World of Warcraft patří po právu mezi hry, které zaujmou většinu herní populace. Když pak v Blizzardu chystají již druhé rozšíření, nezbývá nám než bedlivě sledovat veškeré informace, shromažďovat detaily. A co teprve když sami vývojáři poskytnou rozhovor, však čtěte sami.
Platforma: PC, Mac
Žánr: MMORPG
Výrobce: Blizzard Entertainment (http://www.blizzard.com/)
Vydavatel: Vivendi (http://www.vivendi.com/)
Distributor v ČR: CD Projekt (http://www.cdprojekt.cz/)
Homepage: http://www.wow-europe.com/wrath/
Předpokládané datum vydání: dosud neznámé
Společnost Blizzard na svých stránkách poskytla další balíček informací o očekávaném rozšíření World of Warcraft: Wrath of the Lich King. Ne každý však vládne dokonalou angličtinou a tak zde máte k dispozici překlad rozhovoru s vývojáři.
Otázky a odpovědi na designéry
Datadisk World of Warcraft: Wrath of the Lich King přidá do hry novou možnost povolání vaší postavy představením první hrdinské profese, kterou bude death knight. Již v průběhu Druhé a Třetí války se lidé na Azerothu báli těchto nelítostných protivníků a jejich strašlivých schopností. Nemrtví rytíři v područí Krále Lichů vedli hordy nemrtvých bojovníků v průběhu Třetí války a prokázali tak nejen svoji sílu, ale i vojenskou vychytralost, která v nejednom momentě ukázala jak jsou nedílnou součástí nemrtvé armády.

V datadisku se vám dostane možnosti chopit se runové čepele, nasadit těžké plátové brnění a vrhnout se rozsévat zkázu do bitevní vřavy jak pomocí drtivých útoků, tak i ničivou magií. Abyste tušili co vše vás čeká, sedli jsme si s designéry a zjistili jakou roli bude Nemrtvý rytíř splňovat nejen ve hře, ale i v příběhu táhnoucím se celým rozšířením.
Největší novinkou letošního BlizzConu bylo oznámení datadisku World of Warcraft: Wrath of the Lich King, který s sebou přinese postavy Nemrtvého rytíře. Co vás vedlo k výběru právě tohoto povolání?
Jednu věc jsme při tvorbě datadisku věděli jistě – chceme přidat povolání, které bude dostatečně odlišné od všech ostatních. Uvažovali jsme i o mnoha jiných profesích, ale Nemrtvý rytíř se do děje hodí hned z několika důvodů. Dává smysl přidat postavu, která je přímo spojena s Králem Lichů, zejména když se hra bude odehrávat v Northrendu a hráči budou bojovat proti Králi Lichů. Nemrtví rytíři v rukách hráčů nejsou už dávno pomocníci Krále Lichů, jedná se spíše o přeběhlíky k Hordě a Alianci, kteří hodlají bojovat proti Arthasovi. Když tedy budete hrát za Nemtrvého rytíře, zapojíte se do příběhu hned od počátky, což jej dělá ideální postavou pro toto rozšíření.

A protože plánujeme Nemrtvého rytíře jako tanka do družiny, bude přibrání této postavy do skupinky zajímavá možnost, protože bez tanka se žádná výprava neobejde. Našim hlavním úkolem totiž bylo zařadit vhodně Nemrtvého rytíře do hry tak, aby se tam hodil jek po stránce příběhové, tak i jako dobrý doplněk mezi stávající postavy. Jsme proto potěšeni současným vývojem, kde se nám daří plnit tyto dvě podmínky najednou.
Jak si myslíte, že přidání dalšího tanka mezi povolání ovlivní stávající postavy, které plnily tuto úlohu v družinách doposud?
Velmi pozorně jsme se dívali na hru při rozhodování o tom, který druh postavy by se nejvíce hodilo přidat. Položili jsme si sami otázku, která postava je v družinách nejžádanější, má nejčastější využití a co můžeme udělat pro naplnění tohoto požadavku. Tankové jsou v družinách životně důležití, protože skupinka bez tanka v podstatě ani není skupinka. Došli jsme k tomu, že přidáním dalšího povolání schopného plnit tuto úlohu bude jednodušší pro hráče tvořit schopné družiny, které se mohou klidně vydávat do dungeonů a na raidy, ale tak, aby to nebylo na úkor současných postav.

V rovnováze, které se snažíme dosáhnout, by měly být všechny postavy v roli tanka rovnocenné, takže budete moci využít jakéhokoliv tanka v pětičlenné skupině, ale přitom chceme jednotlivá povolání dostatečně odlišit pro rozličné úkoly v rámci raidů. Našim úkolem tedy je udělat Nemrtvého rytíře jako schopnou postavu, která je zábavná a přitom vyrovnaná s ostatními tanky, na něž můžete ve hře narazit, bez toho, aby ostatní nahrazoval zcela. Také je důležité si uvědomit, že i když je Nemrtvý rytíř takzvaná „hero class“, neznamená to, že by byl silnější. Pouze nabídne výrazně odlišné zážitky při hraní.
Devět současných povolání je popisovaných jako tankové, léčitelé, rozsévači zranění, nebo všelijaké kombinace, přitom ale každé z nich má nějakou svoji specifickou vlastnost, která jej odlišuje ode všech ostatních. Jak tomu bude v případě Nemrtvého rytíře, v čem se bude lišit třeba od ostatních tanků?
Jeden ze zajímavých rozdílů mezi Nemrtvým rytířem a ostatními tanky je, že nebude používat štít. Je to také dobrý příklad jak se snažíme držet hratelnost v souladu s našimi koncepty. Představte si Nemrtvého rytíře, co uvidíte? Strašidelně mocného válečníka v těžké plátové zbroji, jak v rukou svírá obří runovou čepel, asi jak to dělal Arthas ve všech sekvencích ve Warcraftu 3. Rozhodně si nepředstavíte nějakého skrčka schovaného za obřím štítem, to prostě není jejich styl. My si jej jako mocného představili, abychom následně tuto představu převedli do zábavné podoby ve hře.

Vidět tankovat Nemrtvého rytíře je zážitek jako žádný jiný. Moderní Nemrtví rytíři připomínají jak své předchůdce ve Warcraftu 3, tak i předky z Warcraftu 2, což nzačí, že budou kombinovat drtivé útoky s runovou magií aby v jejich šlépějích kráčela jen zkáza. Tato kombinace silných útoků a magie je jedna z mnoha vlastností charakteristických pro Nemrtvé rytíře, odlišujících je od ostatních tanků. Navíc ale počítáme s tím, že musíme toto povolání nejen odlišit, ale dát mu také dostatek prostředků na plnění jeho úlohy tanka – schopností na udržení pozornosti nepřátel, stejně jako sebe naživu i při silných zásazích. K tomu přibude pár zajímavých vychytávek zajišťujících jejich jedinečnost a máme zde zajímavou postavu do skupiny.
I když budou Nemrtví rytíři novinkou ve World of Warcraft, ve světě Warcraftu jsou již do značné míry profláknutí. Mohou tak hráči očekávat i některá stará známá kouzla a dovednosti, které znají z dřívějších her?
Samozřejmě. Jedna z příjemných věcí na Nemrtvém rytíři je ta hromada informací ze kterých můžeme vycházet. Jen pohled na předchozí výskyty této postavy ve hrách přináší dost nápadů na kouzla a dovednosti, které pak dají hráčům dostatečný pocit znalosti této postavy. Přitom ale nemusíme zůstávat jen u starých dobrých triků, ale nechat Nemrtvého rytíře vytřepat z rukávu další králíky a přidat tak další zajímavé dovednosti a schopnosti.

Chtěli bychom dokázat, aby se znalci mezi hráči cítili při hraní Nemrtvého rytíře jako doma, ale přitom nabídnout jedinečnou a zajímavou sadu novinek jak po stránce dovedností, tak i kouzel. Nemrtvý rytíř a jeho dovednosti budou například založeny na runách, něčem úplně odlišném od many, energie, nebo rage u bojovníků. Tyto runy budou něco jedinečného, přitom však budou vycházet z pozadí profese a přinesou tak do hry mnoho věcí známých z her série Warcraft. Je stále ještě brzo na nějaké podrobnosti, ale snad budeme mít možnost se podívat na runové dovednosti v blízké budoucnosti.