Xbox má úspěch

Xbox má úspěch

Můžete se divit nebo nesouhlasit, ale nic na tom nezměníte. Xbox se v USA prodává tak rychle, jak jej prodejci stíhají přijímat na sklad. Přes milión kusů bylo dodáno obchodům v Severní Americe během tří týdnů. I když zůstává otázkou úspěch Xboxu v Japonsku a Evropě, může být prozatím Microsoft spokojen.

Můžete se divit nebo nesouhlasit, ale nic na tom nezměníte. Xbox se v USA prodává tak rychle, jak jej prodejci stíhají přijímat na sklad. Přes milión kusů bylo dodáno obchodům v Severní Americe během tří týdnů. I když zůstává otázkou úspěch Xboxu v Japonsku a Evropě, může být prozatím Microsoft spokojen.

9. prosince oznámila společnost Microsoft, že odeslala dohromady více než 1 milión kusů videoherního systému Xbox, přesněji že prodala 1,1 miliónů kusů prodejcům. Tento výsledek korunuje neobvyklý úspěch, který nová konzole zaznamenala během prvních dvou týdnů na trhu. Zároveň narostla vysoká čísla v prodeji herních titulů pro Xbox. V průměru si každý nový majitel přístroje koupí hned několik (!) her jak od Microsoftu, tak od jiných výrobců, činíce tak rovnou při nákupu konzole (!). Celkem logicky je nejprodávanějším titulem Halo, následováno Project Gotham Racing a NFL Fever 2002 od Microsoftu, mezi nejprodávanější tituly ostatních výrobců patří Dead Or Alive 3 (Tecmo), Madden NFL 2002 (Electronic Arts) a Tony Hawk´s Pro Skater 2x (Activision).

„Od svého startu k nám Xbox přivedl desítky tisíc zákazníků,“ říká Dan DeMatteo, president společnosti GameStop. „Každá zásilka Xboxu, kterou obdržíme, se okamžitě vyprodá, nicméně příjemná zpráva pro hráče je, že dostáváme nové zásilky několikrát během týdne.“

„Jsme velmi potěšeni reakcí zákazníků na Xbox, hranici miliónu kusů jsme překonali strhující rychlostí,“ řekl Robbie Bach, vedoucí oddělení Microsoftu, zabývajícího se Xboxem. „Utvrzujeme se v domněnce, že se Xbox stane jedním z nejžhavějších vánočních dárků.“

Microsoft plánuje do konce roku odeslat dalších 300.000 kusů, aby tak naplnil svůj plán prodeje 1 až 1,5 miliónu kusů na kalendářní rok. Zdá se, že ony krkolomné počty, které Microsoft před nedávnou dobou prováděl, vyjdou beze zbytku. Je ovšem také třeba zdůraznit, že Xbox je jediným videoherním systémem, který se vyrábí v takové blízkosti amerických prodejců, díky čemuž urychluje cyklus výrobce – prodejce – zákazník.

Vysoká čísla očividně překvapila i odbornou veřejnost, nicméně můj názor je takový, že právě tohle se skutečně dalo čekat. A nejde pouze o skutečnost, že Xbox je první americká konzole, jde především o to, co dokázal už před dlouhou dobou PlayStation 2. Lidé zoufale touží po videoherních systémech. Lidé touží po počítačových hrách. Nevím, jaký byste chtěli lepší důkaz, že se z relativně okrajové zábavy fanoušků stalo dokonale plnohodnotné (slabá slova) odvětví moderní kultury. Stejně tak nechápu, jak ještě někdo může uvažovat o nadřazeném (nebo vyrovnaném) postavení her pro PC. Čísla jednoznačně ukazují, že široká veřejnost, ona „konzumní masa“, chce hrát pěkně v pohodlí u svého televizoru, hezky v oblíbeném křesle a bez nutnosti instalovat hry nebo něco vědět o hardware. Proto už dlouhou dobu tituly pro konzole vydělávají víc, než tituly pro PC a proto vyšlo Red Faction prvně pro PS2 (ačkoliv to mělo být naopak, pamatujete?) a stejně tak Halo si odbylo svoji premiéru na konzoli. Pro skutečného fanouška zůstane PC z hlediska hraní her ještě dlouhou dobu nezbytností (čeká se na funkční online multiplayer na konzolích a také tu ještě pořád máme Blizzard, který by klidně mohl po vzoru Microsoftu vyrobit vlastní konzoli – s podporu jejich titulů by se jistě prodávala), nicméně veškeré výhody, zájem a PŘEDEVŠÍM peníze se přesunuly na půdu domácích videoherních systémů. Já z toho mám radost, vy ne? Myslím si, že v následujících letech uvidíme tituly, o jakých se nám dřív ani nesnilo (začne to hned v novém roce Metal Gear Solidem 2 a Final Fantasy X).

Určitě si přečtěte

Články odjinud