Zahrajte si Half-Life 2 již 1. září!

Zahrajte si Half-Life 2 již 1. září!

Vyjde či nevyjde? Toť otázka! 30. září by mělo být tím dnem, kdy celý svět zaplesá nad zveřejněním titulu Half-Life 2. Hry, která za pouho pouhý půl rok způsobila nevídaný rozruch. Málokdo z vás však tuší, že kromě samotného Half-Life 2 již brzy okusíme jeho slibně vypadajícího menšího bratříčka. Vypadá skvěle a bude zdarma. A právě o něm, o hře Half-Life 2D od dvojice fanoušků, je také náš dnešní článek.

Codename: Gordon je jméno hry, kterou lze trefně označit za chutný předkrm před hlavním chodem v podobě plnohodnotného komerčního titulu Half-Life 2. Jistě mnozí z vás dobře ví, co zajistilo prapůvodní hře Half-Life nesmrtelnost - ano, mluvím o desítkách módů a dalších úprav tohoto titulu, které z něj vytvořili klasiku a nesmazatelnou legendu. Malý tým dvou německých tvůrčích talentů se však vydal odlišnou cestou - posbíral staré nápady, nechal se notně inspirovat dostupnými fakty o druhém dílu a pustil se do prací na vlastním výtvoru, který bude po vzoru "předkapel" příjemnou předzvěstí hlavního uragánu zábavy. 

Hráči hráčům - tak zní heslo dvojice amatérských vývojářů s přezdívkami Warbeast a X-Tender. Jejich připravovaný výtvor Codename: Gordon se překvapivě nezařadí po bok freeware first-person akcí - naopak, tvůrci pro svou hru zvolili netradiční žánr plošinovek. Jak vypadá spojení hopsačky a tématiky Half-Life 2? Co stálo za nápadem vytvořit hru, které je již dnes přezdíváno Half-Life 2D? To vše a mnohé další vám prozradí následující rozhovor s jedním z tvůrců hry, který je doplněn o 15 obrázků i odkaz na zveřejněné video v několika verzích.

Doupě: Než přejdeme k dalším otázkám, prosím představ sebe i svůj poslední herní výtvor Codename: Gordon.

X-Tender: Codename: Gordon je hopsačka či chcete-li plošinovka vytvořená v programu Flash, která se odehrává v lokacích a prostředí připravovaného titulu Half-Life 2. Mnozí fanoušci náš titul přirovnávají k známým výtvorům "Metal Slug" či "Contra."

   
V obležení příšer * Další dvě mršky, které brzy umřou * Baterka v akci

Doupě: Co vás inspirovalo a bylo impulsem pro projekt Codename: Gordon? Kdy a kde spatřila světlo světa první myšlenka vlastní hry ve stylu Half-Life 2? A konečně - kdy jste zahájili samotný vývoj?

X-Tender: Za vším stojí nápad mého spolupracovníka (a dalšího tvůrce Codename: Gordon) s přezdívkou Warbeast (http://www.warbeast.de). Poměrně nedávno jsem pro naši firmu vytvořil Flash screensaver - právě ten Warbeasta zaujal (a tak trochu přesvědčil o mých schopnostech tvorby v tomto programu). Tak tedy vznikl nápad vytvořit vlastní a skromný freeware titul. Tématiku hry Half-Life 2 jsme si vybrali z prostého důvodu - oba jsme fanoušci této hry a mimo jiné shodně sdílíme názor, že by všichni hráči zasažení tímto fenoménem ocenili malou hru ve stylu Half-Life 2 - alespoň do doby, než se objeví plnohodnotný titul studia Valve Software.

Abych se přiznal - po dlouhých týdnech vývoje jsme více než příjemně překvapeni zájmem fanoušků, kterému lze jen ztěží uvěřit.

Doupě: Proč jste se rozhodli vytvořit svou Half-Life hru coby klasickou plošinovku? Stejně tak se nabízí otázka, proč jste ze změtí použitelných technologií a programovacích jazyků zvolili právě Flash?

X-Tender: Jak jsem již řekl dříve, oba zbožňujeme původní titul Half-Life. Flash jsme si vybrali pro jeho "nezávislost" na použitém operačním systému (kromě Windows verze se nabízí i konverze pro MAC a Linux). Jedná se také o jedinou technologii, kterou ovládám velmi dobře.

   
Poznáváte přístav z videí Half-Life 2? * Kdepak to asi jsem, nevíte? * Lidičky, já umím lítat!!!

Doupě: Není jistě překvapením, že hlavní postavou a hrdinou hry bude Gordon Freeman. Co nám můžeš dále prozradit o příběhu? Dočkáme se opět invaze mimozemských mutantů?

X-Tender: Náš příběh není nijak netradiční, je naopak velmi zábavný a logický - více vám bohužel nemohu prozradit. A ne, ve hře vás nečeká invaze mimozemšťanů - Gordon NĚCO hledá.

Doupě: Kolik levelů (či chcete-li misí) jste pro Codename: Gordon vytvořili? Máme se těšit na čistě akční zážitek či spíše řešení hádanek a puzzlů?

X-Tender: Hra se bude pyšnit šesti nebo sedmi levely, akce a zabíjení protivníků je jednou z jejich nejdůležitějších částí. Krom toho budete řešit také některé hádanky, v některých částech navíc budete svůj úkol plnit v utajení.

Doupě: Jak to tak vypadá, Codename: Gordon těží především ze skutečných situací her Half-Life 1 & 2. Měli jsme možnost spatřit nedávno vydané video - právě z něj je jasně patrné, že jste se nechali inspirovat množstvím momentů známých z trailerů a prezentace hry Half-Life 2 (příkladem budiž známý přístav). Můžeš nám tedy v krátkosti prozradit, jaké situace, lokace či další prvky série Half-Life nás čekají také v rámci Codename: Gordon?

X-Tender: Máš pravdu, většinu informací i inspirace jsme získali díky zveřejněnému E3 videu + obrázkům - vše, co jste měli možnost spatřit v rámci zmiňovaných trailerů, vás tak čeká i v plné verzi našeho výtvoru.

   
Gordon umí i rychle šplhat * Nepřáteli se to v okolí jenom hemží * Konečně na volném prostranství

Doupě: Co nám můžeš prozradit o nabídce zbraní a předmětů, které budou ve hře k vidění? Dočkáme se také ovladatelných vozítek?

X-Tender: Aktuálně jsou k dispozici následující zbraně - páčidlo, pistole, samopal, manipulátor (tedy zbraň, se kterou je možné pohybovat předměty). Zmiňovanou čtveřici jsme vybrali a zvolili již v prvotní fázi vývoje - budeme-li mít dostatek volného času před zveřejněním hry, kdo ví, možná vytvoříme menší přídavek v podobě dalších zbraní.

Co se týče předmětů, chybět nebude terminál pro doplnění zdraví či náboje a střelivo pro zbraně.

Na otázku, zda-li se dočkáte také ovladatelných vozítek, můžu říct jen jediné - ANO! Na konci námi vypuštěného traileru jste měli možnost spatřit bugínu. Ve čtvrtém levelu se v ní projedete a bude likvidovat okolo se hemžící mimozemské lodě - a na samém konci…. SKOK!

Doupě: Nevyhneme se také oblasti monster - který z mimozemských mutantů ve hře Codename: Gordon je tvým osobně nejoblíbenějším? Dočkáme se také dalších známých postav - Barneyho, G-Mana či "nejnovější" dívky Alyx?

X-Tender: Mojí nejoblíbenější příšerou je headcrab, krom něj nebudou chybět zombíci, vojáci či "kráječ" (bytost, která byla k vidění v nedávno zveřejněném videu druhého dílu Half-Life s názvem Tunnels)…. krom nich ve hře potkáte strážící automatické kulomety či obrovskou třínohou mechanickou potvoru Strider. Kromě Barneyho, který byl k vidění v dnes již několikrát zmiňovaném videu, jsme do hry přidali také G-Mana, doktora Kleinera, Eli či Alyx - se všemi postavami navíc můžete komunikovat.

   
Ups, tak tohle bude problematická pasáž * Vzdejte to, stejně vás dostanu! * Nechutný headcrab předvedl svůj typický skok

Doupě: Jaká je podle vašich odhadů předpokládaná herní doba, kterou hráči budou muset obětovat pro dokončení hry?

X-Tender: V současnosti bych herní dobu odhadoval na 45 minut - jak jsem však již řekl, nejsme si zcela jisti, některé levely totiž ještě nebyly dokončeny.

VIDEO
Pokud vás zaujaly obrázky i informace o titulu Codename: Gordon (alias Half-Life 2D), nepohrdněte ani nedávno zveřejněným trailerem.

Hi-res verze (18 MB)
Low-res verze (7 MB)

Doupě: Codename: Gordon bude freeware titul - na světlo světa tak vyvstává otázka, jakou velikost bude mít výsledný soubor s hrou? Plánujete mimo jiné lokalizaci svého titulu do dalších světových jazyků (tedy například také češtiny)?

X-Tender: Počítáme s velikostí 15 - 20 MB, což je dáno faktem, že chceme ke hře přibalit také hudbu. Pokoušíme se mimo jiné vytvořit i vícejazyčnou verzi hry, ve které se budou všechny texty nahrávat z externích souborů. Díky tomu je potencionálně možný vznik dalších lokalizací.

Doupě: Plnou verzi svého titulu hodláte zveřejnit v první den měsíce září. V jaké fázi vývoje se hra v současnosti nachází?

X-Tender: Většina podstatných části Codename: Gordon již byla dokončena, Warbeast v současnosti stále pracuje na dokončení všech levelů - z aktuálního data vydání však mám dobrý pocit a myslím, že bychom ho mohli dodržet. V současnosti sice neplánujeme další datadisk, ale kdo ví - vánoce nejsou daleko :-).

   
Hlídka, kterou brzy pošlu do věčných lovišť * Účinný a jedinečný manipulátor v akci * Je libo projet se v účinné bugíně?

Doupě: A poslední otázka - jaký byl postoj Valve Software k vámi vytvářenému projektu?

X-Tender: O hře jsme diskutovali s Gabe Newellem či Erikem Johnsonem, mimo jiné jsme jim poskytli hratelné demo, které dostali k dispozici i ostatní členové vývojářského týmu. Podle ohlasů soudím, že se jim náš titul velmi líbil! Nemáme tak žádné obavy v souvislosti s možnou žalobou ze strany Valve.

Doupě: Díky za tvůj čas i zodpovězení otázek. Je zde ještě něco, co by si chtěl říci našim čtenářům?

X-Tender: Není zač a také díky. Věřte, že děláme vše proto, abychom vytvořili skutečně kvalitní hru - a navíc zdarma.

Určitě si přečtěte

Články odjinud