Sony s Playstationem 3 udělalo několik zásadních chyb, čehož Microsoft náležitě využil.
Jeden z bývalých šéfů zábavního oddělení Microsoftu, Robbie Bach, prozradil několik důvodů, proč se firma stala mezi hráči natolik oblíbenou. Velkou měrou se o to údajně zasloužila snaha R&D týmu odlišit první Xbox od Playstationu 2 zabudovaným HDD a online připojením, také byla důležitá spolupráce s objekty třetích stran (s prodejci a vydavateli).
Nejdůležitější prý ale byla schopnost využít chyb, kterých se konkurence dopustila při snaze zaujmout potenciální zájemce o next-gen konzole.
„Xbox byl úspěšný také kvůli tomu, že Sony udělalo několik ne zrovna chytrých rozhodnutí,“ řekl Bach v rozhovoru pro GeekWire. „Špatně se starali o svůj 70% podíl na trhu. Je to dlouhodobý proces. Jejich přechod na Playstation 3 byl hodně, ale opravdu hodně špatný.“

„Špatně se postarali o své partnery, špatně stanovili svou cenovou politiku. Svou další platformu udělali natolik komplikovanou, že pro ní vývojáři nemohli pořádně vyvíjet.“
Sony je sice v současnosti v červených číslech, Microsoftu však konkuruje více než zdatně (alespoň co se zastoupení na trhu týče). Xboxu 360 se do dnešního dne prodalo cca 66,6 miliónů kusů, Playstationu 3 se pak podařilo prorazit hranici 64,3 miliónů prodaných mašinek. A to konzole dorazila na pulty obchodů s ročním zpožděním.