Hra po grafické stránce nemá slabé místo. Dobře vypadají ponuré chodby...

Hra po grafické stránce nemá slabé místo. Dobře vypadají ponuré chodby...

...i o otevřené scenérie

...i o otevřené scenérie

Precizním je i motion-capturing a dabing, který by mohly závidět i některé filmy

Precizním je i motion-capturing a dabing, který by mohly závidět i některé filmy

Nejde tedy jen o samotnou grafiku, ale o propracovanost celého herního celku.

Nejde tedy jen o samotnou grafiku, ale o propracovanost celého herního celku.

Úrovně ve hře jsou rozlehlé, ale stále dostatečně uzavřené, což dává vývojářům možnost je napěchovat množstvím detailů, které nejsou ve hrách se zcela otevřeným světem možné.

Úrovně ve hře jsou rozlehlé, ale stále dostatečně uzavřené, což dává vývojářům možnost je napěchovat množstvím detailů, které nejsou ve hrách se zcela otevřeným světem možné.

Na druhou stranu nás díky tomu čeká neutuchající akce, která vypadá díky grafice skvostně.

Na druhou stranu nás díky tomu čeká neutuchající akce, která vypadá díky grafice skvostně.

To samé by se ostatně dalo říci i o pomalejších pasážích, kde se prozkoumává herní svět a nasává grafická kvalita.

To samé by se ostatně dalo říci i o pomalejších pasážích, kde se prozkoumává herní svět a nasává grafická kvalita.

...i o otevřené scenérie
Precizním je i motion-capturing a dabing, který by mohly závidět i některé filmy
Nejde tedy jen o samotnou grafiku, ale o propracovanost celého herního celku.
Úrovně ve hře jsou rozlehlé, ale stále dostatečně uzavřené, což dává vývojářům možnost je napěchovat množstvím detailů, které nejsou ve hrách se zcela otevřeným světem možné.
62
Fotogalerie

Uncharted 4: grafické orgie, co prodávají platformu (galerie)

Některé hry jsou hity. Další zase rovnou prodávají platformu. Uncharted, to je kapitola sama pro sebe.

Je víceméně ustáleným pravidlem, že PC hry mají nejhezčí grafické pozlátko, a to zkrátka proto, že jejich hardware vždy byl a bude výkonnější, než ten v útrobách konzolí. Ty totiž jdou s dobou jen velmi omezeně, počítače pak rostou s úrovní technologií takřka neustále. 

Čas od času se ale na konzolích objeví hra, která prakticky definuje novou úroveň grafiky podobně, jak to učinil Crysis na počítačích. Co je k tomu potřeba? Především schopné vývojáře s maniakálním smyslem pro detail a několik let tvrdé dřiny. 

Pravděpodobně vás tak nepřekvapí, že byl Uncharted 4 nejen jednou z nejlepších her posledních let, ale také nejlépe vypadajícím titulem současnosti, a to napříč platformami. Tvůrci zamakali na rozlišení textur, hře světel a stínů, renderingu a vše zamíchali spolu s neuvěřitelně věrohodnými animacemi, precizním motion-capturingem a dabingem, který by mohly závidět i některé filmy. Zkrátka a dobře, nejde tu o počet pixelů ani rozlišení textur, jako spíše o kompletní balíček, který prostě a jednoduše vyráží dech.

Jak ale předvést grafické kvality nejlépe? Stačí hrát a pomocí integrovaného fotomódu típat přímo za chodu. Rozhodli jsme se tak vydat na dobrodružství znovu a pokochat se pohlednicemi z tropických (a nejen tropických) dálav. Přidejte se!

Určitě si přečtěte

Články odjinud