Tokio Game Show 2005 - co kdo kde kdy a jak?

Tokio Game Show 2005 - co kdo kde kdy a jak?

Jak vypadá ovladač k Revolutionu? Co ještě zbývá dodělat na PS3? Jak bude vypdata next-gen MGS a další tituly? Jaké nové hry se připravují? Jak vypadá herní budoucnost? Bude Quake 4 nářez? Na tyto otázky jsme vám přinášeli odpovědi během letošní Tokio Game Show - a zde nabízíme jejich shrnutí.

Kapitoly článku:


Hry pro Xbox 360 budou omezeny na regiony

Na tiskové konferenci před zahájením TGS Microsoft oznámil, že Xbox 360 bude uzamčen pro jednotlivé regiony.

Stejně jako u původního Xboxu budou mít jednotlivé části světa svůj kód, který určuje použitelnost software. Na evropském Xboxu 360 tak nejen nebude možno hrát americké verze her, ale navíc nepůjde ani spustit jinou verzi filmů, než je evropská. Tento nepopulární krok obere hráče o možnost kupovat si hry, které se do jejich regionu nedostanou.

Ještě uvidíme, jak se k této problematice postavy Sony u své PS3; rozdělení na regiony je totiž mezi hráči značně nepopulární, ale pro vydavatele znamená větší zisky. Navíc u PS2 Sony na dodržování regionálních omezení velmi lpěla.

Ovladač pro PS3 není stále finální

Již na letošní E3 byl představen ovladač pro PS3, který ihned všichni překřtili na "bumerang". Nicméně do ruky jej nikdo nedostal, protože nebyl funkční - jednalo se pouze o koncept designu. Všichni očekávali, že na Tokio Game Show bude již dokončený a plně funkční.

Nicméně zde se situace opakovala. Ovladač zde byl opět pouze s nálepkou koncept design. Výsledkem je, že na TGS nebylo jediné hratelné demo pro PS3 a diváci se museli smířit se spoustou sice v reálném čase počítaných, přesto však nehratelných ukázek.

Otázkou samozřejmě zůstává co tím Sony sleduje. Je možné, že Sony čekala na "revoluční koncept ovládání", který na TGS představilo Nintendo pro svůj Revolution, aby se případně mohla inspirovat; nicméně tato možnost je málo pravděpodobná. Podobně nepravděpodobná je i teorie, že s ovladačem jsou nějaké technologické problémy. Jako nejpravděpodobnější se tedy jeví možnost, že Sony stále jště není definitivně rozhodnuta o tom, jak bude finální ovladač pro PS3 vypadat a prezentuje pouze nejpravděpodobnější z možností.

Seznam japonských her pro PS3

Sony během TGS 2005 uvolnila seznam všech v Japonsku připravovaných her pro PS3 a seznam všech japosnkých vývojářů, kteří pro PS3 nějaké tituly buď již připravují, nebo připravovat budou. Úctyhodný přehled 102 titulů a 71 vývojářů naleznete zde.

Revoluční ovladač pro Nintendo Revolution

Nintendo se naopak na TGS vznamenalo. Po sérii slibů a předsevzetí z E3, které nebyly podloženy žádnými fakty, konečně představilo ono revoluční ovládání své nové konzole, které má prezentovat "zcela nový přístup k hrám, převrat v interakci hráče se hrou a celkově dát hraní nový rozměr". A dlužno přiznat, že Nintendo své sliby dodrželo do puntíku...

Nový ovladač totiž umožňuje kontorlovat hru nejen tlačítky, ale i samotným ovladačem - či přesněji jeho pohyby. Ten totiž umí rozeznávat pohyb složený z šesti směrů (dopředu, dozadu, nahoru, dolů, vlevo, vpravo) a to nejen podle trajektorie, ale i podle rychlosti. Senzory navíc dokáží sledovat i náklon a rotaci... Navíc jsou k ovladači připojitelné různé nádstavce, které umožňují různé další funkce a vychytávky.

Podle reakcní prvních herních novinářů, kteří měli možnost is tento ovladač odzkušet v praxi, se jedná o skutečně povedenou revoluci. Možná trochu fyzicky náročnější než klasické ovladače, ale je to konečně něco nového v oboru, kde se tvrdilo, že zde již nic nového objevit nejde. A navíc, kdyby vám tohle nevyhovovalo, stačí si jako nádstavec připojit upravený ovladač a jste opět tam, kde jsem byli celá léta a kde jsou i ostatní konzole současnosti a blízké budoucnosti - u osvědčeného klasického palcáku...

Posrobnosti najdete v našem článku zde.

  

V další kapitole se dočtete, jaké herní novinky byly na TGS 05 představeny, jaké screenshoty a videa vypuštěny a jaká prohlášení kdo učinil...

Určitě si přečtěte

Články odjinud