A máme tu na obzoru další fantasy strategii. Tentokrát se pyšní příslušností k sérii Warlords a i když nejde přímo o sequel s pořadovým číslem IV, určitě to bude stát za to. Konkurencí bude především pro Kingdom Under Fire a pokud vás tedy zajímá, s čím vytáhne do boje o přízeň hráčů, čtěte dál…
Řev bojovníků vrážejících si meče do těla, stíny jednotek létajících nad zemí, kouř stoupající ze spálených těl a mumlání kouzelníků schovaných kdesi v zadních řadách vaší armády – tak nějak bude nejspíš vypadat obrázek z Warlords Battlecry. Pro Red Orb Entertaiment chystají tuhle hru lidé z SSG, kteří měli na svědomí i předcházející díly Warlords, a vzhledem k jejich letitým zkušenostem není divu, že se rozhodli osvědčené schéma trochu vyšperkovat o prvky RPG - zvlášť když právě kombinace RTS/RPG je zrovna v kurzu.
Hned první základní informace dává tušit, že Warlords Battlecry nebude žádné troškaření. Na výběr budete mít totiž hned z devíti různých ras, které budou navíc pro přehlednost rozděleny ještě do skupin podle stupně civilizovanosti a přesvědčení. Je-li tedy vaším oblíbeným přesvědčením Dobro, pak si budete vybírat z lidí, barbarů a vznešených elfů; dáváte-li přednost absolutní nezávislosti, budou pro vás jako dělaní trpaslíci, minotauři či lesní elfové a konečně, pokud je vaší nejoblíbenější postavou z Pána prstenů Sauron, určitě si nenecháte ujít možnost zahrát si za Zlo v podobě temných elfů, skřetů a nemrtvých. Všechny rasy budou mít samozřejmě různou hodnotu klasických vlastností jako je počet životů, rychlost nebo útočná síla, přitom však bude mít každá rasa ještě minimálně tři svoje speciální schopnosti - např. bonus+1 na útok v noci, odolnost vůči jedům nebo doušek odvahy navíc v podobě odolnosti vůči strachu.
Hra bude rozdělena celkově do šesti velkých kapitol, během kterých budou vaši hlavní hrdinové získávat body zkušenosti a pátrat po dvou magických meteoritech. Postupem času jim ke zvolené rase přidáte i povolání (válečník, zloděj, kněz nebo kouzelník) a ještě později i specializaci a další zvláštní schopnosti, kterých bude na výběr celkem šedesát (např. bonus +10 k útočnosti zbraně). A to vše bude mít vliv nejen na hrdiny samotné, ale do jisté míry i na sílu jednotek, které se budou vyskytovat v jejich okolí. Čím blíž Hrdinovi daná jednotka bude, tím víc si bude věřit a tím větší bude i její bonus na útok či obranu – jednoduchý, ale účinný princip zvlášť na vyšších úrovních.
Co se RTS prvků týče, ty budou samozřejmě v převaze a tak se můžete těšit nejen na pozemní i vzdušné jednotky, z nichž některé budou moci přecházet i do dalších úrovní s nasbíranými zkušenostmi, ale užijete si s mírou i klasické těžby surovin, díky čemuž budete zvyšovat svoji produkci. Zdůrazňuji přitom slůvko “s mírou “, protože ve Warlods Battlecry bude tento systém zjednodušen na minimum – kliknutím na dělníka a na důl zkrátka spustíte celý proces a dál už se o něj nebudete starat. Zato si užijete s bohatě propracovaným systémem magie, který bude mít celkem deset sfér, z nichž každá bude obsahovat osm různých kouzel. Že k tomu budete potřebovat kvanta many a že ne každé kouzlo se vydaří, to snad ani nemusím dodávat, podotknu jen ještě, že kouzla by měla používat 3D grafiky a sesílat je budete moci v podstatě všechna pomocí klávesových zkratek. To se vám možná bude zdát jako zbytečnost při hraní prvních úrovní, ale později, nebo dokonce při plánovánem multiplayeru pro šest hráčů, se to nejspíš ukáže jako moooc užitečná věc.
Každopádně, Warlords Battlecry nevypadá vůbec špatně. Jak si povede v konkurenci s Kingdom Under Fire (vyjde koncem léta) nebo dokonce s Warcraftem III (snad v zimě 2000), to je otázkou. Výhodu mají Warlordi v tom, že vyjdou už v květnu. Zda svůj časový náskok tahle akční, rychlá a snad i přehledná RTS využije, to se nechme překvapit.