Wario je zpět! A je větší a větší a větší! Poslouchejte jak přichází! Tentokrát se Wario vydá do Zlaté pyramidy a bude potřebovat vaši pomoc při jejím prozkoumávání. A na konci vás čeká poklad. Čeká vás spousta nepřátel, velcí a zlí šéfové, spousta rozmanitých úrovní, logické hříčky a spousta dalšího.
Žánr: plošinovka
Platformy: GameBoy Advance
Podporuje: -----
Výrobce: Nintendo
Výrobce: Nintendo
Wario je zpět! A je větší a větší a větší! Poslouchejte jak přichází! Tentokrát se Wario vydá do Zlaté pyramidy a bude potřebovat vaši pomoc při jejím prozkoumávání. A na konci vás čeká poklad. Čeká vás spousta nepřátel, velcí a zlí šéfové, spousta rozmanitých úrovní, logické hříčky a spousta dalšího.
Jak se vlastně Wario dostal k takovému objevu? Přepíšu vám malý úryvek z jeho soukromého deníku, který jsem si samozřejmě přečetl bez jeho svolení. Tak jdeme na to - jednoho krásného rána za cvrlikání malých ptáčků si Wario četl ranní noviny a u toho se šťoural v nose. Najednou vykřikl překvapením. Tím překvapením byl jeden z novinových článků a překvapil Waria tak, že si svým prstem ucpal nosní dírku. „Auuuuuu“, vykřikl bolestí, „Rýpnul jsem se asi až do mozku“. To zřejmě muselo být bolestivé. V titulku článku se psalo, že byla objevena legendární Zlatá pyramida. „Hmmmmmmm“, zamručel si Wario. Když četl dál, zjistil, že v pyramidě byla pohřbena princezna Shokora, která kdysi vládla v těch místech.Mezi lidem, kterému vládla, však nebyla oblíbená a říkalo se o ní, že byla chamtivá, domýšlivá, sobecká a posedlá penězi. Mezi lidem byla nazývána Zlatá Diva. „Že bych ucítil vůni pokladu“, pomyslel si Wario, „hehe, hehe, hehe“. Tajně začal doufat že by mohl snadno přijít k velkým penězům. Po zodpovědném poledním odpočinku Wario naskočil do svého Wariokabrioletu a s hlavou plnou pokladu vyrazil směrem k Zlaté pyramidě.
Jednou z největších předností plošinovek s Wariem je velké množství pohybů, skoků a útoků, které Wario využívá na maximum. Prvním z pohybů je nejčastěji využívaný útok s rozběhem, kdy nárazem nepřítele zničíte. Další možností, jak nepřítele zastavit, je skočit mu na hlavu. Někdy tímto způsobem nepřítele pouze omráčíte a během jeho chvilkové nemohoucnosti ho můžete uchopit a vrhnout ho proti dalšímu protivníkovi čímž aspoň zabijete dvě mouchy jednou ranou. Další možností, jak odstranit překážky v cestě, je rolování. Pokud někde narazíte na uzounký tunel zaskládaný kameny, můžete si být jistí, že někde poblíž je kopeček, z něhož se rozkutálíte a kameny zničíte naráz. Také můžete z rozběhu vyskočit a zaútočit na výše položený kvádr, nebo můžete vyskočit do vzduchu a stisknutím tlačítka směrem dolů a opětovným zmáčknutí tlačítka výskoku rozdrtíte kvádr pod vámi. Pokud se s Wariem rozběhnete do útoku a toto tlačítko několikrát za sebou opakovaně zmáčknete, tak Wario nabere několikanásobnou sílu a rozdrtí i kvádr, který by při normálním útoku nerozdrtil. Někdy se může stát, že cesta dál pokračuje úzkou cestičkou, do které musí Wario vyskočit, ale vestoje se tam nevejde. Co s tím? I na tuto zapeklitou situaci je Wario vybaven a je schopen vyskočit v dřepu z místa a do chodbičky se napasovat. Samozřejmým pohybem je tzv. Meresjev – pro nevojáky a budoucí brance “Meresjev“ je synonymum pro plížení. Dalším v plošinovkách hojně využívaným pohybem je odraz od nepřítelovy hlavy, díky němuž vyskočí Wario do jinak nepřístupných prostor. Během hry si taky velmi často Wario zaplave a několikrát se dokonce proletí na létajícím koberci.
Po prvním spuštění vám Wario všechny pohyby ukáže a projdete tréninkovou úrovní ve které si všechny pohyby vyzkoušíte.
Poté už se zjevíte v hlavní síni pyramidy, kterou jsem si pracovně nazval rozcestník. Cesty se zde totiž rozdělují do čtyř různých pasáží pojmenovaných podle drahých kamenů a drahého kovu – smaragd, rubín, topaz, safír a zlato. Zlatá pasáž se vám otevře až po dokončení čtyř základních. V každé pasáži musíte projít čtyři úrovně a pokaždé musíte splnit tři základní úkoly. V každé úrovni jsou uschovány čtyři truhly a v nich je uložena čtvrtka drahokamu. Drahokam je nejlepší poskládat dohromady najednou, protože pokud nebude po projití všech čtyř úrovní v jedné pasáži některý z drahokamů kompletní, neotevřou se vám dveře k bossovi, kterého musíte zabít, abyste dokončili úroveň na 100 %. Druhý úkol, který musíte nutně splnit v každé pasáži je nalezení ptáka klíčníka. Ptáka klíčníka poznáte podle toho, že má místo zobáku klíč. Jen on vám totiž po návratu z úrovně může otevřít dveře do další úrovně. Třetím důležitým úkolem, který musíte splnit, je návrat z úrovně v časovém limitu. Vždy před vstupem do úrovně vás čeká žába, na kterou musíte skočit (zoofilové se radují marně, jedná se o sochu) a tím se otevře prostorová brána, která Waria přenese do úrovně. Stejnou žabí sochu musíte nalézt, až máte poskládán drahokam, opět na ni skočit, čímž aktivujete prostorovou bránu, kterou jste do úrovně vstoupili a máte v průměru tři minuty na návrat. Občas bývá časový limit trochu šibeniční, protože cesta, kterou jste přišli, je zablokována a vy musíte vyrazit do neprozkoumaných míst.
Samozřejmostí u většiny plošinovek je sbírání různých mincí a drahokamů. Nejinak je tomu i u Waria, kde je sbírání těchto předmětů nutností, protože později vám přinesou výhodu v podobě několikrát opakovatelných miniher, ve kterých získáte speciální mince a ty využijete v obchodě pro nákup zbraní v podobě kanónu nebo jablečné bomby, které vám pomohou rychleji zničit bosse pasáže. Zmínil jsem se o minihrách, tak se zde o nich trošku rozepíšu. Jsou celkem tři – Wario Home Run Derby, zde musíte klasicky odpalovat baseballové míčky a po určitém počtu odpalů obdržíte speciální minci. Ve Wario Hop, šlape Wario na cirkusovém kole a musí přeskakovat překážky, které se objevují na cestě. Wario Roulette je absolutně nejtěžší a zde musíte sestavit obličej, který se vám na pár vteřin ukáže. Musím se přiznat, že v této minihře jsem ani jednou neuspěl.
Kromě obvyklých protivníků, kteří Wariovi ubírají srdíčka, na něj čekají ještě speciální nepřátelé, díky kterým Wario může na několik vteřin strašně ztloustnout a téměř se nemůže hýbat. Mohou z něj udělat netopýra, nafouknout ho jako balon, zplacatit ho, změnit mu nohy na pružinu, proměnit ho na zombie atd. Většinou vám to způsobí problémy, ale jsou místa, kdy nějakou Wariovu změnu potřebujete, abyste postoupili dál. Myslím, že nejdůležitější poznatky jsem uvedl, tak se vrhneme na technické hodnocení.
Co se týče grafiky je můj názor poněkud rozpolcený. Barvy ve hře a její prostředí jsou bohaté a rozmanité, ale přesto si myslím že hardwarové schopnosti GBA jsou už o generaci dál a hra by se spíše hodila na Game Boy Color. Hudba se nese v duchu předchozího dílu z GBC a můžu vás ujistit že po čase ji při hraní přestanete vnímat. Absolutním propadákem v této hře jsou zvuky. Ne snad proto, že by byly nepovedené, ale spíš proto, že ve hře téměř žádné nejsou. Veškeré nedostatky této hry, kterých naštěstí moc není, vyvažuje perfektní hratelnost. Jednou z věcí, která k tomu velmi přispívá, je to, že se nemusíte stresovat tím, jestli budete mít dostatek životů k tomu abyste celou hru dokončili. Pokud někde v úrovni přijdete o všechna srdíčka, hra vás vrátí zpět na rozcestí, odkud můžete opět vstoupit do té stejné úrovně. Velice originálním způsobem jsou řešeny techniky jak zabít šéfy pasáží, garantuji vám, že se velmi pobavíte. Každá úroveň je něčím originální, někde budete muset předběhnout postupně padající kostky domina abyste zabránili zavalení páky, kterou si musíte otevřít dveře a jinde zase budete muset výskoky vystrkovat ze skály tužky, abyste mohli pokračovat dál. Všem příznivcům plošinovek mohu tuto hru doporučit.
 | Grafika: 8/10 |
Zvuky: 4/10 |
Hudba: 6/10 |
Hratelnost: 9/10 |
U této hry se budete opravdu dobře bavit. |
Celkové hodnocení: 8/10 |