Tento týden přinesl dvě velké události - oznámení poměrně dlouho utajovaného MMORPG jménem Endless Ages a také novinku o druhém dílu Hitman: Codename 47. Dále se u nás dočtete také o tom, jak se Richard Garriot dívá na budoucnost online her, a další zajímavosti, jako je například odchod tří šéfredaktorů z české herní scény.Nové MMORPG na obzoru: Nekonečné věky
"Život, jak ho známe, jak jsme se ho znát naučili... Ve světě jménem Země, žijeme a umíráme. Míjejí celá tisíciletí a nikdo si nikdy nemůže být jistý, co se vlastně děje po smrti, strach z neznáma je to, co váže lidstvo dohromady. Boj o nadvládu započal na zemi na počátku času a bude pokračovat tak dlouho, dokud bude existovat život."
Tak takovýto úvod naleznete na oficiálních stránkách hry Endless Ages (http://www.endlessages.com/). Jedná se o nové MMORPG odehrávající se ve "světě nikoho", v nedefinovatelné dimenzi mezi bytím a nebytím. Lidé se tam povětšinou dostanou po smrti, ale ti, kteří už tam jsou, si nikdy nemohou být jisti, zda jsou skutečně mrtví či zda je to jen pouhý sen. V tomto místě neexistují rozdíly. Ti, kteří byli dříve slabí a utlačovaní jsou teď na stejném místě jako jejich utlačovatelé. Bytosti, které se zdály být neschopné jakéhokoliv myšlení zde mají inteligenci. Mluva není překážkou, protože se zde komunikuje univerzálním jazykem (v našem případě bych si tipnul angličtinu ;) – pozn. šéfredaktora). Vše v tomto světě je nedefinovatelné, žádná bytost jej zatím nedokázala řádně prozkoumat, protože nic nezůstává stejné. Jednoho dne můžete objevit zcela novou oblast, která zase v jediném okamžiku zmizí v nenávratnu. Neexistuje jistota. Existuje pouze fakt, že každá bytost je zde vlastním pánem, dirigentem svého vlastního osudu.
Endless Ages by mělo být MMORPG zcela nového typu, zejména díky onomu výše popsanému prostředí. Bude sestávat hned z několika klasických žánrů - částečně to bude FPS (First Person Shooter), jelikož vše, včetně boje, se bude odehrávat v reálném čase. Budete také moct využívat množství dopravních prostředků, od létajících lodí přes lodě, ponorky, vznášedla, vesmírné lodě až po těžební vozidla. Taktéž zde samozřejmě najdeme RPG část hry, která bude spočívat zejména v možnosti vylepšit si svého avatara (virtuální postavu) - například nejrůznějšími kybernetickými náhražkami (ať již vnitřních orgánů či dokonce celých končetin). Ovšem je zde jeden obrovský rozdíl proti všem ostatním RPG a vlastně i většině MMORPG - vámi vybraná postava neoplývá žádnými skilly ani dovednostmi. Jen tak pouze na vás, jak a s čím budete hru hrát. Tvůrci vám tak dávají naprostou volnost, což je určitě velice cenná vlastnost jakékoliv počítačové hry. Chcete cestovat vesmírem? Mít vlastní dům? Být horníkem? Nic vám nestojí v cestě...
Již v současné době probíhá tuhé betatestování téhle gamesky, oficiální spuštění se očekává na jaře roku 2002. V čem budou EE naopak mnoha ostatním MMORPG podobné je fakt, že se bude platit měsíční poplatek, a to necelých 10 dolarů.
Eidos oznamuje Hitmana 2
Pokračování jedné z nejprodávanějších stříleček posledních let, hry Hitman: Codename 47, ponese název Hitman 2: Silent Assassin a bude k dispozici pro platformu PC někdy na jaře 2002. Hitman 2 rozvine dobrodružný příběh jedničky, opět vás postaví do role nájemného zabijáka a samozřejmě přidá novou zápletku, zcela nové herní možnosti, a to vše v kabátku nových misí (které byly jednou z hlavních deviz prvního Hitmana). Příběh Hitmana 2 začíná v jakémsi sicilském klášteře. Vaše snaha oprostit se od krvavé minulosti je na chvíli odsunuta stranou díky tomu, že jste objeven ruským pánem podsvětí. Za několik málo chvil zjistíte, že jste cílem jednoho velmi dobře vytrénovaného zabijáka, který si s vámi rozhodně, ale rozhodně NECHCE zahrát Člověče nezlob se...
Mezi nové vlastnosti Hitmana 2 bude patřit například možnost přepnout si 1st a 3rd person pohled, možnost uložit pozici v polovině mise, vylepšený inventář, nový systém hodností, několik způsobů jak dokončit danou misi, no a nakonec je to samozřejmě nový engine a s ním spojené vychytávky jako nová rozlehlá otevřená prostředí bez předem dané cesty skrz. Mezi vaše zbraně budou patřit nože, pistole, sniperky, granáty a jiné výbušniny. Taktéž budete mít k dispozici nedestruktivní zbraně jako chloroform, otrávené šipky, zařízení s laserovým naváděním, brýle pro noční vidění, paklíče, kamery, a další blbůstky, které se však mohou v jistých situacích docela dobře hodit.
Odložené & vydané hry
Ani tento týden nebyl na odkládání herních titulů nijak chudý. Nejprve Strategy First oznámili, že odkládají svou vesmírnou střílečku
Zero-G Marines - a to až na blíže neupřesněné datum v roce 2002. Nato o několik dní později oznámili Electronic Arts, že ani jejich
Command & Conquer: Renegade nevyjde v plánovaném termínu (listopad 2001), ale až v polovině ledna 2002. Prý kvůli vychytávaní mušek a poslednímu ladění... nu, kdo ví, co za tím doopravdy stojí. Ruští Buka Entertainment taktéž odkládají na 2. čtvrtletí roku 2002 svou cyberpunkovou střílečku
Paradise Cracked a o něco později než původně měla vyjde i 3D RTS od developerů Black Cactus, v mnohém podobná Shogunovi nebo staršímu Mythu, jménem
Warrior Kings.
A jak se to má s tento týden vydanými (nebo "gold") hrami? Inu, těch bylo naštěstí také docela požehnaně. Onlajnovka s příchutí RPG a RTS jménem Fighting Legends od Maximum Charisma Studios je jednou z nich. Dále pak také pěkně vypadající RPG RuneSword II od Shrapnel Games (na http://www.shrapnelgames.com si můžete stáhnout demoverzi). Pro adventuraře jistě velmi milým překvapením jest Schizm - The Mysterious Journey od Dream Catcher Games, také už jsme o této adventuře na Doupěti psali. Activision konečně vydává svého pavoučího muže - Spidermana, a to jak na PC, tak na GameBoy Advance. V obchodech se objevuje i hra From Dusk Till Dawn, založená na stejnojmenné Tarantinově (výborné) krvavé filmové podívané.
Velké herní osobnosti vs. budoucnost online her
Velmi zajímavý článek se objevil v internetovém magazínu Slow News Day (
http://slownewsday.net/). Autor položil několik otázek týkajících se budoucnosti online hraní těm nejpovolanějším, tedy herním vývojářům, kteří pracují/pracovali na nějakých online hrách. Byli mezi nimi například i přeslavný Lord British alias Richard Garriot (psali jsme o něm v jednom z profilů), jeho kolega Star Long či John Smedley, prezident Verant Interactive (tvůrci Everquestu). Jako ukázku jsem pro vás vybral odpověď Richarda Garriota na otázku "Myslíte si, že tenhle průmysl někdy vytvoří MMORPG "pouze pro dospělé", řekněme s necudně vyobrazeným sexuálním a násilným obsahem? Jak daleko si myslíte, že se posunou hranice?"
"Richard Garriot: Nehledě na jakékoliv etnické či morální postoje, samozřejmě! Je však zajímavé, že rozličné kultury mají rozdílný postoj k sexuálnímu či násilnému obsahu. Jsem si jistý, že budou existovat masivně multiplayerové hry, které budou obsahovat tolik čistého násilí a krve, kolik jen budou počítače dovolovat, a to velice brzy. Dobře provedené "hry pro dospělé" budou vydělávat velké peníze, ale velkou roli zde bude hrát kvalitní vývojář a ochotný vydavatel. Upřímně, "zábava pro dospělé" hodně pomohla rozšíření jak domácího videa, tak DVD a dokonce i Internetu."
Více na této adrese.
Staré nové tváře české herní novinářské scény
Minulý týden však byl poznamenán i událostmi, které s hrami navenek nijak nesouvisí – totiž změnou tří šéfredaktorů herních webů v České republice. Na zasloužený odpočinek se rozhodl odejít šéfredaktor Doupěte, Láďa Valík, které se rozhodl vystřídat každodenní kolotoč za (..redakčně zkráceno..). Ve stejný den opustil šéfredaktorskou židli serveru BonusWeb i Zdeněk Polách, jehož, dle zdrojů blízkých našemu zatím-ještě-
našeho-šéfredaktora, vedla k tomuto rozhodnutí podobná pohnutka jako. Třetím do skupiny byl Honza Koděra ze serveru Games4u.cz. Ačkoliv se jedná o prakticky neznámý server (navíc stále ještě fungující na nadšenecké bázi), je to pro jeho šéfredaktora po čtyřech letech velká změna.
Na uprázdněná šéfredaktorská místa přichází ti, které jsme znali již z minulosti – Honza Kuneš v případě Doupěte, Pavel Mondschein v BonusWebu a Ondra Nováček v Games4u. Život je změna, proto přeji všem zmíněným hodně štěstí v jejich nových funkcích.