Uplynulý týden přinesl mnoho událostí. Leč co jsou všechny ty herní malichernosti oproti oné jedné nepřehlédnutelné tragédii? Tak tedy, mimo prachem a smrtí zavaleného New Yorku tu máme slibné akční RPG od našich německých sousedů, oznámení nové válečné 3D akce ze Slovenska, a to samozřejmě ještě zdaleka není všechno.
Uplynulý týden přinesl mnoho zajímavých událostí. Leč co jsou všechny ty herní malichernosti oproti oné jedné nepřehlédnutelné tragédii? Tak tedy, mimo prachem a smrtí zavaleného New Yorku tu máme také jeden nejapný počítačový vtípek, slibné akční RPG od našich německých sousedů, oznámení nové slovenské válečné 3D akce, a to samozřejmě ještě zdaleka není všechno... (jak to však zní nicotně!).
Microsoft Homestation - pravda nebo lež?
Před pár dny se v internetovém časopise PC Format objevil překvapivý článek (
http://www.pcformat.co.uk/news/detail.asp?id=30803) o novém digitálním zařízení od Microsoftu jménem Homestation, jenž mělo být přísně tajným projektem této firmy. Mělo se jednat o jakýsi hybrid mezi PC a Xboxem, na kterém samozřejmě poběží nějaká ta verze OS Windows. Zařízení konečně mělo přiblížit ideu dokonalé digitální domácnosti reálným obrysům, být postaven na základní desce s grafickým čipem nVidia nForce a zvukové technologii Dolby Digital. Jen o několik hodin později se ale na této adrese
http://www.ctw.co.uk/ objevila zpráva, podle které Microsoft existenci jakéhokoliv takovéhoto zařízení popírá. Japonská divize Microsoftu zaměřená na Xbox dokonce prý šla o krok "dále" a vypustila do světa zprávu, že žádné plány na to, aby hry pro Xbox fungovaly i na set-top boxech (digitálních "všeumělcích"), nikdy neexistovaly a neexistují. To se zase někomu povedl vtípek...
Archanděl... Gabriel?
Archangel je připravovaná third person akční gamesa z dílen v poslední době nesmírně čilé německé společnost Fishtank Interactive (resp. Metropolis Software). Měla by v sobě slučovat jak žánr čistě akční pářky, tak i jisté prvky RPG. Její děj se bude odehrávat celkem ve třech různých lidských epochách, tedy i na různých místech (podobně jako například slavný
Vampire The Masquerade: Redemption) - od středověku až po futuristický Berlín (holt to jsou ty nacionalistické rysy...;). Na nedávném ECTS se objevilo i první hratelné demo hry Archangel. Příběh začíná stylově - po temné silnici se řítí osobní automobil. Jedete domů. Sněhové vločky pomalu zkrášlují váš lak a silnice vypadá docela prázdná. Když tu se najednou před vámi cosi zableskne. Dupnete na brzdy a pak už je slyšet jen skřípění brzd. O něco později jste z auta vytažen jakýmsi starcem. A ještě později se probouzíte v malé, střídmě zařízené místnosti (tohle intro tak trochu připomíná úvod do známé postarší adventury Sanitarium). Brzy zjistíte, že jste se probudil ve středověku. Nevíte vůbec nic - kde přesně, ani jak jste se tam dostal. Časem však zjistíte, že jste byl kýmsi povolán, abyste proti čemusi bojoval. A aby se vám pak onen kdosi mohl třeba i náležitě odvděčit. Po středověku následuje již zmíněný Berlín budoucnosti a třetí, poslední, zastávkou bude "kýčovité" Město Zla (City of Evil). Vývojáři tak budou míchat fantasy a science fiction styly, díky čemuž se jim zřejmě podaří oslovit o něco širší publikum. Vyjma neopomenutelných zbraní naleznete v Archangelu i magii. Grafický engine by měl podporovat všechny dnešní zobrazovací standardy a grafické finesy. Vydání hry se očekává ve druhém čtvrtletí roku 2002.
Slavná rallye potřetí
Společnost Codemasters (jen tak mimochodem, právě tihle lidé vydali
Operation Flashpoint) nedávno oznámila, že chystá třetí pokračování jednoho z nejlepších a nejslavnějších automobilových simulátorů - Colin McRae Rally. Zatím není známo nic víc než to, že tento díl bude k dispozici jak pro platformu PC, tak i Xbox a PS2.
Multiplayerová testovací verze nového Wolfensteina
Další krátká zprávička se týká společnosti Id Software (
profil Johna Carmacka), která se rozhodla někdy v těchto dnech vydat testovací verzi své nové připravované 3D akční hry
Return to Castle Wolfenstein, jež bude obsahovat právě jeden level pro multiplayer.
Project Nomads - nejlepší hra na celém ECTS
O této hře jsme se již na Doupěti krátce
zmiňovali, ale protože od té doby již uplynula nějaká ta voda, podívejme se na tento projekt znovu a i poněkud blíže. Tak tedy, Project Nomads je primárně 3D akční hra, avšak má v sobě i jisté velice silné prvky RTS a RPG. Odehrává se, a teď pozor, v oblacích! Ano, na nebi, podobně jako slavní čeští (ač čistě akční)
Flying Heroes. Jedinou obyvatelnou zemskou masou, která zbyla po zdevastovaném světě, je jakési nebeské souostroví. Hráč se zhostí role Kouzelnického inženýra ("Wizard Engineer"), který jako nomád cestuje právě mezi těmito ostrůvky. Na počátku hry o ostrůvky bojuje mnoho klanů lidských nomádů. Prvotním úkolem tedy je přežít a začít prosperovat, růst. Později vstupuje do děje cizácká rasa insektoidů, zodpovědná mimo jiné za současný stav světa, a začíná ještě tužší boj než předtím. Je to totiž boj o záchranu celého zbývajícího světa.
Vaše postava bude mít schopnost levitace, a tedy i přelétávaní mezi jednotlivými ostrůvky. Může budovat základny, v nich obranné věže, atd. a z ostrůvků se tak snadno mohou stát těžce obrněné báze či dokonce menší města - jakési gigantické létající bitevní lodě! Bude také možné převzít přímou kontrolu nad kteroukoliv útočnou či obrannou budovou a dokonce i nad jednotkami, jako budou biplány, vzducholodě, atd. Výbornou možností bude přenášení vašeho charakteru do multiplayerové hry.
Hra se bude ovládat velice intuitivně, ostatně jako dnes téměř každá 3D akce (téměř žádná menu, a to i přes vysoký strategický "potenciál"). Například na ECTS byl tento titul předváděn v kombinaci s gamepadem (asi jako jeden z velice malého množství - přeci jen, PC tituly tohoto ovladače příliš často nevyužívají). Finální hra by se měla skládat z 25 misí, které budou znamenat přibližně 40 hodin zábavy pro zkušeného hráče. Project Nomads by se měl objevit někdy v polovině příštího roku pro platformu PC (pod záštitou německých CDV Software - http://www.cdv.de/). Později se možná dostane i na Xboxovou verzi.
Nové screenshoty z Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor
O tomto připravovaném, velice nadějně vyhlížejícím RPG jsme se na Doupěti zmiňovali hned několikrát, naposledy v rozsáhlém
preview. Dnes vám přinášíme čtyři nové, opět úžasně vypadající screenshoty přímo ze hry. Užijte si je.
Další nadějná střílečka ze Slovenska
Ve čtvrtek byl ve večerních hodinách představen světu další zajímavý projekt ze slovenských luhů a hájů, konkrétně od týmu Outsider Development (
http://www.outsiderdevelopment.sk/). Jedná se o titul s názvem Call sign: Charlie, na kterém se pracuje již od roku 1999. Má jít o taktickou 3D simulaci bojů během války ve Vietnamu (1964 - 1975). Hra nabídne plnou kontrolu nad jednotkou elitních vojáků znamých jako Zelení bareti (že by inspirace
Spec Ops?). Tihle lidé byli jak známo dokonale trénovaní zabijáci, kteří se zúčastňovali těch nejtajnějších misí, odehrávajících se povětšinou daleko za nepřátelskými liniemi, hluboko v cizáckém území. Celá hra bude velice realistická, a to jak z pohledu taktického, tak i "lidského", kdy se jeden správný zásah může rovnat smrti (opakování mise). Samozřejmě, že zde najdeme i množství autentických zbraní, vozidel, letadel, a vůbec všeho toho harampádí, co se ve válce běžně (ale i méně běžně) používá. Cíle misí tak bude možné plnit hned několika různými způsoby. Call sign: Charlie bude postaven na proprietárním stejnojmenném 3D enginu - Charlie, jehož základem je OpenGL technologie. Minimální hardwarové požadavky jsou PC 600 MHz, 128 MB RAM, GeForce3 a odhadované datum vydání - druhý kvartál 2003. Vydavatel zatím není znám. Bližší informace se pokusíme přinést co nejdříve.