Strategie PlayStationu, kdy se jeho velká studia pustila do několika her jako služeb naráz, ani zdaleka nevychází podle představ vedení. Marathon od Bungie je jednou z těch, které by přece jen měly vyjít. I když ředitel vývoje Joe Ziegler v novém updatu říká, že jde vše podle plánu, ze zákulisí v minulosti spíš přicházely informace o problémech. Tak jako tak se ale kromě původního traileru musíme spokojit s pár koncept arty. Více z Marathonu uvidíme příští rok.
Stále platí, že Marathon má patřit do žánru extrakčních stříleček, kdy se budeme vydávat do nebezpečných oblastí plných vzácného lootu. Dostat se s ním do bezpečí ale není jednoduché, protože si na vás brousí zuby jak NPCčka, tak ostatní hráči. Vypadá to, že Bungie chce tento žánr smíchat s hero-shooterem.
Hratelné postavy, tady zvané Runneři, budou mít odlišné unikátní vlastnosti. V jednom z konceptů můžeme vidět Thief. I když Ziegler přímo neřekl, co je zač, už z názvu je jasné, že půjde o Runnera ideálního pro plíživé hráče. V podobném stylu se nejspíš ponese i představený Stealth.
I když spadá do značky, která vznikla už v devadesátkách, Bungie se ji rozhodlo z velké části modernizovat. To platí hlavně v ohledu příběhu. Z předchozích her přebírá znepokojivý nádech ze sci-fi technologií. Jinak ale půjde o úplně jiný děj.
Ziegler přiznává, že za poslední roky došlo k razantní změně, na jejíž zapracování spolupracují s testery a tvůrci herního obsahu. Sice nebyl příliš konkrétní, o co se jedná, ale prý se jim dostává spousta zpětné vazby okolo toho, co je a co není zábavné. O kompletním produktu se ale mluvit nedá. Dokončuje se samotné prostředí hry, stejně tak ani modely postav a nepřátel nejsou hotové.
Kromě toho, že nám mají v příštím roce ukázat výsledek, se už v úvodu roku mají značně rozšiřovat počty testerů. Je tedy možné, že si Bungie chystá test pro širší veřejnost, což u nových online her v dnešní době není žádná výjimka. Bližší informace ale zatím neznáme.