším autorům současnosti. Sleduje moderní trendy, využívá ve svých příbězích nejnovějších technologií a navíc - umí to prodat. Píše knihy, scénáře, natáčí filmy a nejnověji se vydal po vzoru Toma Clancyho i do oblasti PC her. Připravovaná akční adventura Timeline je toho důkazem...
Michael Crichton patří bezesporu k nejúspěšnějším autorům současnosti. Sleduje moderní trendy, využívá ve svých příbězích nejnovějších technologií a navíc - umí to prodat. Píše knihy, scénáře, natáčí filmy a nejnověji se vydal po vzoru Toma Clancyho i do oblasti PC her. Připravovaná akční adventura Timeline je toho důkazem...
Timeline bude tzv. časovka - aneb hra založená na cestování v čase. Na její výrobě pracuje Crichtonova firma Timeline Computer Entertaiment (Timeline je její první hrou) a ani bych se nedivil, kdyby hru Crichton prodal (zajisté za tučný peníz) Eidosu ještě dřív, než se coby stejnojmenná kniha stala jeho nejnovějším bestsellerem. Ve formě PC hry by se měla objevit na trhu co nevidět a je zajímavé, že jí dosud nebyla věnována žádná zvláštní pozornost. Popravdě řečeno - Timeline to nebude mít na trhu snadné. Crichtonovo jméno, které by ji mělo zaštítit, je sice pěkná věc, zda to bude stačit na úspěch je ale věc druhá. Adventury obecně nemají v posledních letech na růžích ustláno a přídomek akční jen těžko přitáhne milovníky opravdu tvrdé akce. A příběh hry? Timeline začne v blízké budoucnosti, kde se ocitnete v kůži jednoho z členů archeologického týmu pracujícího ve Francii na vykopávkách města Castelgard ze 14. století. Všechno probíhá relativně bez problémů, jednoho dne ale vedoucí týmu profesor Johnston záhadně zmizí a zanechá po sobě ještě záhadnější videozáznam v němž vás prosí o pomoc. Cesta, na kterou se budete muset vydat bude dlouhá a zavede vás napříč časem až do 14. století (malinko mi ty věčné příběhy o mizejících zoufalých profesorech připomínají Indiana Jones IV nebo vynikající Timelapse – pozn. šéfredaktora).
Rozlehlé hradní sály, staré mlýny, špinavé jeskyně, podzemní kobky, křivolaké městské uličky a rytířské turnaje - nevyhnete se ničemu, co tento středověký svět nabídne. Společně s několika přáteli se po něm budete potloukat a Crichton vám dá možnost si ho řádně osahat. Autoři slibují značnou interaktivitu, tak jako v každé správné adventuře tu narazíte i na řadu puzzle, jejichž rozřešením najdete cestu dál a chybět by neměly ani plně animované tváře všech, s nimiž budete při svém pátrání mluvit. Dialogy budou kompletně namluvené, ovládání by mělo být údajně primitivní, takže po technické stránce se není čeho bát. Horší je to už s oním příběhem, screenshoty také mnoho nenapovídají a fakt, že hra bude "přístupná" všem věkovým kategoriím napovídá, že fanoušci Unreal Tournamentu (mezi něž se Crichton sám rád počítá) si k Timeline sednou asi jen omylem. Uvidíme tedy, zda si na své přijdou alespoň milovníci napínavých adventur, kteří řeší konflikty rádi nejen mečem, ale i mozkem. Koneckonců, nebudeme čekat dlouho, vydání Timeline je naplánováno na 20 listopadu a tak, neposune-li se termín, budeme už brzy moudřejší.