Vydejte se do Města hrdinů

Vydejte se do Města hrdinů

Ani ne před týdnem jsme tu měli rozhovor s Irrational Games, kteří právě dokončují práce na své komiksové RPG strategii Freedom Force. Dnes vám přinášíme další "komiksovou záležitost", totiž masivně multiplayerové online RPG jménem City of Heroes, na kterém pracuje společnost Cryptic Studios. S jedním z designérů, Jackem Emmertem, jsme si právě o téhle gamesce povídali.

Doupě: Mohl bys nám prosím nejdříve představit sebe a vaši společnost?

Jack Emmert: Jmenuji se Jack Emmert a jsem jeden z designérů a zakladatelů Cryptic Studios. Naše společnost vznikla přibližně před jeden a půl rokem. Náš tým sestává z talentovaných herních vývojářů, původně zaměřených zejména na RPG hry a arkády na PC platformě.

Doupě: Jak dlouho už pracujete na City of Heroes?

J.E.: City of Heroes je ve vývoji od července 2000.

Doupě: Jak vypadá příběhové pozadí celé hry?

J.E.: Paragon City bylo vždycky jedno z největších měst Ameriky - centrum obchodu, průmyslu a superhrdinů. Je to skutečné pohádková metropole, kde se sny stávají skutečností. Jenže tohle všechno se změnilo před několika lety, kdy cizácká rasa Riktiů vtrhla na Zemi. Použili Paragon City jako svou operační základnu, odkud spustili ničivé útoky po celé zeměkouli. Lidstvo se ale sjednotilo a s pomocí superhdrinů zatlačilo Riktie zpět. Válka byla tedy vítězná, avšak Paragon City bylo zničené. A ačkoliv mnoho ruin bylo znovu přebudováno v nová krásná sídla, Paragon City stále strádá. Superzločinci, kriminálníci a dokonce i uprchlí Riktiové se toulají všude možně. Teď tedy musejí opět zasáhnout superhdrinové.

City of Heroes City of Heroes

Doupě: Co bylo pro vás hlavním zdrojem inspirace při tvorbě CoH?

J.E.: Rick Dakan, náš hlavní designér, byl vždycky velký fanda do komiksů - protože tímto způsobem, na stránkách komiksu, lze vytvářet téměř jakýkoliv příběh. Když se poprvé začaly objevovat MMORPG hry, Rick si uvědomil, že tohle je žánr, který je připraven vyprávět složité a zajímavé příběhy. Kombinace komiksů a MMORPG tedy potom vypadala zcela přirozeně.

Doupě: V současné době je ale ve vývoji mnoho dalších MMORPG, jak se od nich bude CoH lišit?

J.E.: Největší odlišností budou superhrinové. Hry na superhrdiny byly téměř vždycky bojovky, hry, ve kterých šlo především o vzájemné pomlácení. City of Heroes bude jedním z prvních opravdových RPG se superhrdiny - budete si moct udělat svého a postupem času rozvíjet jeho schopnosti.

Cryptic Studios také úzce spolupracují se společnostmi jako nVidia, ATi a dalšími, aby zajistili, že City of Heroes bude využívat nejnovějších technologických inovací.

City of Heroes City of Heroes

Doupě: Jak daleko může hráč zajít v přizpůsobování svého superhrdiny obrazu... svému?!

J.E.: Hodně, hodně daleko! Hráči si vyberou svůj vlastní druh postavy (muž, žena a gargantuan), síly, dovednosti a další zvláštní nastavení. S naší speciální soupravou pro tvorbu postavy je možné vytvořit desetitisíce unikátních kombinací.

Doupě: Které jsou kupříkladu dovednosti a vlastnosti superhdrinů? Budou moct využívat nějaké speciální zbraně?

J.E.: Každý útok, ať již se jedná o útok pomocí vlastní síly nebo pomocí zbraně, mí přidruženou dovednost (skill). Čím vyšší je tento skill, tím vyšší je šance, že superhdrina při svém útoku uspěje - a tím vyšší je poškození, kterého dosáhne. Skilly také potřebujete, když chcete využívat speciální předměty. Hrdinové mají dále zcela základní atributy jako sílu, hbitost, výdrž, osobnost, vůli a inteligenci. Ty se při vyhodnocování toho, zda hrdina v daném úkolu uspěje či neuspěje, taktéž berou v potaz. Hrdinové si mohou dále pořizovat speciální zbraně a pomůcky, kterými budou moct lépe bojovat proti zločinu.

Doupě: Kde se City of Heroes odehrává?

J.E.: V prvním vydání se celá hra odehrává pouze a jen v Paragon City. Časem ale budeme celé universum rozšiřovat o další nové oblasti.

City of Heroes City of Heroes

Doupě: Můžeš nám prozradit něco víc o questech a obecně světě City of Heroes?

J.E.: Aby hrdina dostal nějaký úkol, bude muset zajít do jedné z mnoha Organizací. Hrdina se pak rozhodne, zda ji splní sám nebo se s někým spojí. Každá mise má jistý cíl nebo cíle, které je nutné splnit v daném časovém limitu. Například je nutné najít jistý počet rukojmích a do hodiny je osvobodit. Ale tohle není jediná možnost, jak bojovat proti zločinu - hrdinové se mohou vydat do tzv. "Hazardní zóny" a zkusit ji pročistit od mnoha nekalých živlů, které se tam potulují.

Doupě: Pro kolik hráčů je hra dimenzovaná?

J.E.: Naše servery (zvané "souvislosti" či "úseky") budou určeny přibližně pro 10 000 hráčů každý.

Doupě: V jaké vývojové fázi se City of Heroes nachází právě teď?

J.E.: Dokončujeme neveřejné betatestování. Plán je, že plnou hru uvedeme na trh koncem léta tohoto roku.

Doupě: Budeme muset za hraní City of Heroes platit? Pokud ano, kolik?

J.E.: Ještě jsme úplně nedokončili plány vydání, ale co se cen týká, můžete čekat, že City of Heroes se nebude příliš lišit od ostatních MMORPG.

Určitě si přečtěte

Články odjinud