Velký přehled 3D akcí 2003/2004 (2. díl)

Velký přehled 3D akcí 2003/2004 (2. díl)

Přesně týden po vydání prvního dílu našeho přehledu je tu také díl druhý. Máme pro vás další patnáctku 3D akčních her včetně takových pecek jako Max Payne 2, Operace Flashpoint 2 či Quake IV. Chcete-li mít dokonalý přehled o tom, co nás čeká a nemine v následujících měsících, pusťte se do čtení!

KREED

Oficiální stránky: http://www.kreed3d.com/
Výrobce: Burut CT (http://www.burut.ru/)
Vydavatel: Russobit-M (http://www.russobit-m.ru/)
Datum vydání: 3. čtvrtletí 2003

KREED zprvu vypadal jako ruská odpověď na "západní" DOOM III. Nejnovější obrázky ukazují, že sice možná nebude po technické stránce tolik propracovaný jako jeho soupeř, ale atmosférou - a to je oč tu běží - by mu nemusela být příliš vzdálená. Příběh nás zavádí do daleké budoucnosti lidstva, kdy se v hlubokém vesmíru objevuje podivná anomálie zvaná "KREED". Pohlcuje všechny objekty, které se k ní jen přiblíží - a hádejte, co se nestane. Jistě, právě vy do té tlamy úplnou náhodou spadnete. Jmenujete se Daniel Grock a pracujete na lodi Aspero jako jeden z členů lodní ochranky. Před podivností zvanou KREED se však uchránit nelze, a tak skončíte kdesi ve vesmírné prázdnotě, mezi myriádami dalších lodí, které neměly štěstí. Ruští vývojáři nabízejí desítky druhů nepřátel, množství futuristických zbraní i multiplayer pro více hráčů.

 

 

Další články: preview, rozhovor, screenshoty

Max Payne 2: The Fall Of Max Payne

Oficiální stránky: http://www.maxpayne2.com/
Vývojář: Remedy Entertainment (http://www.remedy.fi/)
Vydavatel: Rockstar Games (http://www.rockstargames.com/)
Datum vydání: 2003/2004

Před pár lety byl první Max Payne opravdová bomba. Nabízel to, co žádné jiné 3D střílečky - výborný příběh z kriminálního podsvětí, zpomalené pohyby, uhýbání před letícími kulkami a plno dalších vychytávek. Muž, který nemá co ztratit se vrací ve druhém díle s příznačným podtitulem "Pád Maxe Payna". Základem příběhu bude zřejmě, odhaduji tak ovšem pouze podle úvodního obrázku na oficiálních stránkách, velkolepá love-story. Do práce se znovu pouští odvážná finská banda Remedy Entertainment, která to s hrami zjevně myslí opravdu vážně. Doufejme tedy, že brzy se objeví další podrobnosti ohledně tohoto veleočekávaného díla.

Men of Valor: Vietnam

Výrobce: 2015, Inc. (http://www.2015.com/)
Vydavatel: Sierra Entertainment (http://www.sierra.com/)
Datum vydání: 2004

Tvůrci oblíbené série válečných her Medal of Honor se pouštějí do nových věcí. Vydávají se tentokrát o několik let dopředu a chystají hru stejného žánru v novém prostředí nelítostných jihoasijských džunglí za Vietnamské války. Síla Unreal enginu dostane tentokrát příležitost projevit se zejména v exteriérech. Mise by měly mít podobnou atmosféru jako v Medal of Honor - jednou to bude záchrana rukojmích, jindy sabotáž nebo útok na důležitou pozici. Nezanedbatelnou roli budou hrát také vaši počítačový společníci - nejste už osamoceným hrdinou, který kosí nepřátele po desítkách, ale naopak jedním z mnoha řadových bojovníků. A ostatní ve vašem týmu vám mohou leckdy zachránit život, stejně jako vy jim. V multiplayeru si budete moct vybrat za kterou ze stran chcete hrát - zda za vojáky US Forces, partyzány Viet Congu nebo severovietnamskou armádu.

 

Další články: novinka

Nitro Family

Oficiální stránky: http://www.nitrofamily.com/
Výrobce: Delphi Eye Entertainment (http://nitro.delphieye.com/)
Datum vydání: prosinec 2003

Nová 3D akce od jihokorejského vývojáře vás zavede do fiktivního světa zvrhlé budoucnosti, kterou ovládá megakorporace Golden Bell drogou jménem "Zdravá rodina". Ta má dvojí účinky a aby bylo možno potlačit ty negativní, je třeba vyrábět preparát z krve lidských novorozeňat. Zápletka je, jak ostatně sami vidíte, do značné míry odlehčená, a stejně tak vlastně i celá hra - půjde o krystalickou, frenetickou 3D střílečku, kde se nebere ohled na počty nepřátel ani vystřílených zásobníků. Nitro Family přinese také zajímavé novoty, například možnost držení zbraní v obou rukou, speciální kombo pohyby (známé dosud víceméně pouze z bojovek), zvláštní schopnosti vašich pomocníků, a další zajímavosti. Celé to poběží na Serious Sam enginu - takže každému, kdo tuhle hru někdy hrál, je už asi předem jasné, o co v Nitro Family půjde.

 

Další články: novinka

Operation Flashpoint 2

Oficiální stránky: http://www.bistudio.com/games/of2.html, http://www.flashpoint2.com/, http://www.codemasters.com/flashpoint2
Výrobce: Bohemia Interactive Studio (http://www.bistudio.com/)
Vydavatel: Codemasters (http://www.codemasters.com/)
Datum vydání: 2004/2005

Operace Flashpoint nebyla zdaleka jen obyčejnou 3D střílečkou, spíše by se dal tento titul nazvat "vojenským simulátorem" - a to samé v bledě modrém lze čekat i od druhého dílu. Operace Flashpoint 2 nabídne mnoho nových strategických možností, komplikovanější taktiku i lepší grafiku (díky využití druhé generace původního enginu). Zavede nás na bojiště v jižní Asii, střední Evropě a Africe. Kampaň a jednotlivé mise se mají odehrávat kolem roku 1970, hlavní část tažení by měla zahrnovat také válku ve Vietnamu. Cílem vývojářů je opět maximální realismus. Dovolí vám řídit nové druhy dopravních prostředků, velet větším skupinám vojáků a zadávat pokročilé příkazy. Samozřejmě nemá chybět editor a multiplayerová podpora. Momentálně je údajně hotovo přibližně 15% hry - BI se až doposud soustředili především na vývoj Xboxové verze jedničky. Zjistili ovšem, že nemohou dlouhodobě vyvíjet nové technologie bez toho, aby měli možnost je vyzkoušet "v praxi" - tedy na nové hře. A to je důvod ohlášení OF2.

Další články: info

Painkiller

Oficiální stránky: http://www.painkillergame.com/
Výrobce:
People Can Fly (http://www.peoplecanfly.com/)
Vydavatel: DreamCatcher Games (http://www.dreamcatchergames.com/)
Datum vydání: říjen 2003

Painkiller je další z těch "jednodušeji" laděných, prostších 3D akcí v tomto přehledu. První nápad se v hlavě vývojářů zjevil už kdysi v roce 2001 - začali tedy pracovat na předběžné verzi. Tu však museli v průběhu několik měsíců od základu předělat, protože v konkurenci ostatních titulů by hra neměla šanci uspět. Atmosféra se velmi podobá titulu Quake II - stejně jako on zavání Painkiller štiplavou hororovou atmosférou, celkem se budete probíjet pěti kapitolami, v každé spadnete do čtyř samostatných levelů. Co je tady důležité, to je grafika - ta staví na proprietárním enginu PAIN, který má být údajně schopen zobrazit 100 až 200 tisíc polygonů na jednu obrazovku. Jako fyzikální engine využívají vývojáři osvědčený Havoc, který používají i takové pecky jako Deus-EX 2: Invisible War a Half-Life 2. Právě on je původcem tzv. "efewktu hadrové panenky", kdy se skolené postavy povalují na zemi podobně jako panenky z hadrů.

 

Další články: novinka

Quake IV

Výrobce: Raven Software (http://www.ravensoft.com/)
Vydavatel: Activision (http://www.activision.com/)
Datum vydání: ? (2004/2005)

Vývoj nejnovějšího dílu jedné z nejproslulejších herních sérií historie začal údajně již během roku 2001. Společnost id Software si na něj povolala ty nejzkušenější - vývojáře z Raven Software, kteří jsou autory akčních klasik jako Hexen, Heretic, Soldier of Fortune či Star Trek: Elite Force. Konkrétních informací o čtvrtém dílu Quakea zatím mnoho není. Jisté je, že poběží na enginu hry DOOM III. Prozatím to také vypadá, že bude orientován spíše na singleplayerový zážitek - právě s takovým typem her mají Raveni největší zkušenosti. Vývojáři o čtyřce odmítají spekulovat a rozhovory téměř neposkytují. Dokonce ani o datu vydání lze jen spekulovat - Ravenům obvykle trvá vývoj jednoho titulu kolem dvou let. Že by Vánoce 2003? Nechejme se překvapit!

Další články: rozhovor

S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost

Oficiální stránky: http://www.stalker-game.com/
Výrobce: GSC GameWorld (http://www.gsc-game.com/)
Vydavatel: Russobit-M (http://www.russobit-m.com/)
Datum vydání: 4. čtvrtletí 2003

Ukrajinský S.T.A.L.K.E.R. našel svou předlohu v románovém díle bratří Strugackých (a částečně možná také ve stejnojmenném filmu A.Tarkovského). To vypráví o blízké budoucnosti kolem roku 2012, šest let po druhé explozi černobylské jaderné elektrárny. Díky ní vznikla v okruhu 20km kolem výbuchu zvláštní radioaktivní Zóna, která se stala vyhledávaným místem mnoha vědců, dobrodruhů i lovců pokladu. Hráč se stává jedním ze STALKERů - lidí, kteří si vydělávají peníze prodejem artefaktů vynesených ze Zóny. Asi stejně důležitou roli jako skvělá grafika bude u tohoto titulu hrát také propracovaný příběh a pokročilé možnosti interakce s ostatními postavami, které nebudou mít daleko od žánru akčního RPG. Své využití během hry určitě najdou také dopravní prostředky, které vaše postava zvládne řídit. Multiplayer nabídne klasické módy jako CTF, Deathmatch, teammatch a kooperativní mód, zúčastnit se ho bude moct až 32 hráčů. Zajímavostí je, že by se měly prodávat dvě verze tohoto titulu. Jedna, určená pro slabší počítače s nižšími detaily a druhá, určená pro nadupanější mašinky, naopak s plnými detaily. Je však zatím nezodpovězenou otázkou, zda tento prodejní model bude úspěšný.

 

Další články: interview

SÖLDNER: Secret Wars

Oficiální stránky: http://www.secretwars.net/
Výrobce: Wings Simulations (http://www.wingssimulations.com/)
Vydavatel: Jowood Productions (http://www.jowood.com/)
Datum vydání: 3. čtvrtletí 2003

Hra SÖLDNER: Secret Wars nás zavádí do roku 2010, kdy se světové velmoci jako USA či Rusko definitivně staly samozvanou "světovou policií" a války či menší konflikty jsou proto řešeny za pomoci tajných, speciálně vycvičených vojenských jednotek. Hráč se stane velitelem jedné z nich. Jako vůdce malé, ale dokonale vycvičené a po technické stránce bezchybně vybavené skupiny musíte řešit mise odehrávající se po celém světě. Máte k dispozici nejen množství nejrůznějších ručních zbraní, ale také helikoptéry, lehká obrněná vozidla a další. Většina výzbroje má svůj prazáklad ve skutečných prototypech, které ovšem najdete zatím pouze v laboratoři. Hra od německých autorů značně připomíná náš Flashpoint, oproti němu má však značně vylepšený destrukční systém - zdemolovat lze skutečně všechno - od terénu přes budovy až po lesní porost. Multiplayer může hrát maximálně 32 hráčů, na specializovaných serverech pak až 128!

 

Další články: novinka

Star Trek: Elite Force 2

Oficiální stránky: http://www.st-ef2.com/
Výrobce: Ritual Entertainment (http://www.ritual.com/)
Vydavatel: Activision (http://www.activision.com/)
Datum vydání: červen 2003

Vývoje druhého dílu dnes už klasické sci-fi střílečky se namísto původních tvůrců Raven software zhostili vývojáři z Ritual Entertainment. O důvodech raději nebudeme spekulovat, důležité je, že oba týmy mají s vývojem 3D stříleček značné zkušenosti (z dílen Ritualu vyšly například kousky jako Heavy Metal FAKK2, Sin či Blair Witch Volume 3). Nemusíme se tak bát, že by byl vývoj ST: EF 2 svěřen do rukou nějakým nováčkům. Ostatně, výbornou úroveň druhého dílu potvrzují už první dojmy Kamila Grice, který měl možnost velmi brzy po vydání okusit veřejnou demoverzi. Dvojka si podle něj zachovává všechny přednosti prvního dílu a přidává k nim vlastní vylepšení typu pokročilé umělé inteligence a především přijatelnější délky (oproti prvnímu dílu). Modifikovanému Q3A enginu pohánějícímu grafiku pak zjevně není co vytknout. Navíc už brzy dostaneme možnost upřít zraky na plnou verzi, což s netrpělivostí očekávají tisíce fanoušků.

 

 

Další články: novinka, první dojmy

Trinity

Výrobce: Gray Matter Studio (http://www.gmistudios.com/)
Vydavatel: Activision (http://www.activision.com/)
Datum vydání: 2004

Kdekdo by asi zprvu očekával, že hra Trinity bude mít něco společného s Matrixem. Je to zjevný záměr autorů, ale ve skutečnosti nemá po příběhové stránce tahle hra s fenoménem posledních měsíců nic společného. Na druhou stranu je ale pravda, že vývojáři hodlají vytvořit hru, která bude k nerozeznání od filmu a která nabídne právě takové speciální triky a efekty, které byly k vidění v obou Matrixech. Vydáte se do deset let vzdálené budoucnosti, kdy město New Orelans sužuje zákeřná virová nákaza. Hráč se pak ponoří do role Nočního chodce, biotechnicky upraveného člověka, který se snaží přijít záhadě na kloub. Vývoje této hry se zhostili tvůrci znovuzrozeného Wolfensteina (Return to Castle Wolfenstein) - těžko tedy od Trinity očekávat cokoliv jiného než fenomenální úspěch.

Unreal Tournament 2004

Oficiální stránky: http://www.unrealtournament2004.com/
Výrobce: Epic Games Inc. (http://www.epicgames.com/) a Digital Extremes (http://www.digitalextremes.com/)
Vydavatel: Atari (http://www.atari.com/)
Datum vydání: podzim 2003

Unreal Tournament se stal v průběhu času velmi zdatným konkurentem Quake 3 Areny a dnes už ji zřejmě v některých ohledech i předběhl. Snad ještě markantnější náskok ale získá s příchodem své už třetí části, příznačně označené číslovkou 2004. Ta totiž vnese do hry řadu nových prvků, mezi ty nejvýznamnější budou patřit nejrůznější dopravní prostředky (ať už pozemní či vzdušné). Samozřejmě se také objeví zbrusu nové mapy, herní módy, dále vylepšena má být umělá inteligence protivníků, grafické zpracování i zvuky. Už teď je jasné, že UT 2004 bude pro společnosti Epic Megagames a Digital Extremes znamenat další úspěch.

   

Vampire: The Masquerade - Bloodlines

Výrobce: Troika Games (http://www.troikagames.com/)
Vydavatel: Activision (http://www.activision.com/)
Datum vydání: 2004

Tahle hra v našem přehledu poněkud vyčnívá. Jedná se totiž více než o 3D akční střílečku spíše o RPG, což ostatně dotvrzuje i jméno vývojářů - Troika Games jsou známí především jako zkušení tvůrci výborných klasických RPG (Arcanum, aktuálně i Greyhawk). Nový Vampire pro ně tedy představuje zcela novou zkušenost a šanci ukázat, že jsou skutečnými mistry svého řemesla. Bloodlines se odehrávají v gotické verzi Los Angeles, kde se pach úzkých temných uliček misí se světlem neonů a tlumeným rachotem z podzemních klubů. Hráč začne jako čerstvě (za)kousnutý upír, který si může vybrat příslušnost k jednomu ze sedmi hratelných klanů. A to nejlepší nakonec - Vampire: The Masquerade - Bloodlines poběží na enginu Half-Life 2!

 

Další články: novinka

Vivisector: Beast Inside

Oficiální stránky: http://www.vivisector.com/
Výrobce: Action Forms (http://www.action-forms.com/)
Datum vydání: 2004

Titul Vivisector: Best Inside (původně Creatures of Dr. Moreau) bude 3D akce postavená na slavném příběhu knihy "Ostrov Dr. Moreaua" spisovatele H.G. Wellse. Ten se odehrává na konci 19. století, na téměř neobydleném ostrůvku kdesi v Tichém oceánu, kde si šílený (avšak geniální) Dr. Moreau pohrává s geny zvířátek a lidí, až se mu to nakonec tuze nevyplatí. Zvířátka se postaví proti němu a všichni se tam navzájem povraždí. Hra Vivisector: Best Inside se sice odehrává o sto let později, v roce 1978, ale prazáklad je stejný. Změní se pouze výzbroj a hlavní hrdinové - na začátku si budete moct vybrat ze tří postav, každá z nich disponuje trochu odlišnými vlastnostmi.

   

Xenus

Oficiální stránky: http://www.deep-shadows.com/en/xenus_overview.html
Výrobce: Deep Shadows (http://www.deep-shadows.com/)
Vydavatel: Russobit-M (http://www.russobit-m.ru/)
Datum vydání: 2004

Xenus je unikátní v tom, že se odehrává na jediné mapě o rozměrech 25x25 kilometrů. Hlavním hrdinou příběhu je Kevin Myers, který se vydává do kolumbijské džungle pátrat po své zmizelé sestře. Podle vlastních slov tvůrců je Xenus jak RPG, tak i 3D akční hra, ovšem podle prvních dojmů bych sázel spíše na tu akční složku. Faktem ale je, že k nalezení své sestry se budete muset "prokecat" množstvím dialogů - NPC postav tu má být opravdu hodně. Dělí se do šesti kategorií - oficíři, guerilla, drogová mafie, indiáni, banditi a CIA. Na začátku jsou ve vztahu k vám všichni neutrální, situace se mění teprve s vaším jednáním. Když pomůžete jedné straně, znepřátelíte si jinou - a naopak. Xenus se navíc může pyšnit také velmi realistickým modelem zranění a vysokou umělou inteligencí protivníků.

 

Určitě si přečtěte

Články odjinud