Tvůrci se chtěli ujistit, že hru nebudou muset odložit.
I když byl Battlefield 3 nejprve označován jako PC titul, jenž je "downgradován" pro konzole, ve skutečnosti tomu tak není. Jak v rozhovoru pro magazín PSM3 prozradil Karl-Magnus Troedsson, generální manažer DICE, zvolilo studio v průběhu vývoje jako vedoucí platformy X360 a PS3.
"Původně jsme tvrdili, že je vedoucí platformou PC, ale v průběhu vývoje jsme jej museli vyměnit za konzole, abychom se ujistili, že všechny verze vydáme včas," řekl Troedsson. "V DICE vždy chceme využít sílu každé individuální platformy a vymačkat ze hry maximum."

"Tak v případě PS3... Je mi jasné, že pokud tuhle verzi porovnáte s verzí na nabušeném PC, nebude vypadat tak dobře. Ale pokud ji porovnáte s jinými hrami na PS3, klidně i s těmi, co jsme vytvořili dříve, musím říct, že jsem s vizuální stránkou velmi spokojený."
"Doufám, že ostatní lidé se mnou budou souhlasit."
Zdroj: CVG