Uspět na dnešním trhu s novou herní značkou není nikterak snadná záležitost. To ostatně potvrdil i Geoffrey Zatkin, ředitel Electronic Entertainment Design and Research (EEDAR), jenž přišel se zjištěním, že pouhá 4 % her vydělají vydavatelům dostatek peněz, aby se samy zaplatily.
Zatkin to uvedl v rozhovoru pro Forbes, kdy vysvětlil rovněž cestu, po které se jeho společnost k tomuto výsledku dobrala. EEDAR disponuje databází více než 6 tisíc titulů, které jsou pečlivě rozčleněné podle žánru, specifických rysů a prodejních čísel. Díky tomuto je jmenovaná firma schopná docela dobře odhadnout, jak by se ta, či ona, hra ve skutečnosti prodávala.
Své o tom ví i vydavatelští giganti, Electronic Arts, Ubisoft, nebo třeba Activision, jež podepsaly s EEDARem smlouvu, která jim umožnuje přístup do jejich databáze. Díky tomu jsou schopní činit fundovaná rozhodnutí, například zda-li se vyplatí tvorba multiplayeru pro tu, či onu hru, která je již ovšem v prodeji.
EEDAR si však poradí i s čistě hypotetickými otázkami. Redaktoři Forbes tento systém otestovali, když přišli s FutureNot, stealth akcí pro dospělé s RPG prvky, již by vyvíjela montrealská pobočka Ubisoftu, a na trhu by se objevila v říjnu roku 2010. Výsledkem přitom bylo, že by postačilo prodat 216 tisíc kopií majiteům X360, 192 256 kopií majitelům PS3, aby se hra stala ziskovou.
Update: Po vydání článku přišel ještě dodatek, že ona 4 % her je samozřejmě podíl titulů, u nichž se vůbec započalo s jakoukoliv tvorbou. V rámci her, které se dostanou do obchodů, se pak jedná o 20 %.
Zdroj: Forbes