30
Fotogalerie

Warhammer Online – kudy kam

Poslední článek týdne s Warhammerem vám představí herní prostředí a, na vaši žádost, i váš herní zápisník plný zajímavých informací.

Kapitoly článku:


Ať už si pro hraní Warhammer Online: Age of Reckoning vyberete jakoukoliv stranu, nebo povolání, začínáte vaše putování na hrdinský vrchol jako vždy v nejzapadlejším koutě vaší slavné říše (s výjimkou Druchii, kteří startují již v invazním kempu na Ulthuanu), po kterém snad ani pes neštěkne.

 

warmapa.jpgwaro13.jpg

Všemi bohy zatracený kus rodné hroudy na sobě nese nejen stopy generací vašich předků, ale také boje, který je prostě všudypřítomný. Ať už se jedná o gobliní invazi do trpasličích tunelů, bestie chaosu v lesích Říše, nebo volně pobíhající ledové ještěry na Ulthuanu, vždy na první pohled poznáte, že temná doba herního světa není žádné peříčko.

Pokud jste zvyklí na moderní herní grafiku, může vám Warhammer Online připadat zastaralý

Jak postupujete ve svých dobrodružstvích dále, dostáváte se do rozličných oblastí, od horských průsmyků přímo vybízejících k nějakému přepadu, přes potemnělé lesy elfích Shadowlands, až po krásně zelené a veselé hájky před hlavním městem strany Order (nebo samozřejmě chaotickou krajinu plnou všemožných nástrah na straně druhé). I moje pomalu stárnoucí šunka přitom zvládne vykreslovat všechny tyto scenérie v pohodě při nejvyšším nastavení herní grafiky, což s sebou samozřejmě nese i stinnou stránku.

Vzhůru na města

Pokud jste totiž zvyklí na moderní herní grafiku, může vám Warhammer Online připadat zastaralý. Ostatně hra sama o sobě nepodporuje mnohé pokročilé grafické funkce, nevyjímaje Anti-aliasing, tedy zatím. Je docela možné, že tvůrci na vzhledu ještě zapracují, je vidět, že s obsahem si dali záležet. Nepočítejte s tím, že budete na každém kroku óchat a áchat nad krásami, spíš se těšte na rozličné monumentální stavby patřící do herního světa. Už první setkání s říšským parním tankem, na jehož vrchol je namontována obří socha Sigmara, mi vyrazilo dech.

war_prostredi_01.jpg war_prostredi_02.jpg

Schopnost dýchat jsem ztratil i při návštěvě hlavních měst obou stran, ale ne ze stejného důvodu. Tedy obě města vypadají monumentálně, ale první pokusy o orientaci v Altdorfu skončily blouděním v opuštěných chudinských uličkách. Do herní mapy jsou sice zaznačeny význačné lokace, ale pouze ty, co se právě nacházejí ve vaší blízkosti. Jsa zmaten blízkostí aukce na nábřeží jsem se vydal téměř přes půl města hledat cestu k ní, zatímco hned na prvním náměstí se nacházela jiná, bližší. Altdorf je přitom tak rozsáhlý, že hledání prodejce koní bez předchozího vlastnictví oře je záležitost na dlouhé zimní večery, stejně jako snaha objevit osobu zakládající gildy.

war_prostredi_03.jpg war_prostredi_04.jpg

Aby přitom nebylo následného zmatku málo, různé oblasti se ve městě otevírají až při dosažení určité úrovně. Ne vaší, ale i města mají své stupně, které rostou plněním úkolů v nich. Ať už se jedná o deratizaci stok, obíhání prodejců pro podpisy na petici, nebo vybírání poplatků od neplatičů, všechny tyto snahy ještě rozšíří vaši hlavní pevnost. Druhá strana má pak naopak šanci vám obsazením města tyto bonusy sebrat. Na každý pád vám bude slušnou dobu trvat, než si zvyknete na vlastní základnu, což docela zamrzí.

Warhammer Fantasy Battles

war1st.jpgV dávné minulosti vydala britská společnost Games Workshop (tehdy ještě ne pod svojí značkou) první edici stolní hry Warhammer Fantasy Battles. Její fanoušci mohli pomocí jednoduchých pravidel sehrát bitvu mezi armádami cínových modelů z dílny stejné společnosti. Protože se koncept uchytil, vyšla před dvěma lety již sedmá edice. Pravidla hraní se stávají stále komplexnější, ale i přesto se vyskytuje mnoho situací, kdy se hráči musejí dohodnout na správném řešení z jejich pohledu. Stále však zůstává hlavní pravidlo – nejdůležitější je, aby se hráči bavili.

I když Warhammer Online představuje jen šestici hratelných ras, stolní verze přináší armád mnohem více. Hlavním rysem však je, že žádná ze stran není tak úplně hodná, ani zlá. Slavná lidská Říše je rozdělena na provincie, které si konkurují, rytířská Bretonnie má klasicky feudální systém s tisíci postradatelných nevolníků, na druhou stranu třeba Temní elfové chtějí pouze získat zpět svoji domovinu. To vše se odehrává na planetě, která nebezpečně připomíná Zemi. A podobnost to není čistě náhodná.

Hon za znalostmi

Pro lepší orientaci v celém herním světě vám slouží vaše osobní kronika. Autoři měli mezi sebou nějaké grafomany, protože jen samotný objem informací, co se vám postupně otevírá, je dechberoucí. I pokud jste o Warhammeru nikdy neslyšeli, po chvíli hraní, a následného čtení, budete mít rozsáhlé informace. Přitom se klidně velká část z nich hry vůbec netýká.

war_prostredi_05.jpg war_prostredi_06.jpg

Základem jsou samozřejmě zajímavá data o vaší postavě. Rychle se dozvíte, kolik tisíců a milionů zkušeností jste za sbírání zápisků, co vám to otevřelo za záznamy v Tome of Knowledge, jaký počet monster a hráčů padlo vašim přičiněním a děsivou statistiku odehrané doby. Zjistíte tak klidně, že jste hraním dané postavy už strávili několik týdnů čistého času, ono se to pěkně nasčítá po těch pár hodinkách. Hnedle další záložka je pak slušivý přehled questů, k nimž naleznete typicky jak zadání, tak i doprovodný text okolo a možnosti zobrazovat daný úkol na mapě. Více se o questech dočtete v našem článku, který jim byl věnován.

Automaticky se zaznamenávají desítky a stovky zajímavých informací

Nejvíce textů se nachází v části zvané War story. Najdete zde popis jednotlivých kapitol, stejně jako hlavních měst obou frakcí. To vše doplňují rozsáhlé příběhy jednotlivých Public questů, významných bodů, o které se bojuje mezi hráči a základen obou stran u bojových zón. Aby nebylo informací málo, naleznete dále i příběhy z historie herního světa, podrobnosti o různých významných osobách, jež na svých putováních potkáte, a tohle všechno vám přináší další odemknutelné zápisy. Sežeňte třeba všechny slavné hrdiny a objevte význačná místa, budete odměněni třeba i nějakým zajímavým titulem.

Co hra přináší

Ve hře je k tomu zabudován systém achievementů, kdy pomalu za každou hloupost dostanete buď zkušenosti navíc, nebo opět nějaký ten titul, kterým se můžete honosit. Zabili jste trolla? Tady jsou zkušenosti. Bylo jich pětadvacet? Další zkušenosti. Stovka? Opět se blíží nová úroveň. Získali jste přitom jeho mozek? Tahle ultravzácná komodita vám přidá nový titul. Stejně tak je tomu i v ostatních oblastech vašeho snažení, ať se jedná o RvR, tvůrčí profese, nebo třeba jen vtipné akce. Kliknuli jste stokrát na svoji postavu? Dostanete za to speciální titul.

war_prostredi_07.jpg war_prostredi_08.jpg

O knize znalostí by se daly popsat dlouhé stránky textu, skoro tak rozsáhlé, jako samotné příběhy v ní obsažené. Autoři dali hráčům do rukou mocný nástroj, pomocí něhož se mohou dozvědět více třeba o důvodech, proč vlastně zabíjejí támhle nebohého vlka, stejně jako se automaticky zaznamenávají desítky a stovky zajímavých informací. Ke každému MMORPG třeba patří sady zbrojí, které dohromady přinášejí různé bonusy. Pokud nějaký kousek objevíte, popíše se vám v kronice spolu s poutavým příběhem popisujícím vznik daného vybavení a jeho dějin.

war_prostredi_09.jpg war_prostredi_10.jpg

Prozkoumávání Warhammeru Online rozhodně není záležitost na pár dní, nebo týdnů. Pokud jste již čekali recenzi, budete muset ještě nějakou dobu vydržet. Snad žádný redaktor není tak šílený, aby na základě chvíle hraní MMORPG chtěl určit, jak bude hra úspěšná. Nebo alespoň žádný redaktor Doupěte. Zatím mohu jen prozradit, že Warhammer Online vypadá nadějně. Co přinese vrchol hry uvidíte až časem.

 

Určitě si přečtěte

Články odjinud