Zdvojnásobí se cena vývoje her?

Na Tokyo Game Show prohlásil Shin Onozawa, jeden z vysoko postavených představitelů společnosti Bandai, že finanční nároky na vývoj hry pro next-gen konzole radikálně vzroste oproti současným požadavkům. Podle jeho odhadů může stoupnout cena až na jednu miliardu jenů (asi 216 miliónů korun) oproti současným 100 až 500 miliónům jenů (zhruba 22 až 108 miliónů korun).

Ovšem současný průzkum Computer Entertainment Supplier`s Association ukázal, že současný vývoj není tak nákladný. Podle průzkumu se průměrné náklady na hru na většině platforem pohybuje pod 100 miliony jenů. Hra na PS 2 stojí v průměru 96 miliónů jenů (21 miliónů korun), Game Cube titul 90 miliónů jenů (20 miliónů korun), jen hry na Xbox jsou dražší, stojí kolem 202 miliónů jenů (zhruba 44 miliónů korun).

Nicméně spekulace o navýšení ceny vývoje her pro next-gen konzole se objevily již dříve. Většina světových herních vývojářů se touto problematikou zabývá již více než rok a povětšinou připravují opatření, která sníží nárůst ceny vývoje na minimum. Nejčastěji se jedná o situaci, kdy společnost dopředu plánuje, jaké hry budou vyvýjeny a kdy. Současně vyvíjené hry budou na jednom engine a jednotlivé týmy od sebe navzájem budou přebírat vše, co se bude dát využít ve více titulech. Takovýto vývoj bude sice náročnější na koordinaci, ale vzhledem k nutnosti mít například extrémě kvalitní textury (viz. trailer na Metal Gear Solid 4 pro PS3) se při jejich vzájemném sdílení ušetří spousta práce a času - a tedy i peněz...

Doupě komentuje: Vývoj her na next-gen konzole zcela pochopitelně bude stát víc, s tím ovšem souvisí i stále propírané zvyšování ceny her v obchodech. Už takhle stojí u nás hra na konzoli v průměru 1500 Kč a představa, že bych za hry v budoucnosti dával třeba i přes 2000 Kč, se mi značně příčí. Uvidíme, jak se situace bude vyvíjet.

Zdroj: Eurogamer

Určitě si přečtěte

Články odjinud