Ultimátní 3D akce ze dna oceánů

Ultimátní 3D akce ze dna oceánů

Aquanox. Tak zní její název. Pomalu se blíží… připlouvá… až dopluje, bude to jedna z velkých událostí herního průmyslu. Bezpochyby uchvátí tisíce hráčů. Proč? Pro svůj propracovaný příběh? Nebo spíše neuvěřitelné grafické zpracování? Na tyto otázky si bude muset každý odpovědět sám. Doupě vám totiž dnes přináší její vyčerpávající preview.

Aquanox. Tak zní její název. Pomalu se blíží… připlouvá… až dopluje, bude to jedna z velkých událostí herního průmyslu. Bezpochyby uchvátí tisíce hráčů. Proč? Pro svůj propracovaný příběh? Nebo spíše neuvěřitelné grafické zpracování? Na tyto otázky si bude muset každý odpovědět sám. Doupě vám totiž dnes přináší její vyčerpávající preview.

Historie
Bylo nebylo, vyšla před dávnými lety (je jich asi pět) hra Archimedian Dynasty. Ovšem její myšlenka pochází již z roku 1993 - právě tehdy dali vývojáři německé společnosti Massive Development hlavy dohromady společně s jistým Helmutem Halfmannem a vymysleli extrémně nebezpečný podvodní svět na planete Zemi 27. století. Jako fanoušci žánru science fiction měli až moc dobré povědomí o tom, že většina sci-fi příběhů se odehrává v již tak trochu "ošuntělém" vesmírném prostředí. Oni chtěli být originální a proto sestoupili do tichých hlubin nevinných mořských pánví. Výsledkem dlouhé měsíce trvajícího úsilí byl poměrně velice dobrý vědeckofantastický scénář.

AquanoxAquanox

Je založen na faktu, že lidstvo po dlouhých stoletích neomezeného drancování utrýznilo zemský povrch natolik, že se stal zcela neobyvatelným. A tak se naprostá většina populace přemístila na nejbližší obyvatelné místo - do oceánů a moří (která však už v té době nebyla taková, jaké je známe dnes - jejich hladinu totiž pokrývala několik metrů silná vrstva mrtvých organických i anorganických částeček nejrůznějšího původu). Jenže ani tady dole neustala lidská civilizace ve svém věčném pachtění a slávou a mocí jednotlivce, případně malé skupinky. I tady se rozhořel tvrdý boj o moc a (zbývající) bohatství. Bojuje se jak na rozlehlých podmořských pláních, tak v obrovských podvodních městech a metropolích. Rozmanitým světem se potulují piráti, dobrodruzi i žoldáci.

Ponorky
Toiler – max. rychlost 101km/h. Původně těžební ponorka. Jedna z nejpomalejších na trhu. Těžko manévrovatelná a málo ozbrojená. Levná, dobrá pro použití v hlubokých mořích.

Drowsy Maggie – max. rychlost 99km/h. Pochází ze Severního Atlantiku. Takřka ve všech ohledech je lepší než její předchůdce - Toiler. Sice není tak rychlá, ale je lépe vyzbrojena. Víceméně.

ToilerDrowsy Maggie

Tiburon – max. rychlost 115km/h. Občas přezdívána jako "Žralok". Je to předělaný transportér, takže vypadá poměrně mohutně. Dobře obrněný, i vyzbrojený už ne tak rychlý a manévrovatelný.

Avenger – max. rychlost 113km/h. První skutečná bitevní ponorka, kterou budete mít k dispozici. Byla sestrojena ve Federaci pro třídu průzkumníků a slouží dobře již několik let. Tenčí štíty, větší rychlost, dobrá manévrovatelnost. Taktéž dobrá výzbroj.

TiburonAvenger

Vortex – max. rychlost 137km/h. Hybridní konstrukce někde mezi průzkumníkem a bombardérem. Vyvinut v severních mořích pro službu ve velkých hloubkách. První loď moderní konstrukce.

Succubus 2 – max. rychlost 169km/h. Je zpátky! Vzpomínáte na tuhle bárku z Archimedian Dynasty? Je to tak, vrátila se. Pochází z loděnic Iwana Kinga z Tornado Zone. Jedna z nejmodernějších ponorek svého druhu, výborný průzkumník.

VortexSuccubus 2

Celý tenhle svět byl pak přenesen do počítačové podoby právě ve hře Archimedian Dynasty, která se objevila roku 1996. Zaznamenala celosvětový úspěch - jen v "rodném" Německu se jí prodalo přes 100 000 kopií. V našich, ale i zahraničních časopisech získala, i přes některé své chyby (údajně jistá nedokončenost, možná zbytečně brzké vydání společností Blue Byte), poměrně vysoká hodnocení (SCORE č. 37 - 8/10).

AquanoxAquanox

Současnost
V současnosti se Massive Development pokoušejí na úspěch Archimedian Dynatsy navázat. Aquanox má být podstatně hutnějším a propracovanějším titulem, a to po všech stránkách. Tak to alespoň tvrdí oni sami… ale jak to bude doopravdy?

Aquanox přinese řadu vylepšení. Zejména se to týká propracovanosti podmořského světa budoucnosti, který bude skutečně rozmanitý, se svou vlastní historií, příběhy a legendami. Vše se odehrává v roce 2666, pět let po válce proti tajemné robotické rase Biontů. Svět se však stále ne a ne uklidnit. Hráči se (opět) zhostí role Emeralda "Smrtícího oka" Flinta, žoldnéře pocházejícího z anarchistické organizace zvané Tornado Zone. Podivné věci se začnou dít, když se Flint pokouší zjistit více informací o extrémně nebezpečném gangu pirátů zvaných Crawlers (Všiváci). V Neopolisu, hlavním městě Atlantické Federace, vládne skrytá civilní válka. Ozbrojené síly, které podporují jisté pučisty, vybudovaly vědeckou stanici poblíž města Atacama City a kterou nazývají "Brainfire" (volně přeloženo jako "mozková palba"). Jenže vojenské pokusy se zvrtnou a odstartují sérii vážných nehod. Podmořská zemětřesení zasahují celou planetu. Obrovská tisíciletá starobylá stvoření se prodírají na světlo světa ze svých temných slují. Chtějí lidstvu uštědřit sladkou pomstu. A k tomu všemu se zhoršuje všeobecná politická situace - Všiváci se dávají dohromady s rebelujícími ozbrojenými složkami a Flint navíc ztrácí svého nejlepšího přítele - a to díky vlastní chybě. Kolotoč strachu, násilí a chaosu pomalu tlačí naše hrdiny - Emerald totiž nikdy nebojuje sám, vždy má kolem sebe své přátele (viz. okolní dodatkové informace), ale samozřejmě i nepřátele - do pulsujícího srdce veškerého zla. Společně se mu budete muset pokusit čelit.

Abychom trochu lépe pochopili co se v celém světě děje, popíšeme si teď jednotlivé síly, které mu vládnou (nebo se o to alespoň pokoušejí).

Podvodní mocnosti
Atlantická federace – jedno z nejmocnějších uskupení světa ležící v Severním Atlantiku. Hlavní město Neapolis bylo vybudováno několika původními zakladateli NATO jako demokratická světová instituce, opozice proti diktátorství a vojenským režimům ostatních velmocí, zejména Šogunátu ve Filipínském moři a Unii klanů v Indickém oceánu.

Jenže sláva se časem vytratila. Po konci studené války se Šogunátem a ukončení mírových jednání se objevují nové politické trendy, zejména v samotném Neopolisu. Noví, mladí politici z univerzit technobyznysu nahrazují staré harcovníky, kteří se stali lhostejnými. Vzduchem (resp. vodou) létají nové slogany a módní spojení: mezilidský bioinženýring, protispánkové zákony, snižování platů, a další, někdy snad ještě méně srozumitelné. Již měsíc trvá v některých částech Federace stav ohrožení, zejména v Neopolisu. Volby byly pozastaveny, politice vládne chaos samozvaných i sesazených. Politické špíčky byly nahrazeny lidmi, kteří mají velmi blízko k ozbrojeným složkám. Lidé stávkují, rozdělují se - mladí a staří mají zcela odlišné názory na současné dění a dávají to velmi dobře najevo. Nová naděje vyvstane, když se rozšíří zvěsti o projektu "Brainfire", který údajně tajně probíhá kdesi v Pacifiku.

Tornado Zone – přísloví zní: "Co nedostanete v Unii klanů, dostanete v Tornado Zone". Tato mocnost leží ve Východním Pacifiku podél pobřeží Jižní Ameriky. Populace se skládá z mnoha různých národností, zejména lidí z Chile, Peru a Atacamy. Hlavní město, legendární Atacama City, leží přes pět kilometrů pod hladinou moře. Vznik Tornado Zone se datuje již do 22. století. V té době byly v tamních oblastech vybudovány četné uprchlické stanice a od té doby se tam shromažďují nerůznější druhy lidí - od pirátů přes anarchisty a volnomyšlenkáře až po oběti perzekuce. Svůj druhý domov zde nalezlo i mnoho vysoce postavených, avšak ve svých zemích nežádoucích vojenských hodnostářů (zejména ze Šogunátu - viz. dále). Skrze století si Tornado Zone vydobyla zvláštní postavení - na jedné straně naprostá volnost jednotlivce, na druhé straně časté potyčky, zakázané experimenty, podivné obchody. Zóna je světovým centrem pašeráků a pirátů. Na začátku celé hry se ovšem velice sblíží s Atlantickou Federací…

Důležitou informací je samozřejmě i to, že se zde narodil Emerald Flint, náš oslavovaný hrdina. Stále se sem vrací - ještě však neví, že právě tady na něj také čeká to nehorší překvapení jeho života. To a mnohem více zjistíte až v hře, drazí hráči.

Energy Transport & Oxygen – zkráceně EnTrOx. Tato mezinárodní organizace má sídlo v Atlantiku, poblíž Floridy. Je to právě tato společnost, která poskytuje většině světa dýchatelný plyn Helinox, na nějž také vlastní patent. Ale není to jediná technologie, kterou EnTrOx vládne - mezi její další tajemství patří například podivuhodná technologie "skakacích lodí" či fúzních elektráren. Ještě za časů Archimedian Dynasty byl EnTrOx soukromým vlastnictvím jediného člověka - Leo van der Waala. Ten byl však díky zradě a intrikám "odsunut" do ústranní - přesto se však ještě občas pokouší si svůj majetek urvat zpět.

Šogunát – mocenský blok Šogunátu se rozkládá od Východního Pacifiku po Indický oceán, podél Filipínského moře. Vznikl spojenectvím Číny, Japonska, a jihoasijských tigrů, díky čemuž vznikla jedna z největších světových mocností. Zatímco v Archimedian Dynasty ještě existovalo mezi Atlantickou Federací a Šogunátem tenké politické napětí, ve světě Aquanoxu, tedy nyní, již nic takového není. Federace i Šogunát žijí v poklidném soužití. Zatím.

Šogunát je striktně hierarchickou společností, centrum veškerého života je zde soustředěno do říše vojenství. Nejvyšším vojenským velitelem a zástupcem šogůna jest admirál Ping junior - jeden z nejliberálnějších politků Šogunátu. Samotný Emerald Flint má na Šogunát velmi nehezké vzpomínky. A není divu - z politických (a potažmo i sociálních) kleští se snaží uniknout jak běžní občané, tak i vysocí státníci a vojenští oficíři (což je vlastně jedno a to samé). Vláda dohlíží na všechno, všude a vždy. Nic není ponecháno náhodě, žádný vývoj ani jednotlivec. Svoboda je pojem takřka neznámý. Proto se většina uprchlíků uchyluje do Tornado Zone… viz. několik odstavců výše.

Existuje jisté rčení, které říká, že není horší pirát než ten, který přišel z vysokých vojenských míst Šogunátu.

Bionti – roku 2661 se odehrála obrovská bitva spojených sil mocností a silné ozbrojené síly z Jižního Pacifiku, zejména oblastí kolem Austrálie. Nikdo dodnes neví, co byli Bionti vlastně zač. jakýsi "pátý blok", který se v moři vyvinul nezávisle na těch ostatních? Kdo ví…

Mezi jejich "černými loděmi" a ostatním světem neexistovala téměř žádná komunikace. Údajně měli Bionti za cíl vymítit lidstvo, aby mohli v poklidu žít na celé Zemi. Jejich jednotlivé lodě napadaly podzemní města dávno před onou velkou bitvou. Mýty se mají tak, že jde o jakousi vysoce rozvinutou, inteligentní dávnou kulturu, která osídlila moře před mnoha tisíci lety - avšak nepovšimnuta lidskou civilizací.

Všechny lodě Biontů byly, zdá se, propojeny do jednoho celku - jakéhosi matrixu - jenž byl umístěn na pobřeží jižní Austrálie. Ten byl však zničen právě v závěrečné bitvě. Jednou z jejích hlavních postav byl právě Emerald Flynt a jeho přátelé, z nichž někteří tam dokonce obětovali svůj vlastní život.

V mořích stále křižují jednotliví Bionti, avšak jsou velmi roztroušeni a oslabeni.

AquanoxAquanox

Budoucnost
…vypadá rozhodně velice slibně. Podívejte se na obrázky kolem a uznejte, že takové grafické zpracování jen málokoho nenadchne. Aquanox je postaven na proprietárním enginu s názvem "krass", jenž obsahuje podporu pro ty nejmodernější technologické výstřelky dneška a blízké budoucnosti (GeForce 3, P4, W2k atd.). Avšak hardwarové nároky přesto nevypadají nijak strašně: minimální je 128 MB RAM, 16 MB 3D akcelerátor, a procesor o taktu vyšším než 400 MHz. Doporučeno je pak 256 MB RAM, 64 MB graf. akcelerátor a procesor s taktem přes 700 MHz. Což, uvážíme-li, že hra má vyjít někdy na podzim tohoto roku, není zas tak hrozné. Tvůrci také slibují demoverzi, na které si všichni budou moct svou konfiguraci pro Aquanox dostatečně prozkoušet. A abych nezapomněl, v Aquanoxu nebude chybět multiplayer se starým známým deathmatchem, kooperativním módem a také několika specialitkami.

Pokud slídíte po dalších informacích o Aquanoxu, nalistujte stránky http://www.aquanox.de, kde najdete mimo kvant nejrůznějších podrobností o všem možném také "příběhy ze zákulisí" výroby této hry.

Určitě si přečtěte

Články odjinud