Za otravnou instalací prý máme hledat Microsoft.
Taky vás štve instalace DirectX po každé nově nainstalované hře na Steamu? Podle softwarového inženýra Valve, Johna McCaskeyho, za to může Microsoft a jeho špatný systém komprimování DirectX, společně se špatnými licenčními podmínkami pro redistribuci D3DX knihoven. „Hry, které nevyžívají D3DX (jako například hry na Source enginu), nevyžadují spouštění otravného instalátoru po prvním spuštění, protože závisí pouze na základních D3D9/10/11. Nicméně hry využívající D3DX ho spustit musí, protože to je jediná Microsoftem povolená cesta pro distribuci a kontrolu verzí souborů,“ vysvětlil McCasky na Steam fóru.
Jediné, co by s tím mohli prý udělat, je zkontrolovat, jestli správná verze DX instalátoru už je stažena, aby se se nemusela stahovat znovu. Ovšem vzhledem k relativně malé velikost oproti instalátorům většiny her by to nebyla velká výhra. Navíc by to znamenalo změny pro partnery v komprimování her. Nakonec byste stejně skončili se spoustou různých verzí, protože hry vyžadují různé verze D3DX, a proto jsou potřeba všechny. Nicméně prý to zkusí do budoucna trochu zlepšit.