Broken Sword, to byl mezník v žánru adventurním, ne-li v celé herní tvorbě. Adventura, která se okamžitě stala kultovní (dá se toto slovo použít i u jiné věci, než filmu?) záležitostí. Stvořil ji taktéž do historie nesmazatelně zapsaný tým jménem Revolution, který produkoval již v dobách Amigy (např. Beneath the Steel Sky).

Její druhý dílem, nazvaný Broken Sword 2: Smoking Mirror, byl taktéž velice úspěšným, ač již nedosahoval tak vysokých kvalit, jak díl prvý (slovo "datadisk za plnou cenu" to vystihuje docela přesně). Spíše se to podobalo takovému uhlazenějšímu Indianu Jonesovi. Přesto ale všichni, úplně všichni lidé, kteří oba Broken Swordy hrály, ano, ÚPLNĚ všichni, netrpělivě očekávali díl třetí. A ten, dámy a pánové, ten přichází právě... za pár měsíců.
Ovšem ona radostná oficiální zpráva o jeho vývoji dorazila do našich lebkoidních drah již před několika málo chvílemi, čehož samozřejmě bryskně využíváme, abychom vám tuto nanejvýš důležitou zprávu přinesli co možná nejrychleji. Podtitul hry zní "The Sleeping Dragon", tedy "Spící drak" - pro ty, kteří jazykem anglickým zatím nevládnou a platformy, které se toho titulu dočkají, jsou více než početné: vyjma PC, samozřejmě, to totiž bude i PS2 a X-Box. Oficiální zpráva Revolution hovoří o datu vydání "někdy v roce 2002". Což popravdě není přílišně exaktní, ovšem Charles Cecil, vůdčí osoba výroby a vývoje všech třech dílů, nás mezitím alespoň stíhá řádně zmlsávat:
"Přestože jsme nesmírně hrdí na oba předchozí díly, cítíme, že jsme klasické point-and-click adventury dotáhly tam, kam až to technologie dovoluje. Experimentovali jsme s vývojovými systémy další generace a máme nyní zcela jasnou představu, jak technickou tak tvůrčí, jak naši sérii znovu oprášit, přidat nový vzhled a nový styl hry - to vše samozřejmě ve stejně vysoké kvalitě, na které jsme postavili naši reputaci. Osnova hry, stejně jako provizorní scénář, již byla dokončena, a ty nápady v nich jsou skutečně senzační. George Stobbart a Nico se opět vrátí, ač již to budou vyzrálé osobnosti jak po stránce charakteru, tak i vzhledu."
"Máme jasnou a úžasnou vizi další generace adventur. Pokrok v technologiích nám konečně dovoluje vytvořit vizuálně ohromující hru se silnou atmosférou a zápletkou, která těží z možností plně 3D světa."
"Ach, to né!" zařve nyní jistě nejeden skalní adventurista. Popravdě, ani se mu nebudu příliš divit. Ale kdo ví - Blade Runner byl taky tak trochu 3D, a jaká to byla podívaná, nemluvě o příběhu!
Třetí Broken Sword má být sepsán v duchu temného kriminálního thrilleru, vzhledem i atmosférou se blížícím klasickým Hollywoodským trhákům (tak tohle asi buďto adventuristy položí, nebo naopak vynese do nebes, vyberte si). Trojdimenzionální svět bude klást na hráče nové požadavky, budou stále muset řešit staré dobré hádanky, avšak dále pak také využívat dovedností jako skrývání či boj.
"Hráči ve hře potkají některé staré známé tváře, ale také nové protivníky." dodává Charles Cecil.