Tento týden vám přinášíme zajímavé informace o připravované onlajnovce BigWorld: Citizen Zero od společnosti Micro Forté - jejíž historie je natolik zajímavá, že i o ní samotné si v tomto článku můžete přečíst také několik řádků. Dále tu máme dungeon Might & Magic IX, originální real-timovku Stronghold a několik dalších pářek hodných vaší pozornosti.BigWorld: Citizen Zero změní svět online her?
Už samotný název hry BigWorld: Citizen Zero je hodný pozornosti. Skládá se totiž, jak vidno, ze dvou částí. BigWorld a Citizen Zero.
BigWorld značí jedinečnou on-line technologii vyvinutou společností Micro Forté (která do ní investovala miliony dolarů). Je to jakési ultimátní řešení on-line hry. Balík, zahrnující všechno, co potřebujete, abyste mohli rozjet vlastní on-line svět. To znamená hlavně kvalitní 3D engine (skeletální animace, dynamická světla, a vůbec všechno, co by měl moderní 3D engine mít), řešení problémů s šířkou přenosového pásma, podpora různých klientů (zatím pouze pro PC, ve vývoji jsou i klienti pro PS2 a XBox), lineární škálovatelnost - nemusíte mít desítky serverů pro to, aby si vaši hru zahrálo několik tisíc lidí (proto možná název "BigWorld"), atd. Micro Forté samozřejmě nabízí svou technologii k licencování - investované miliony musí do své pokladničky zase nějak vrátit. Dá se docela dobře očekávat, že pokladnička bude brzy spíše ještě přetékat, protože BigWorld je skutečně něco docela unikátního. Pokud pídíte po dalších informacích, nalistujte stránku http://www.bigworldgames.com/.
Citizen Zero, to je pro změnu masivně multiplayerová 3rd person akční adventura říznutá RPG (futuristické MMORPG) od Micro Forté, postavená (překvapivě) na BigWorld technologii. Vše se odehrává ve vzdáleném slunečním systému na celkem čtyřech planetách - na těch se může v jednom okamžiku vyskytovat až 10 000 hráčů. Hráči přejímají role jakýchsi zvláštních obyvatel s výjimečnými schopnostmi a dovednostmi. Vydávají se na krátké mise, které se mohou odehrávat jak ve městech, tak v okolní divočině. Dlouhodobější mise pak znamenají několikadenní výpravy daleko do pustiny. Hráči s různými skilly musejí spolupracovat, aby dosáhli kýženého cíle - hra je silně zaměřena na kooperativní jednání. Hráči budou mít na výběr ze čtyřech různých ras, každá se svými vlastními skilly, vzhledem a atributy. Budou se moci účastnit taktéž questů pro velké organizace, přítomné na všech čtyřech planetách. A co bude vlastně cílem hry? Je s podivem, že hra vůbec nějaký cíl mít bude - většina MMORPG je totiž vlastně bezcílná (jistě, dotáhnout postavičku na maximální hodnoty a pak začít novou... ale to není skutečný "cíl" hry). Hráči v Citizen Zero budou totiž pátrat nejen po pravdě o své domovské planetě, ale i o sobě samých, budou hledat v historii svého vlastního druhu, své vlastní minulosti. To se bude dít v prostředí plném jak přátel, tak samozřejmě i nepřátel. Domovská stránka téhle nadějné gamesy má adresu http://www.citizen-zero.com/.
Krátce z historie Micro Forté
Ač by se na první pohled mohlo zdát, že Micro Forté je společnost francouzská, není tomu tak. Je to společnost australská a její historie sahá až do pradávného roku 1985. Byla založena za účelem vytváření her světové kvality. Není pochyb o tom, že se jí to povedlo. Právě nedávno dokončili vývoj slovutného Fallout Tactics: Brotherhood of Steel pro Interplay (recenzovali jsme
zde). Ještě předtím pracovali třeba na strategii Enemy Infestation, America's Cup Sailing Simulation nebo Demon Stalkers. Momentálně jsou plně vytížení pracemi na svém vlastním projektu Citizen Zero. Za svou patnáctiletou historii již pracovali pro takové značky jako zmíněný Interplay, dále pak Ripcord, Electronic Arts a US Gold.
Micro Forté jsou jednou z nejúspěšnějších australských společností v IT prostředí. To dokazuje i fakt, že pomáhali založit několik důležitých IT institucí, z nichž nejzajímavější je asi Academy of Interactive Entertainment Ltd (Akademie interaktivní zábavy, http://www.aie.act.edu.au/) - kde jsou vyučovány nové vývojářské talenty. Kéž by se něco takového podařilo třeba našim Illusion Softworks. Mezi další zásluhy pak patří Australian Game Developers Conference (http://www.agdc.com.au/) a Game Developers Association Australia (http://www.gdaa.asn.au/).
Might & Magic IX - a kola se točí dál
Jenže s novým náhonem. Když v roce 1998 přišel Might & Magic VI, byl jeho engine ještě ucházející. Jistě, konkurence Half-Lifea, Unreala a jim podobných byla veliká, ale engine alespoň předstíral pěkný vzhled. Ovšem loňský Might & Magic VIII byl již vysloveně trapný. Pořád to samé, stejné (chudé) zobrazení, omezené možnosti interakce. Sám Jeff Blattner, jeden z vývojářů autorské firmy New World Computing, který na této sérii pracuje již od druhého dílu, přiznává, že technologie je zastaralá
. "Takže to je jedna z oblastí, ve které se snažíme pokročit, zejména pomocí nového grafického enginu a propracovanějším světem." říká také. Might & Magic IX totiž budou využívat dnes tolik oblíbeného enginu LithTech. Ten prý vývojářům umožní dodat prostředí mnohem větší interaktivitu. Zatímco v předchozím enginu bylo vrcholem interakce zatáhnutí za páku či stisknutí tlačítka, ten nový má přinést podobné možnosti jako byly u akčňáren typu Half-Life (
recenze) či No One Lives Forever (
recenze). Například bude možné odposlechnout část cizího rozhovoru a tak pokročit dále v příběhu. Vylepšení také dozná interakce mezi samotnými postavami.
Svět M&M IX bude vystavěn na podobném principu jako například ten ve Falloutu - jednotlivá menší území propojená jedinou obrovskou mapou. Cestování tak dozná mnohých vylepšení. Taktéž dialogový systém bude přepracován, a to podle vzoru Baldur's Gate. Systém tříd bude obsahovat jak bojová (paladin, ranger, křižák, žoldák) tak magická (mágové, druidi, lichové, kněží) povolání. Třídy bude dokonce možné během hry měnit! Systém bojů by příliš mnoha změn doznat neměl, vyjma toho, že bude díky novému enginu o něco akčnější než v předchozích dílech.
Postavte si svůj vlastní hrad!
V originální real-time strategii Stronghold to nebude nic těžkého. Tedy, postavit ho nebude nic těžkého. Jakmile vás ale bude chtít váš protivník z hradu vypudit (neboli ho dobít), začne teprve opravdová zábava.
Před dvěma lety si trio vývojářů řeklo, že vytvoří realistický simulátor středověkého hradu. Rozhodli se odejít od svého tehdejšího zaměstnavatele, společnosti Impression Games (kde pracovali třeba na hrách Caesar nebo Lord of the Realms), a vytvořili vlastní novou společnost - FireFly Studios.
"Stronghold je unikátní přechod mezi stavěním města jako v Caesarovi III a klasickou real-time strategií, jakou jsou např. Age of Empires. Zahrnuje mnohem více budování a spravování komunity než tradiční RTS, ovšem také umožňuje vést intenzivní boje - na rozdíl od jiných městských simulací." Eric Ouellette, spoluzakladatel FireFly Studios.
Hráči ve Stronghold získají plnou kontrolu nad celým hradem i jeho okolím, stejně jako nad armádou. Ovšem těžko se dočkají velkých otevřených bitev na zeleném poli - takřka výhradně totiž půjde o obranu či naopak dobývání hradu. Ve hře nebudou tuny různých jednotek, ale každá, která tam bude, bude mít svůj specifický účel - a hráč se bude muset naučit která je k čemu dobrá, kde má své výhody a nevýhody, kdy ji použít a kdy ne. Například kopiníci budou v přímém boji docela neužiteční, ovšem mohou dobře kopat příkopy a srážet protivníky ze žebříků na zdech. Rytíři jsou sice pomalí, ale smrtelně účinní proti lučištníkům. A tak dále. Prostě středověk jak má být.
Hra bude skutečně velice realistická a uplatnění zde najdou veškeré techniky středověkého boje, které se opravdu využívali - tudíž například vařící olej, katapulty, obléhací stroje, a další.
Zajímavostí je, že hra bude obsahovat také skutečné reálie - hrady jako Windsor, Harlech, Chateau du Coucy a tedy také tažení za Anglii, Německo, Francii, Itálii a Španělsko, ve kterých bude vaším úkolem většinou svou zemi osvobodit či znovu sjednotit.
Hra by se měla objevit někdy v říjnu tohoto roku a není pochyb o tom, že to bude skutečná bomba. Již teď se na ni totiž mnoho hráčů těší, vychvalují ji, a nemůžou se dočkat alespoň demoverze.
Kronika Valhally
Valhalla Chronicles, to je název nového připravovaného RPGčka z dílen švédských Paradox Entertainment. Jeho příběh je založen na dávných severských mýtech a odehrává se v době středověku, za časů, kdy se rodily legendy a zmírali bohové. Boj dobra a zla se přenesl až na roveň smrtelných bytostí, křesťanství se teprve rozšiřovalo a Vikingové se svými objevnými cestami zažívali časy největšího rozkvětu.
Základním konceptem hry je správně namíchat dvě ingredience: precizní historický výzkum a mytologii. To je podle "rady starších" Paradoxu ten nejlepší recept na dobré RPGčko. Hráč se stává jedinou osobou stvořeného světa, která má možnost zastavit nadcházející Ragnarök, konec všech světů.
Hráči budou mít na výběr ze čtyř různých postav, jejich jména jsou Tuva, Thorgeir, Grim a Hymer. Všichni jsou to bojovníci boha Odina, nejvyššího ze severských bohů. Většina jejich nepřátel je pak bojovníky Lokeho, Odinova zlotřilého bratra.
Hra je ve vývoji již přes 18 měsíců a tvorba se tedy blíží dokončení - měla by vyjít v říjnu tohoto roku.
Shadowman podruhé
Nuže, nakonec tu máme jednu příjemnou zprávu pro všechny (ehm... "těch pár šťastlivců") vlastníky PS2. Někteří z nich si možná vzpomenout na temnou akční pařbu Shadowman, která přibližně před dvěma lety zaútočila snad na všechny hlavní platformy - nejprve na N64, později na PC, PSX a Dreamcast nevyjímaje.
Společnost Acclaim, tvůrci úspěšného Shadowmana, se rozhodli pro pokračování. Nese název Shadowman: 2econd Coming, bude snad ještě temnější než díl první, jako první se ho dočkají právě vlastníci PS2 a to již někdy v srpnu tohoto roku. Domluvil jsem! :-)